weer een schemavraag!sorry meiden.....

he meiden,

weer een schema/voedingsvraag.
Mijn dochter is nu 6.5 maanden.en ze krijgt 3 flessen van 210cc,meestal de middelste drinkt ze niet helemaal leeg.

mijn schema is als volgt:

08.00 210cc met fijne granen

10.00 beetje fruit of yoghurt

12.30 boterhammetje met boter of appelstroop en een beetje melk na

14.30 210cc fles

17.30 prakkie en wat yoghurt met fruit als toetje

21.00 210cc fles met fijne granen.

ik
vraag me af of dit een normaal schema is?Ik gaf eerst rijstebloem maar
heb nu fijne grane geprobeerd,en merk dat ze daar een stuk beter op
slaapt.Maar sinds een week slaapt ze overdag aardig veel.eerst sliep ze
nooit overdag,hooguit een uurtje.Nu toch wel 4 uurtjes totaal.Hoe zou
dit komen?

Ze word nu om 14.00 wakker en dan een flesje maar dan
is ze klaarwakker,maar tegen het avondeten is ze slaperig en wil ze
natuurlijk niet happen omdat ze moe is.wat kan ik hieraandoen?

oja
en de laatste dagen zit ze een beetje aan haar haar richting haar
oor.haar oor ziet niet rood en mag er ook gewoon aan zitten,ze heeft
geen verhoging.
Dus zou ze gewoon aan haar haar friemelen of is er toch iets?

hoop vragen maarja moet ze toch ergens kwijt!

liefs kimberley mama van nevin 18-8-2008

Hi Kimberly,

Volgens mij mogen ze met een maand of 7 al van de drie uur fles af, vooral omdat ze het zelf al een beetje aangeeft..
Als je nu na haar boterhammetje (knap hoor dat ze dat met 6 maand al opeet) rond de 150 cc melk geeft.
Dan kun je rond 3 uur wat gewoon drinken geven (water, thee zonder theïne, diksap etc.)
met fruit of  een soepstengel of een rijstewafel of iets in die trant.
Ik weet niet hoe de rest van haar slaaptijden is maar misschien kun je daar langzaam wat in schuiven dat ze 's middags wat later wakker wordt?
Of het avondeten wat naar voren schuiven voor haar?
Meer slapen zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ze  overdag actiever wordt natuurlijk..dan wordt je ook sneller moe!
Als je je zorgen maakt om haar oortjes kun je altijd even naar laten kijken bij de HA of het inloopspreekuurtje van het CB. Hier doen ze daar nóóit moeilijk over!
Met die kleintjes kun je  beter het  zekere voor het onzekere nemen. Maar ik geloof dat ze over het algemeen wel koorts of in ieder geval verhoging hebben als ze last van de oortjes hebben...Maargoed ik ben geen dokter!

Groetjes Saskia

Met het schema kan ik je niet helpen, mijn meissie is pas 5 maanden. Maar dat oor friemelen ken ik wel. Navara doet dat als ze krampjes/buikpijn heeft, of als ze erg moe is. Dit doet ze al vanaf haar geboorte. Ik heb ook wel eens gedacht aan een oorontsteking, maar ze heeft er nooit verhoging bij, en volgens mij ook geen pijn.

Als ze dan geslapen of gepoept heeft, is het weer over.

xxx
Mama van Navara
(09-10-08)

mijn baby is ook 6 maanden ze krijgt 7 uur melk 10.uur fruit en beetje water, 12 uur fles half 4 fles   half 6 groente 1 potje 8 of 9 uur pap . en
mevrouw de reis je zegt tegen mij geen water gefen en je zegt nu hier wel water jij weet ook niet wat je doet meid?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2009 07:32:01'));

mijn baby is ook 6 maanden ze krijgt 7 uur melk 10.uur fruit en beetje water, 12 uur fles half 4 fles   half 6 groente 1 potje 8 of 9 uur pap . en
mevrouw de reis je zegt tegen mij geen water gefen en je zegt nu hier wel water jij weet ook niet wat je doet meid?

Aangezien ik de enige ben die het over water heeft gehad zul je mij wel bedoelen...
Weet alleen niet wat je met mevrouw de reis bedoeld??
Maar om antwoord te geven op je vraag:
Ik geef hier de tip van het water bij een kindje van 6 maanden die inmiddels bijvoeding krijgt en  dan nog alleen  als de 3 uur fles eraf word gehaald  dus ter vervanging van een fles.
Jij wilde met 4 maanden al water geven terwijl je kindje nog volledig flesvoeding kreeg, dat is dan  niet nodig nee!
Dus in mijn ogen weet ik heel goed wat ik doe in dit geval!

Groetjes Saskia

meid ik bedoel de met water paar theelepeltjes en het kan geen kwaad ik bedoelde geen liters water hoor ik heb die reis verkeerd geschrefen ik doe ook alles goed alleen door die onzekerheid komt het maar ja het gaat over en ik ga me niet remmen door mensen die zeggen je stelt veel vragen natuurlijk de forum is daarvoor n.

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2009 15:48:27'));

meid ik bedoel de met water paar theelepeltjes en het kan geen kwaad ik bedoelde geen liters water hoor ik heb die reis verkeerd geschrefen ik doe ook alles goed alleen door die onzekerheid komt het maar ja het gaat over en ik ga me niet remmen door mensen die zeggen je stelt veel vragen natuurlijk de forum is daarvoor n.

Hi Adama,

Ik moet toch even iets kwijt, heb een aantal reacties van je gelezen de laatste paar dagen en ik krijg nu toch een beetje het gevoel dat wij nu afgeschilderd worden "als de mensen van wie je geen vragen mag stellen"
Ik vind dat niet  terecht! Niemand heeft  jou gezegd dat je niet zoveel  vragen mag stellen, het ging erom dat je veel dezelfde vragen stelde!
Daarnaast heb je zelf ook een aantal  mensen gekwetst waardoor je ook een aantal reacties hebt opgeroepen. Ik wil nu niet weer de hele discussie op gang brengen maar ik vind dat je ook een klein beetje de schuld bij jezelf moet zoeken en niet alleen naar anderen wijzen die eigenlijk altijd het beste met je voor hebben.
Je hebt een  groot aantal keren je excuses aangeboden en ik denk  ook dat die best geaccepteerd zijn door iedereen maar dan moet je nu natuurlijk niet jezelf gaan tegenspreken (dus  zeggen dat iedereen zo vijandig doet enzo) want dan zijn ze ineens een stuk minder waard!

Groetjes Saskia  

Terug
Bovenaan