Weer een miskraam, het is zo oneerlijk!!!!!

Hi Puk,

Ik reageer bijna nooit meer op dit forum omdat het bij ons ook niet meer zo meezit maar ik wil je toch graag vertellen dat er heel erg veel mogelijk is. Ik heb inmiddels 6 miskramen achter de rug en  wij hebben er voor gekozen om toch medische knelpunten te kunnen opsporen. Je mag na 2 miskramen vragen of ze de onderzoeken met je willen doen want het geeft toch een beter gevoel om in ieder geval te weten dat alles goed is. Tevens bestaat de Alife studie welke in meerdere zikenhuis wordt gedaan. Bij deze stdue  krijg je sowieso alle onderzoeken die standaard zijn (chromosomen, hormonen, vitamen, stolling etc) en als inderdaad blijkt dat er niets mis is wordt je bij deze studie toegevoegd. Je wordt dan in een categorie ingedeeld en je kunt dan medicijnen   gebruiken. Ik heb zelf ook meegdaan alleen ben ik bij de placebo's beland (nepmedicijnen). Bij ons is tot op heden niets gevonden en vandaag gaan we weer richting het ziekenhuis omdat ik graag bij een volgende zwangerschap gebruik wil maken van heparine en ascal (bloedverdunners) In amerika is bewezen dat met het gebruik van deze medicijnen vrouwen met herhaalde miskramen vaak wel een goede zwangerschap hebben (70%). Mocht dit allemaal niet baten dan is er ook een mogelijkheid tot een speciale vorm an IVF waarbij ze de celdeling volgen en hierbij afwijkingen kunnen opsporen die niet in je bloed of wat dan ook is te vinden maar wel voor een miskraam kunnen zorgen.

Wij zijn de onderzoeken ook na 2 miskramen begonnen en nu pas eisen we medicijnen omdat we het zat zijn.

Ik hoop voor jou dat het 2 x toeval is geweest en dat het de volgende keer goed zal gaan maar ik hoop je met dit verhaal toch een beetje positiever te stemmen omdat er gewoon echt nog heel veel mogelijk is.

Heel veel sterkte met alles en volg vooral je hart en je gevoel en laat je niet wegsturen.
Academische ziekenhuizen zijn wel verder in ontwikkeling dan de regionale ziekenhuizen vandaar dat wij ook door zijn gegaan naar een academisch ziekenhuis (AMC afdeling CVV in amsterdam)

Succes,

Corina

Hoi Corina,

Fijn om te horen dat er nog wat mogelijk is maar hoe zit het dan precies? Moet je via een regionaal ziekenhuis doorverwezen worden naar een academisch ziekenhuis of kun je zelf contact opnemen? Evt. onderzoeken zouden ons net dat extra zetje kunnen geven om toch door te gaan want nu twijfel ik heel erg of ik dat verdriet nog een keer wil. Ik ga het a.s. maandag wel vragen aan de gynaecoloog dat heeft mijn huisarts ook geadviseerd ik ben in ieder geval heel benieuwd wat ze in het ziekenhuis gaan zeggen. Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik het heel moedig vind van alle vrouwen die zoveel miskramen mee moeten maken toch weer de kracht vinden om door te gaan ik kan niet anders zeggen dat ik enorm respect voor jullie heb!

Liefs,

Puk

Hi Puk,

Ik ben net terug uit het ziekenhuis en we hebben groen licht gekregen.
We gaan de expirimentele fase in. Ik wacht nog op 1 uitslag en dan beginnen we over 2 weken met de medicijnen. Ik begin met het slikken van ascal (voor ik zwanger ben) en bij 6 weken zwangerschap gaan we dus nog medicijnen bijspuiten. Moet wel bekennen dat als ik mijn mond niet had opengetrokken ik nog zo zou lopen.

Ik heb eerst bij een regionaal ziekenhuis gelopen en ben zelf naar een academisch ziekenhuis gegaan om mee te doen aan die Alife studie. Het staat je vrij om naar een ander ziekenhuis te gaan voor een second opinion (vraag je verzekering of ze accoord gaan). Ik heb zelf met het ziekenhuis gebeld om aan de studie mee te mogen doen en daar heb je geen verwijzing voor nodig. Zodoende blijf je ook na de studie onder behandeling bij het ziekenhuis.... 1 tip... zoals jij het wilt zo gebeurd het ook. Als jij naar een ander ziekenhuis wilt omdat ze daar verder of zo zijn dan sta je in je recht.

Succes en wij zijn weer vol goede  moed en proberen over een tijdje de 7e poging.
Wanhoop nooit!!

Groetjes,

Corina

Hoi Corina,

Bedankt voor je reactie, ik wacht de echo a.s. maandag even af hoewel ik er echt vanuit ga dat het toch niet goed is anders zou het een wonder zijn. Ik ga het bespreken met de gynaecoloog wat zij er van vind zij heeft mij ook begeleid met mijn 1e miskraam en ik vind het een hele aardige vrouw dus als ik zo moet inschatten staat ze er denk ik wel open voor maar ja je weet het maar nooit natuurlijk. Ik zit zelf te denken aan het UMC omdat ik in de buurt van Utrecht woon lijkt mij dat het makkelijkste, mijn huisarts had het er ook over dat er idd Ascal of kinderaspirine gebruikt wordt bij stollingsproblemen die ook de boosdoeners kunnen zijn bij miskramen maar hij benadrukte wel dat dat soort onderzoeken pas worden gedaan bij 3 miskramen en daar zit em nu net het probleem want ik heb dus (nog maar) 2 miskramen en zal dus moeten afwachten wat ze a.s. maandag in het ziekenhuis zullen zeggen,    nog 4 dagen wachten en wat kan een week lang duren ik ben al 1 kilo in twee dagen  kwijt van de zenuwen! Op dit moment is my life a bitch om het maar zo te zeggen maar ja we moeten wachten, wachten, wachten.....en wachten!

Liefs,

Puk

hoi,

ik vroeg me af hoe het nu ging, met e bloeding en zo...
ik kreeg in maart  2004, in de 6e week bloedingen en dat was ook foute boel, bijna drie weken later kreeg ik de miskraam, dat waren erg onzekere weken.

toen ik vier maanden daarna weer zwanger was , was ik natuurlijk erg blij   (voelde me wel heel anders dan de eerste keer, heel energiek) maar ook weer in de 6e week kreeg ik bloedingen, mocht snel bij de gyn komen, in de 7e week maar die zag een leeg vruchtzakje, moest maar na twee weken terugkomen(dan was hij weer terug van vakantie)
Weer die onzekerheid werd me bijna teveel, ging er ook helemaal van uit dat het weer fout ging, toen we op de echo een vruchtje van precies 9 weken zagen, zover zou ik moeten zijn. ik kon het haast niet geloven, maar alles was toch okee. heb daarna nog drie keer een bloeding gehad, maar in april 2005 werd mijn zoontje geboren en , is nu dus alweer bijna een jaar alles erop en eraan en een erg lief pukkie, geloof me alles wat je meemaakt is vreselijk, maar als het dan toch lukt,vergeet je het snelen er  is in geen woorden te beschrijven wat zon kleine puk met je doet, probeer positief te blijven en erin geloven.

Hoi Jeanette,

Het gaat nu redelijk, ik heb sinds afgelopen maandag geen echte bloeding meer gehad nu heb ik af en toe wat slijm met oud bloed maar het is zo weinig dat het eigenlijk geen naam mag hebben. Ik heb nog steeds hele zere borsten wat duid op zwangerschapsactiviteit volgens mijn huisarts die ik om de dag bezoek voor de stand van zaken om het maar zo te zeggen. Ik word heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop ik ben bang voor de echo a.s. maandag voor mijn gevoel is het erop of eronder aan de andere kant ben je ook van die onzekerheid af en mijn man en ik boeken direct een vakantie als het foute boel is want we willen dan even rust, alles weer op een rijtje krijgen voordat we het weer gaan proberen. Ik had me een heel andere voorstelling gemaakt bij zwanger worden en zijn wat een onzekerheid brengt het met zich mee maar ja een leven zonder kindjes kan ik me ook nog niet echt voorstellen. Ik hoop zo dat het goed is maar toch ben ik me schrap aan het zetten voor een 2e teleurstelling om mezelf maar een beetje te beschermen. Afgelopen maandag was ik er zo van overtuigd dat het fout was en nu twijfel ik weer heel erg, morgen moet ik ook nog eens belastingaangifte doen brrrr het is me het weekje wel hoor,  ik zou zeggen duim voor me meer kunnen we op dit moment niet doen.

Liefs,

Puk  

Hoi Puk,

Wat  naar voor je zeg!
Kan me voorstellen dat je het hele weekend in spanning zult zitten!
Ik hoop van harte dat alles goed is en dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap.
Laat je t ons even weten?

Succes maandag meid!

liefs Carolien

Terug
Bovenaan