Weer een vraag over temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben Mariska en ik zit al een tijdje op dit forum bij een ander onderwerp. Maar nu heb ik een vraag. Ik heb een heel lange cyclus die gelukkig steeds korter lijkt te worden. Daarom ben ik vorige cyclus begonnen met temperaturen. Ook let ik op de kenmerken van mijn lijf, buikpijn en cervixslijm. Als ik denk dat mijn eisprong eraan komt doe ik een ovulatietest. Nu had ik gisteren en eergisteren allebei een super positieve ovulatietest. En vandaag weer negatief. Maar vanmorgen was mijn temperatuur behoorlijk laag. 36,0 ipv 36,2, 36,3. Wat kan ik hier uit opmaken? Is dat wel oke? Ik maak me een beetje zorgen. Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!

Groetjes Mariska

Hey hallo,

Het volgende weet ik ervan...het is zo dat je na je ongesteldheid een vrij lage temp. hebt, tot na je eisprong...vlak na  je eisprong gaat je temp. omhoog, hoeveel dat is, is per vrouw verschillend volgens mij...daarna kan je temp. verschillende dingen doen. Ik heb gelezen dat je temp. weer wat omlaag kan gaan, dat kan of te maken hebben met innesteling, of met het feit dat je ongesteld gaat worden...gaat je temp. weer omhoog na een paar dagen, dan kan het idd je innesteling zijn geweest en dan moet het eigenlijk tot je NOD redelijk aan de hoge kant blijven...blijft je temp. laag of zakt hij na een paar dagen weer, dan betekent dat dat je ongesteld gaat worden! (in de meeste gevallen!)

Misschien dat iemand me nog kan aanvullen, want doe het zelf nog niet zo lang, dus heb er nog niet heel veel verstand van!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, veel succes!

Liefs Joepie

Hoi Mariska,

Ik had ook al een topic geopend over temperaturen dus ik ga hier maar verder voegen we ze gewoon samen .
Mijn temp is op de elfde dag in een keer heel er omhooog gegaan en daarna was het steeds 36.2 en nu de laatste paar dagen elke keer wisselend of 36.2 of 36.3 ik heb een erg onregelmatige cyclus en loop inmiddels in het ziekenhuis. Wij gaan maandag naar het ziekenhuis voor uitslagen van bloed en sperma. Omdat ik haast wel zeker weet dat ik moet gaan tempen ben ik hier alvast mee begonnen maar kan er nog iet veel wijs uit worden. Als alles gaat zoals het moet gaan volgens een normale cyclus zou ik zaterdag ongie moeten worden.

Succes groetjes Russell

Hoi,

Ook hier hetzelfde probleem. Ik zit momenteel in ronde 4 voor ons 3e kindje. Aangezien mijn cyclus erg onregelmatig is, dus deze maand voor het 1st ovutesten gebruikt. Vrijdag en zaterdag 2 dikke strepen op m'n test en ik had ook 't idee dat m'n eisprong eraan zat te komen omdat ik last had van  veel  draderige afscheiding (sorry hoor ). Wij dus druk ad klus gegaan  en nu had  ik dus eigenlijk verwacht dat m'n temp gister omhoog zou gaan. Niet dus!  De ovutest geeft ook geen dikke strepen meer, dus de eisprong zou dan al geweest moeten zijn, of er nog aan moeten komen, maar dan duurt het bij mij dus langer dan 24/48 uur voordat m'n eisprong  er is na een positieve ovutest. Vanochtend 3x achter elkaar getempt, 1e x 36,5, 2e x 36,9 en 3e x 36,6. Normaal is m'n temp de laatste 14 dagen voor m'n ongi rond de 36,8/36,9. Dus nog geen eisprong volgens m'n temp! Snappen jullie het nog? Ik in in ieder geval niet. We klussen dus nog maar fftjes verder.
Groetjes!

Hoi!

Nou ik weet ook niet goed wat ik moet geloven. Want vanmorgen was mijn temperatuur wel weer gewoon normaal. Maar niet echt verhoogd. Maar ik had toch echt het afgelopen weekend super positieve ovulatietesten. Ik heb wel eens gehoord dat ook het temperaturen niet altijd goed gaat. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die ovulatietesten zijn. Ik wacht gewoon nog maar een paar dagen af en dan zien we wel, we blijven in ieder geval gewoon nog even klussen.
O,ja. Dit is voor mij ronde 7. Maar we zijn al bijna een jaar bezig. Hoe lang zijn jullie al bezig?

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Wij zijn sinds vorig jaar februari gestopt met de pil en ben toen in september weer voor het eerst ongie geworden. Dus zeg maar acht maand waarvan ik of om de 2 maand ongie ben of om de week. Vandaar ook dat wij in het ziekenhuis zijn belandt.
Mijn tamp was vanmorgen 35.99... en een anderhalf uur later 36.33 dus volgens mij klopt dat ook niet ik temp elke morgen op dezelfde tijd. Maar goed we zullen zien wat het opleverd.

Groetjes Russell

Hey meiden,

Wij zijn v.a. december bezig. Maar m'n cyclussen varieerden van 50 dagen naar 25 dagen naar 57 dagen, vandaar dat ik nu ook ovulatietesten heb gekocht. Heb de gebruiksaanwijzing er nog maar eens op nageslagen en er staat toch echt dat je na een positieve test binnen 24 tot 48 uur je eisprong hebt. Nou dat is bij mij toch echt niet het geval vrijdag en zaterdag superpositieve testen en sinds zondag staat er nog maar een licht streepje op. Ik temp iedere ochtend op hetzelfde tijdstip voordat ik opsta, dus daar kan het bij mij niet aan liggen. Heb al gedacht dat 't misschien ad thermometer ligt. Nou ja, ook ik wacht wel af wat er komen gaat de komende dagen. Russel het is wel zo dat je temp stijgt op het moment dat je opgestaan bent, dat zou dus de tempstijging kunnen verklaren.

Fijne dag nog!

Ja dat klopt idd ik ben om half zeven naar toilet geweest en heb tegen kwart over acht half negen weer getempt. Nou ja ik kan er in ieder geval niet echt wijs uit worden de laatste twee weken het was vrij constant maar nu gaat het op en neer. We wachten rustig af.

groetjes

Terug
Bovenaan