Weer een miskraam....

Heel veel sterkte zeg. Heb paar maanden geleden ook een miskraam gehad. Erg heftig. 3 miskramen (achter elkaar?) moet wel heel erg zwaar zijn. Kan me goed voorstellen dat het veel onzekerheid geeft. Ben nu 4e ronde na miskraam bezig en nog niet zwanger. ben ook onzeker of er iets mis met mij lichaam is omdat  het voor mijn gevoel lang duurt (was een jaar geleden begonnen) en we wel op de juiste momenten 'klussen'. Ik weet in ieder geval van mijn verloskundige dat na een 2e miskraam verder onderzoek gedaan kan wordend. Ook je leeftijd zou ik hierin meenemen. Zeker als je ouder bent dan 30 zou ik eerder informeren bij je verloskundige of huisarts of er verder onderzoek gedaan kan worden.

Veel sterkte!
 
Zonder aanleiding doen ze dat pas na de 3e en vaak komt uit zo'n onderzoek niks bijzonders.  Dit was mijn 4e miskraam, na 2,5 jaar was ik eindelijk weer zwanger.  Ik ben 36 en heb pcos dus sowieso meer kans op miskramen.
 
Hier ken ik het verhaal van meerdere miskramen ook. In 2007 hebben we een miskraam gehad, toen hadden we nog geen kinderen. Daarna twee gezonde kindjes. Daarna drie miskramen achter elkaar en toen gelukkig een gezonde zwangerschap. Afgelopen april mochten we onze gezonde zoon in de armen sluiten. Wat zijn we gelukkig dat we dit nog eens mee mogen maken. Het leek zo'n onmogelijkheid te worden als je steeds weer opnieuw een teleurstelling krijgt te verwerken. Blijf er in geloven zeg ik. En je mag nu ook zeker een onderzoekstraject in. Hebben wij toen ook gedaan, bleek gelukkig niks aan de hand te zijn, maar toch fijn als je het weet.

Sterkte!
 
Wat naar voor je. Ik herken je angsten helaas ook. Inmiddels 2 miskramen gehad in half jaar tijd (nog geen voldragen zwangerschap gehad). Ik mag het testcircuit nog niet in (wel gevraagd) en ben erg onzeker over feit dat er misschien iets mis is en we dit nog een keer moeten doormaken. Het valt me ook steeds zwaarder dat het bij mensen in mijn omgeving wel gewoon lukt om kinderen te krijgen. Niet dat ik het hen niet gun. Maar het drukt mij met neus op feit dat wij nog geen kindje in onze armen hebben mogen houden.
 
Afgelopen maandag weer een curettage gehad. Was heel snel na de miskraam van mei weer zwanger. Helaas ging het deze keer ook niet goed. Dit is de 5e miskraam.
 
Terug
Bovenaan