Weer controle bij de VK gehad

Vandaag op spits.nl nieuw dieetbeleid van nederland!
kinderen al behandelen/begeleiden vanaf 5 maand!!!!!!!!!
door profesionals als cb!
Sorry je hoort vaak dat je cb niet altijd even serieus moet nemen en dat klopt bij mijn cb wel, zo profesioneel vind ik ze niet.

wees voorbereid dus op gezeur van het cb straks
nu zijn er steeds meer kinderen te dik, maar babys vanaf 5mnd? die krijgen praktisch volledig flesvoeding nog, daar kun je niet veel verkeerd aan doen, borstvoeding helemaal niet.

En als ik mijn kind te eten geef wat ik volgens het cb moet geven wordt zij ook te dik! Mara eet ongeveer de helft wat volgens cb zou moeten. En ze is mooi slank, niks te dun of dik.

Als ik naar de dietiste ga word ik ook gek van wat ik volgens hun moet eten. Ik ben dik en volgens hun eet ik te weinig, waardoor ik eerder geneigd ben om te snoepen (daar zit wel wat in) maar 5 boterhammen als lunch gaan er bij mij niet in hoor!
4 aardappels ook niet.

Een groot kind is niet per definitie dik he!
Mara was heel iel en 3mnd mt 50 gehad, haar nichtje startte echter met maat 56 na de geboorte maar is toch iel van bouw. Thomas is met 36weken geboren, was 52cm! die had moeders niet nog 4 weken in de buik willen hebben hoor, kind was gewoon snel af en klaar voor de buitenwereld. Enne nu 4jr later geen grammetje vet teveel.

Het echte oppassen begint pas als ze vanaf 1 jr met de pot meeeten, dan is het vaak welke keuzes maak jij om eten op tafel te zetten?
Mara krijgt een potje vooraf voordat wij patat op tafel zetten,dan smikkelt ze er 3 zonder saus mee maar heeft wel gezond eten gehad.

Heel verhaal maar kort samengevat: laat je niet gek maken!
ook straks na de bevalling niet

Hoi, heb het ook gezien op de TV. We moesten al lachen. Hij moet nu al op dieet.
Ik wil ook nog BV gaan geven, nou daar komen ze ook altijd al meer van aan, dan kinderen met flesvoeding.
HIj kan zijn lol dus op.

Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat we een zwaar kindje krijgen, alleen heb ik geen zin in die opmerkingen; o wat een dikkertje, o lijkt nu al op zijn vader (hij heeft een klein buikje en dan ben je opeens al dik) of lijkt nu al op zijn moeder. Op de echo was te zien dat het bolle wangetjes had en meteen lijkt het op mij. Alsof ik nu opeens bolle wangen heb.
Ben daar gewoon een beetje klaar mee, probeer zo op vanalles te letten, maar mensen hebben altijd commentaar.

En inderdaad, als ik moet gaan eten wat de dietiste zegt, dan wordt ik nog dikker.
x yvonne

Terug
Bovenaan