Weer een tip gevraagd!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!!

Ik heb weer een vraagje over het eten...Alles gaat op het moment eigenlijk wel goed,haar boterhammetjes eet ze op,avondeten eet ze meestal met ons mee,alleen haar fruit krijgt ze nog steeds uit haar potje..Vers fruit wil ze echt niet..Ze heeft het wel eens geprobeerd,ik heb het idee dat ze het gek vind aanvoelen,net zoals een plakje worst of kaas,dat eet ze ook niet..
Ik weet dat het niet erg is om nog een potje te geven met 16 mnd,maar het lijkt mij zo makkelijk dat ze gewoon vers fruit leert eten..Vooral omdat ze alles graag zelf doet,en ook van mij mag,alleen met een potje word dat zo'n kliederboel...

Heeft iemand een tip??

Groetjes Elma mama van Fleur

Ik weet niet wat voor een fruit je allemaal al hebt geprobeerd maar Maaike vind het vooral erg leuk en lekker om zelf kleine druifjes te eten. Ik koop dan degene zonder pitten.   Daar kun je dan eventueel de kleintjes van geven die voelen misschien niet zo raar aan. Mischien kun je anders proberen om een stukje fruit aan een vork te geven. Zo kunnen ze toch zelf eten maar hoeven ze het niet echt vast te houden.

Groetjes en sterkte met het fruit
Inge

Hoi Elma,

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt maar wij zijn begonnen met een banaan in schijfjes te geven met een vorkje. Daarna hebben we steeds ander fruit geprobeerd. banaan eet ze nu ondertussen gewoon uit het vuistje

groetjes LInda

Hoi Elma,

Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt maar wij zijn begonnen met een banaan in schijfjes te geven met een vorkje. Daarna hebben we steeds ander fruit geprobeerd. banaan eet ze nu ondertussen gewoon uit het vuistje

groetjes LInda

Ik herken je verhaal! Mijn dochter eet eigenlijk alleen banaan van vers fruit en voor de rest moet ze er er niks van hebben. Dus krijgt ze voor de afwisseling ook potjes. En die vindt ze heerlijk. De structuur is natuurlijk heel anders.
Om toch vers fruit af te kunnen wisselen pers ik vaak verse sinaasappelen uit en dat drinkt ze wel op! Daar zijn we dan heel blij mee. Is toch ook fruit? En die appel en peer dat komt nog wel denk ik dan maar...
Niet echt een tips van mij, maar toch een stukje herkenning!

Groetjes Babybelle

Hoi Elma,

Als Fleur geen vers fruit eet vanwege het gevoel in haar mond zou ik zeggen: doe het in de mixer!

Ik heb ook altijd vers fruit voor Sven in de mixer gedaan. Zo lijkt het hetzelfde als dat uit een potje. Je kunt het fruit dan steeds minder fijn mixen zodat ze went aan de stukjes. En uiteindelijk geef je het haar dan in stukken.

Sven is dol op banaan en net zoals de mama van Maaike zegt ,de pitloze druiven. Vooral de licht paarse! Vandaag heeft ie stukjes kiwi op.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi!

Ik heb al veel geprobeerd,van druif tot banaan..Ik moet zeggen dat wanneer ik het prak of in de blender doe,ze het dan ook niet wil hebben..Ze trapt er niet in..Dus het ligt eigenlijk niet alleen aan de stukjes...Maar waarom lust ze dan alle potjes???
Ik wil niet gaan dwingen,dan word het alleen maar een strijd.En uiteindelijk niets geven heeft denk ik ook geen zin,ze heeft haar fruit nodig...

Groetjes Elma

Hoi Elma,

Ik wil toch nog een keer reageren. Je zegt het zelf ook al, ze heeft fruit nodig en er is echt niets mis met het fruit uit een potje hoor. Misschie dat je het op den duur spelenderwijs kan doen. Dat ze als jij fruit eet wel opeens een hapje van jouw fruit wilt. En anders gewoon door gaan met de potjes, het komt echt vanzelf.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan