weer een vraag over eten...!!!

Hoi Meiden,

Tja die voeding daar blijf ik maar over duppen enzo...

Jennifer is volgende maand 1 jaar en dan..
De bedoeling is natuurlijk dat ze gewoon mee gaat eten met ons. Alle groenten vindt ze heerlijk dus dat is geen probleem. Maar nu komt de vraag, hoe doen jullie dat met het vlees. Tot nu toe krijgt ze van mij eigenlijk nog niet zoveel vlees. Af en toe kook ik tartaar of kipfilet, maar dat is het eigenlijk.
Zal ik haar nu gewoon gebakken vlees gaan geven....???? Is dat niet veel te vet....
Hoe doen jullie dat????

Alvast bedankt voor de tips meiden!!

liefs Ilone

HOi,

Wij zijn nu ook begonnen met Maaike af en toe met ons mee te laten eten. Gisteren had ik tartaar, broccoli en aardappelen. Ze vind het heel interessant. Haar tartaar braad ik dan helemaal gaar. Je kunt ook nog ham en gehakt geven. Ik heb al bedacht dat als wij vlees eten dat zij nog niet mag hebben ik voor haar gewoon iets gehakt maak.

Weet iemand hoe je dat doet met groenten uit een potje. Ik meen een keer gelezen te hebben dat als je het vocht weg giet en het dan gewoon kookt in water er niet meer zoveel zout in zit. Klopt dit? En hoeveel kruiden mogen de kindjes nu eigenlijk hebben?

Groetjes
Inge

Mijn dochtertje is nu 9 maanden en geef ik al af en toe een beetje gebakken kipfilet of tartaar. Ik bak het in de olie, zonder toevoegingen van kruiden uiteraard, en ik bak ook de tartaar helemaal gaar.

Groenten uit pot moet je volgens mij niet te vaak geven, ivm het zout wat erin zit. Je kunt het wel goed afspoelen met water en dan ook in water koken.

OKay dan ben ik misschien iemand die overal 'schijt' aan heeft, mijn zoontje eet gewoon met zout en al met de pot mee....hij moet het namelijk anders niet, tegen de potjes heeft hij een steeds grotere afkeer, en ik ben er ook groot door geworden. Ik let wel op dat het niet TE zout is zeg maar. Maar verder gewoon mee-eten hoor. En vlees, als wij iets eten wat hij niet mag, dan krijgt hij die dag geen  vlees, maar ik laat het wel zoveel mogelijk proeven, gisteren ging de karbonade er anders goed in! Wel een klein stukje dat hij makkelijk kan kauwen! Maar ik ben ineens heel makkelijk geworden, vraag me niet hoe het komt, maar het is gewoon zo!!

Groetjes
Angel

Ik ben in principe ook wel makkelijk hoor, maar alleen met vlees had ik vaak zoiets van dat is toch nog veel te vet.
Wij houden nl wel van speklapjes, worstjes, gehakt enzo.. Vandaar dat ik eens informeer wat jullie precies geven?

Stukje gehakt, karbonade, kipfilet, vis, eitje .. What else???

Hoi allemaal,

Als ik dit zo lees denk ik, hmm ben ik niet te makkelijk....
Mijn dochter van bijna 13 maanden eet bijna volledig mee met de pot. Ik doe sinds dien dus geen zout meer bij maar ik een hoop dingen zit idd wel al zout.  Vlees bak ik wel met de kruiden en zout zoals ik het ook voor ons doe maar zij krijgt maar een heel klein stukje en dat snij ik heel klein (ze heeft nog geen kiezen)  en prak ik door de rest. En als ik lasagne maak zit daar natuurlijk ook al zout enzo. Best lastig hoor goed, wij zijn er toch ook groot mee geworden denk ik dan maar..........of ben ik nu te makkelijk?
Ik durf het haast niet te zeggen maar als ik groente kook met aardappels dan doe ik bij haar ook een heel klein schepje jus erdoor heen. Zo'n smakeloze droge hap is toch ook niet lekker?  
Groetjes Colette

Fleur eet bij ons eigenlijk alles mee, als ik daar tijd voor heb. Moet wel zeggen dat de aardappels nog zonder zout gekookt worden, maar ga daar gauw weer verandering in brengen.

Ik zit eerder met de praktische kant. Zijn beiden om 18.00 uur thuis. Dan moet er nog gekookt worden, maar Fleur is dan al erg moe en heeft honger. Om dit op te lossen krijgt ze met name op mijn werkdagen een potje.
Hoe lossen jullie dit op? Wil eigenlijk geen potjes meer doen.

Hoi mama van Fleur,

Jennifer krijgt van mij zelfgemaakte potjes.. Die haal ik de avond ervoor uit de vriezer. Zo kan Jennifer vast eten terwijl ik bv de aardappels schil ofzo...

Ik heb denk ik al een half jaar geen potjes meer gekocht, vind het wel goed zo..
En op mijn vrije dagen kook ik eerder zodat Jennifer al wat kan eten en dan warm ik het voor ons nog ff in de pan op. En als wij bv nasi ofzo eten dan krijgt zij ook iets anders...

Maar soms blijft het wel lastig hoor...gewerkt, koken, kleine werkt niet mee...zelf eten, opruimen. Soms ben ik echt doodop als die kleine eindelijk op bed ligt, dan doe ik ook echt niets meer.. nou ja een kopje thee zetten.....

gr. Ilone

Terug
Bovenaan