Weer die ovulatietest! 24 uur pieken!

A

Anoniem

Guest
Dit is geloof ik al mijn derde bericht over mn ovulatietest. (zou het toch niet eens tijd worden dat ik dat ding uit het raam smijt?)
Als je test dus positief is (dus een donkere streep) dan zou je tussen de 20-48 uur ongeveer je eisprong moeten hebben. Nu heb ik dus 24 uur achter elkaar een even positieve test gehad. Had een berg van die dipsticks en was gewoon eens benieuwd hoe lang die piek aan zou houden (had ik dus beter niet gedaan). Nu was dus 24 uur na mijn eerste echte positieve test mijn test nog steeds even positief. De kleur en de dikte van het streepje was precies hetzelfde. (donderdagavond voor het eerst positief, vrijdagavond nog even positief en zaterdagavond werd het streepje pas lichter).
Nu is mijn vraag dus.......Vanaf wanneer gaan die 20-48 uur in? Aangezien mijn piek wel 24 uur duurde?? Vind het een beetje verwarrend allemaal hoor!! Mn vriend is het "klussen op commando" ook een beetje zat deze maand, maar nu ben ik dus bang dat ik mn ei mis omdat die 20-48 misschien pas later ingaat dan dat ik had gedacht!!!! Zou zondag klussen nog werken?????

Even een kleine verbetering op jouw berichtje...

Een positieve test betekend dat je IN de 24 uur van je eisprong zit. Het zou dus best kunnen dat je op het moment van testen je eisprong al gehad hebt.
Het kan zijn dat de test idd langer dan 1 dag positief is, dat heeft te maken met de hoeveelheid hormoon die dan nog in je urine zit.
In dit geval moet je de eerst epositieve test aanhouden, dan weet je zeker dat je je ei niet mist.
Als het streepje zaterdag al lichter is, heeft klussen op zondag niet zo heel veel zin meer.

Ennuh.... ik zou je vriend niet meer van je ei op de hoogte brengen. Doe ik ook 3 maanden niet meer en de sex is er (voor mijn vriend zeker!) wat ontspannenner door geworden.

Succes!

Liefs Daisy

Daisy had het niet beter kunnen zeggen!!!
hoop voor je dat je hem niet gemist heb je ei!
succes!

Dat hoop ik natuurlijk ook, maar het is wel belangrijk om realistisch te blijven! En natuurlijk handig voor de volgende keer om te weten...

Drink vanmiddag een wijntje op dat jullie snel zwanger mogen zijn!

X

Sluit me helemaal bij daycey aan!! En anders gewoon rond je ei om de dag klussen, dan mis je je ei zeker weten niet. Hopelijk is het raak!!!

Liefs ciomama

Vind ik ook, je vriend niet vertellen wanneer je ei is. Mannen worden gruwelijk nerveus en krijgen last van plankenkoorts. Niet allemaal, maar je hoort t heel vaak.
Ik gebruik ook ovulatietesten, meer omdat ik wil weten of wat ik denk te voelen, ook daadwerkelijk mn eisprong kan zijn. Mijn vriend weet wel wanneer het ongeveer plaats vindt maar ik meld hem niet meer: zo schat, NU moet het.

Duimen dat je op tijd was, sterkte met wachten!

PS: als je gek wordt, die dingen idd uit t raam smijten. Soms werkt t averechts en ik weet van mn vriendin (die kon moeilijk zwanger raken) dat de meeste gynaecologen het afraden om ovulatietesten te gebruiken.

@ Charlotje, dat is ook precies de rede waarom ik er sinds 2 maanden mee ben gestopt.
Daarbij is mijn cyclus erg regelmatig en heb ik geen ovutesten nodig om te kijken wanneer mijn ei is.
Idd, als je ze niet hoeft te gebruiken, doe maar niet!

X

Terug
Bovenaan