Weer die ovulatietest! 24 uur pieken!

Mee eens! Gooi die testen uit het raam. Wat een stress... Alleen als je er profijt van hebt, zou ik ze gebruiken. Hoop voor je dat het gewoon deze maand is gelukt, dan hoef je ze voorlopig niet te gebruiken. :D

En toch heb je het mis Dacey.
Het LH-piek in bloed zorgt ervoor dat de follikel vocht op gaat nemen, daardoor gaat zwellen en uiteindelijk openbarst waardoor de eicel vrijkomt. Dit is de ovulatie. Er moet dus eerst een ruime hoeveelheid LH in je bloed aanwezig zijn voordat je follikel kan gaan zwellen en dan barst hij pas open. Dan pas kan je zwanger worden. Daarom is je ovulatie pas 20-48 uur na je LH-piek. Deze info komt uit mijn studieboek van verpleegkunde, dus ik denk dat dit wel klopt. Dus klussen na je LH piek heeft WEL zin.....Heb je wel eens zo'n ovulatieschijf van sensitest gezien? Achterop staat zo'n mooie curve die je LH piek aangeeft, als deze lijn dalende is ben je super vruchtbaar en als hij er helemaal niet meer is, dan pas staat je eisprong aangegeven. Misschien zat je zelf iedere keer op het verkeerde moment te klussen?

@ marissa... ik herhaal wat mijn gynaecoloog tegen mij gezegd heeft...

Dit is bij mij ook zo duidelijk geworden icm mijn temperatuur curve die ik van haar moest maken en tegelijkertijd de ovulatietesten moest doen.
Misschien werkt het bij mij net wat anders dan bij de rest...

Als ik idd op he tverkeerde moment aan het klussen was, zou mijn gyn dat ook wel zijn opgevallen. Bovendien klussen wij elke 2 dagen, de hele cyclus (behalve met ongi), dus denk ik niet dat verkeerd klussen de rede is dat we al ruim 1,5 jaar bezig zijn.

Sorry dat ik misschien zo heftig reageer, maar het uitblijven van mijn (onze!!) zwangerschap ligt erg gevoelig bij mij en heeft zeker niets te maken met iets eenvoudigs als verkeerd klussen...

Liefs Daisy

Ik denk inderdaad dat het bij jou misschien net wat anders werkt, niemand is ook hetzelfde. Dit is alleen wat er in mijn boeken beschreven staat.
Vind inderdaad wel dat je heftige reacties hebt, alhoewel ik het wel begrijp. Ik zou ook niet happy zijn als ik jou was, maar ik zit nog maar in ronde 2 en ik wil mij nog wel happy kunnen voelen. Jouw eerste reactie heeft mij wel doen laten schrikken. Kijk uit met wat voor advies je geeft, want ik zou dus mogelijk wel verkeerd gaan klussen hierdoor. Ik begrijp dat je je van geen kwaad bewust ben als de gyn je dit verteld, maar ook je advies om het niet te zeggen klopt niet helemaal als je zelf om de 2 dagen klust je hele cyclus door. Dan weet je man toch ook waarom hij dat doet? Ik probeer te zeggen dat het voor de meiden die nog maar net bezig zijn, het klussen een feestje vinden en alleen wat extra info hier willen opdoen dat zo moet blijven.

Hoihoi

Uiteraard weet mijn vriend waarom hij klust, maar zoals ook in mijn eerste berichtje staat, vertel ik niet wanneer ik mijn eisprong. Natuurlijk weet hij dat we voor een kindje klussen, alleen klussen op het moment van de eisprong geeft hem het gevoel te moeten presteren en dat werkt dus niet voor hem.

Bovendien is het klussen voor ons nooit 'moeten' geweest. Ook voor we aan een kindje dachten, klusten we regelmatig, zeker 3x per week!

Ik snap dat jij wat anders in je boeken hebt staan dan ik van mijn gyn hebt gehoord, maar ik vond het ook een beetje kort door de bocht om te zeggen dat ik dan op het verkeerde moment klus. Die conclusie vind ik vrij snel getrokken.

Wat betreft het advies, als het goed is, weet iedereen dat het hier om ervaringen gaat en er geen arts mee leest en mee post en de antwoorden dus niet 100% betrouwbaar zijn.

Groetjes Daisy

Terug
Bovenaan