Weer beginnen na een miskraam.

Hoi allemaal,

<span style="line-height: 1.5;"> </span>

<span style="line-height: 1.5;">Anderhalve week geleden had ik een positieve zwangerschapstest, maar lang heb ik niet van het idee kunnen genieten. Afgelopen zaterdag heb ik namelijk een miskraam gehad. Wij waren een weekend weg met onze vriendengroep. Vrijdag had ik hen net allemaal verteld dat ik zwanger was en zaterdag begon ik te vloeien. Na het hele weekend in spanning te hebben gezeten en als emotioneel wrak rond te lopen, kreeg ik maandag van de vk te horen dat het een vroege miskraam was (ik was 5,5 weken zwanger).</span>

Ik lees veel op het internet dat het beter is om een paar maanden te wachten met weer proberen zwanger te worden, maar ik weet niet of ik dat kan/wil. Hoe verdrietig het ook is, de wens om zwanger te worden is nu alleen maar groter dan voor deze miskraam.

Wat zijn jullie ideeën hierover? Hebben jullie gewacht of zijn jullie er direct weer voor gegaan?

Ik ben weer gelijk begonnen. Het duurt nu bij mij al 7 maanden en nog niks. Heb als advies gehad als je te gestresst of te depresief eronder bent moet je eerst zelf aansterken. Je moet er juist niet mee bezig zijn dan duurt het langer en werkt het niet. Toch veel succes !

<p style="text-align: left;">Hoi Annie wat vervelend om te horen k heb 2 maanden geleden ook een miskraam gehad k ben nu weer zwanger ... K zeg altijd doe wat jij denkt wat het beste is en voelt blijf goed na je lichaam luisteren .. Veel succes!!!</p>

Bedankt voor de adviezen!

@gebruiker490350 Wat vervelend dat het al een tijdje duurt :(  Was je de eerste keer wel snel zwanger? Ik weet dat men zegt dat je er niet mee bezig moet zijn, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen! Dat kan ik niet zomaar uitzetten ofzo! Lukt t jou wel je gedachten er af te zetten?

@gebruiker588542 Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Heb je zwangerschapsklachten of valt het mee?

Ik ga gewoon deze maand gelijk weer beginnen. Ik heb het geduld niet om te wachten, spannend weer.

Hallo iedereen,

ik heb een vraag.

mijn vriend en ik hebben 4 maand geleden een miskraam gehad en zijn nu weer bezig om zwanger te worden,

nu hebben wij een ovulatietest gedaan hebben we bij  de C een duidelijke streep en bij de T een mindere streek maar ziet wel duidelijk 2 strepen staan,

wat kan ik hier nu uit opmaken? wie kan mij helpen

ik heb na de eerste miskraam vorig jaar 1 menstruatie afgewacht, volgens de gyn is het dan makkelijker en duidelijker te tellen hoeveel weken de volgende zwangerschap is, er was geen bezwaar het weer meteen te proberen, maar we hebben dus eerst gewacht, de maand erna was ik meteen zwanger, helaas met elf weken weer een miskraam, na deze miskraam in oktober ben ik nog steeds niet regelmatig ongesteld, lange cyclussen van 50+ dagen, dus tja er is nu ook niet echt sprake van proberen omdat het zo'n rommeltje is qua cyclus hebben we zoiets van we zien wel waar het schip strand

afgelopen januari een miskraam gehad met curettage. Bewust 2 menstruaties afgewacht om vooral het psychische stuk af te sluiten voor het geval dat het misschien weer uit draait op een miskraam. As woensdag is mijn nod, maar merk dat ik het nog wel dubbel ervaar.

wat vervelend dat bij meerdere dames de cyclussen zo van slag zijn.

Heel erg vervelend voor je en ik weet helaas hoeveel pijn het kan doen.

Wij kunnen je wel adviezen geven maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Wil je meteen weer beginnen, moet je het doen!

Uit ervaring werd ik helemaal gek van "het bezig zijn met", elke maand dat ik weer ongesteld werd was ik erg verdrietig. Het was op een gegeven moment ook niet meer leuk en onze relatie stond onder spanning. Wij hebben toen besloten om beide ergens anders op te focussen en er niet zo mee bezig te zijn. De knop ging om, ik viel 8 kilo af door gezond eten en veel sporten, onze relatie kreeg een enorme boost en 3 maanden na de curretage was ik zwanger. Niet verwacht!

Het was geen makkelijke periode en op het diepte punt van onze relatie ging de knop om. Pas toen besefte ik wat ik wel allemaal had en ben ik alles en iedereen om me heen meer gaan waarderen. Helaas moesten er 2 miskramen aan vooraf gaan maar dit was een wijze levensles.

Luister naar je eigen gevoel! Waar jij je goed bij voelt! Sterkte!

Terug
Bovenaan