weer aant werk na verlof

hallo allemaal.
Herkennen jullie dit:Ik ben net 7weken moeder en over 4weken moet ik weer aan het werk.
Ik zie hier ontzettend tegenop.
Ik heb altijd gedacht dat het goed was om naast je gezin ook wat "nuttigs"om handen te hebben.. dat het belangrijk is om werk te houden.
Maar nu ik mijn dochtertje heb denk ik daar heel anders over!
Ik wil helemaal niet aan het werk nu ze nog maar zo klein is.
Wil zelf voor haar zorgen ipv dat iemand dat voor me doet!
Het enige nadeel is dat we het financieel dan erg krap gaan krijgen.
Het is tegenwoordig echt niet meer van zelfsprekend dat een vrouw maar thuis KAN blijven... zelfs al zou ze dat graag willen.
Het wordt er financieel dan niet makkelijker op.
Sparen is er dan niet meer bij.
Levert dus veel stress en spanning als je de baan wel op zou zeggen.
Een groot dilemma dus...
Denk er nu over om eerst 2 maand onbetaald verlof te nemen, zodat ze weer net wat ouder is voor ik haar wegbreng.
Hoe denken jullie hierover?
Herkennen jullie dit?
Groetjes...

Zeer herkenbaar!!

Het lijkt wel of elke keus eigenlijk een slechte keus is. Tenminste; zo voel ik dat zo af en toe.
Om zo te zeggen: alles heeft z'n voor- en nadelen.

Ik had de 'mazzel' om ruim 3 weken te vroeg te bevallen, ik had er pas 2 dagen verlof op zitten. Doordat ik aansluitend aan het zwangerschapsverlof nog 3 weken vakantie had opgenomen, hoefde ik pas weer te gaan werken toen ons meisje ruim 4 maanden oud was. Toen durfde ik haar ook met een gerust hart naar het kinderdagverblijf te brengen. Eerder had ik er ook niet aan moeten denken om haar bij 'vreemden' achter te laten.

Ze had al wel een aantal keren bij mijn ouders gelogeerd en we waren een weekje op vakantie met haar geweest. We wisten toen dus dat ze ergens anders ook goed kon slapen. Wellicht scheelt dat ook.

Heel veel sterkte en succes!

Gabrie

Hallo,

Ik ben zelf 8 maanden thuis geweest. Mijn kleine man heb ik pas naar de creche moeten brengen toen hij 6 maanden was. Ik zag die kleine baby's toen ik daar was en ik was zooooo blij dat mijn mannetje al wat groter was!

Ik ben inmiddels al weer 4 maanden aan het werk en nog steeds kijk ik er met heel veel plezier op terug en ik zou het zo weer doen. Dus mocht je de mogelijkheid hebben dan zou ik er lekker voor gaan! Ze zijn zo snel groot!!!!

Gr.

blij dat er meer zijn die dit herkennen.
Ik ben van plan om 1 maand langer thuis te blijven. Ga daarvoor onbetaald verlof aanvragen.
En die 2 maanden erna wil ik proberen 1 dag te werken i.p.v. 2 dagen...
Kan mijn dochter langszaam aan wennen... en ik ook!
Wil haar nu nog niet echt loslaten!
Eigenlijk wil ik zelf degene zijn die voor haar zorgt! Maar ja, de financieen he?
Ik weet wel, dat als ik de mogelijkheid had, ik graag het eerste half jaar thuis had willen zijn om voor haar te zorgen. Haar de aandacht te geven die ze verdiend. En ook om een speciale band met haar op te bouwen.. haar beter te leren kennen.
Ik weet ook wel dat ze ook niet hele weken weg is en dat ik genoeg tijd met haar samen heb, maar voor mijn gevoel mis ik op die 2dagen zoveel!
Ook vind ik dat ze dan al zo gauw "groot"moeten zijn!

Hoe denken jullie daarover?

Ik ben dus een thuisblijfmoeder en snap niet goed wat ik anders doe dan jullie. Mijn man verdient 1400 euro in de mnd. we hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar en oke echt sparen doen we op dit moment niet maar we hebben nog wel wat spaarcentjes staan wat we nog niet nodig zijn ook zo'n 3000 euro vind ik veel geld! Als je niet werkt krijg je ook nog loonheffing van de belastingdienst 159 euro. Mijn kinderen lopen niet in merkkleding maar zien er altijd leuk en verzorgd uit. Ik koop de meeste kleren bij Hier, C&A, en V&D. Als je je kindje naar de creche moet brengen is toch ook harstikke duur? Dan moet je toch wel heel veel verdienen om dat er allemaal uit te hebben.
Zelf ben ik nu 1 dag en af en toe 2 dagen oppasmoeder en daar verdien ik 2,50 in het uur mee. Voor dat geld ga ik nu op vakantie een weekje Landal. Ik ga half augustus pas. Wij zitten niet aan de bouwvak vast en dat scheelt ook weer. Vakantie hoeft niet altijd duur te zijn. Ooit willen we ook nog een keer naar Drouwenerzand dat is een atractiepark met bungalowverhuur erbij inclusief entree en gratis eten  zie www.drouwenerzand.nl en goedkoop in het hoofdseizoen met alle bijkomende kosten kom je voor 4 personen nog onder de 400 euro. Als je maar goed kijkt enz. dan hoeft het leven nog niet altijd zo duur te zijn om ook leuke dingen te doen. Ik geniet van mijn kindertjes, zorg er zelf voor en heb ook nog eens een leuk leven!
Ben benieuwd wat ik dan anders doe dan jullie!
Veel suc6 met je keuze en lekker genieten van de kleine het gaat al hard genoeg.
Mijn oudste zit al op de kleuterschool en begint binnenkort ook al met zwemles.
Groetjes,
Rosaly

Knap dat jullie het met dat geld redden! Wij verdienen zo'n beetje hetzelfde, maar om wat extra's te kunnen zal ik er wel bij moeten blijven werken.
Anders zal internet en de auto de deur uitmoeten.
Alleen met de vaste lasten:hypotheek, verzekeringen, telefoon, etc... zijn wij mijn mans geld al kwijt!
Van mijn geld kunnen we uitstapjes maken en sparen voor als er dingen stuk gaan of om het huis van op te knappen.

Dat kinderopvang duur is, dat is trouwens een fabeltje. Er wordt gekeken naar het inkomen wat je hebt. En je krijgt een werkgeversgedeelte en een belastinggedeelte terug. Voor 1dag opvang= 4x per maand... betaal ik zo'n 40euro. En dan heb ik opvang van half8 tot 6uur! Dus dat is niet duur! Daar kan ik geen oppas van betalen!
En mijn dochter gaat maar 1dag, de andere dag is gratis bij haar oma. Scheelt alweer.

Het is intussen geregeld met verlof; ga eerst 1dag werken en na 3maand 2dagen.
Ben helemaal blij!
Een prima oplossing.
Helemaal thuiszitten had de stap van loslaten nog moeilijker gemaakt ben ik bang!

Hoi Hazeltje!

Fijn dat je het alsnog zo hebt kunnen regelen! Lijkt me een fijn gevoel!
Ik heb zelf ook vakantie en twee maanden onbetaald verlof opgenomen aansluitend op mijn bevallingsverlof. Ik hoef nu pas weer te gaan werken als mijn zoontje een half jaar is! (tjee.. das al over 6,5 wk!) Ik begin nu trouwens langzaam aan het idee te wennen dat hij strakjes naar het kdv gaat en dat ik er niet meer de hele dag voor hem ben, maar een paar weken geleden had ik het echt nog niet gekund! Voor mijn gevoel is dat eerste half jaar zo belangrijk.. Ik ben erg blij dat ik het zo heb kunnen doen.. Wij hebben ons vakantiegeld opzij gezet om mijn verlof te kunnen bekostigen. Een verre vakantie zit er dit jaar toch niet in!.

Stoppen met werken zouden wij ook financieel niet kunnen behappen. We hebben namelijk al een hypotheek van 900 euro, dus  van het salaris van alleen mijn man (ook zo'n 1400 euro) zouden wij echt niet kunnen leven!

Terug
Bovenaan