Weer een vraag over temperaturen

Volgens mij kan het wel dat je een lagere temperatuur hebt na/tijdens je eisprong. Bij mij is m'n temperatuur redelijk constant, dan krijg ik een dip en dan gaat m'n temp erg stijgen. Dit is ongeveer 2 a 3 dagen na de eerste positieve ovulatietest. Ik stop ook altijd met ovulatietesten op het moment dat ik een 2e positieve heb. Een ovulatietest geeft een piek in het hormoon aan dat aangeeft dat je eisprong eraan zit te komen, maar het vertelt je niet waar je in de piek zit: midden, begin of eind. De temperatuurstijging geeft aan dat je eisprong geweest is. Dus ergens tussen het begin van positieve ovulatietesten en een stijgende temperatuur zit je eisprong.

Het is wel belangrijk om te temperaturen op het moment dat je wakker wordt, nog voordat je iets doet! Als je namelijk eerst naar het toilet gaat, gaat je temperatuur alweer stijgen. Ook de tijd zou je moeten proberen gelijk te houden (lukt mij ook niet helemaal). Volgens mij is het belangrijker dat je je temperatuur neemt op het moment dat je wakker wordt, dan op precies dezelfde tijd. Het gaat erom dat je lijf helemaal in rust is (Dus tenminste 3 uur rust). Als je wat hulp wilt bij het temperaturen of vaststellen van je eisprong, dan zou je eens kunnen kijken op fertilityfriend.com. Ik heb daar ook 'n account en het programma rekent precies uit wanneer je je eisprong hebt gehad. Werkt bijzonder goed vond ik zelf. Ik zweer erbij!

Succes!

Nou Esk30 als dat zo is dan zou ik toch morgen echt een tempverhoging moeten zien. Ik hoop het, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.  Ik temp altijd op dezelfde tijd en ook meteen als ik wakker word, dus dat is het probleem niet lijkt mij. Wel zit ik me af te vragen of de batterijen van m'n thermometer niet bijna leeg zijn, aangezien hij vanmorgen binnen 2 minuten 3 x een wisselende temp liet zien (achter elkaar opgenomen 36,5/36,9 en 36,6), en dat vind ik wel vreemd. Enne nog bedankt voor jouw tip!

Doegie!

Hoi,

Nou m'n temp zat vanmorgen op 36,9, dus het lijkt erop dat m'n eisprong is geweest gister. Heb trouwens wel voor de zekerheid een andere thermometer gekocht. Nu maar afwachten en hopen dat ie de komende maanden hoog blijft hahaha.

Fijne dag nog!

Hoi allemaal,

Ten eerste super bedankt voor jullie reacties. Ik weet nog steeds niet goed wat ik moet verwachten, omdat vanmorgen mijn temperatuur nog niet omhoog is gegaan. Dus ik wacht gewoon maar af. Ik probeer eigenlijk wel idere dag op dezelfde tijd te meten, voordat ik uit bed stap. Toch heb ik nooit dezelfde temperatuur. Misschien is het daarom ook lastiger te testen op deze manier. In ieder geval heb ik al wel alle kwaaltjes van een eisprong achter de rug, (sjacherijnig, pijn in mijn borsten, kramp in mijn buik). Voor jullie ook allemaal succes.

Groetjes Mariska

Hoi!

Ben ik weer met een vraag, want ik snap er nu helemaal niets meer van . Ik had dus een temperatuursstijging na mij eisprong. Die hielt netjes aan. Tot maandag, toen was mijn temperatuur weer gezakt van 36,8 naar 36,4. Dus ik een beetje teleurgesteld, omdat de rd's er dan weer aan zitten te komen. Gisteren ook nog 36,4. Maar vanmorgen was het opeens weer 36,8! Ik snap er niets meer van... Hebben jullie een idee. Ben ook wel misselijk, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. Ik ga in ieder geval niet eerder dan zaterdagmorgen testen. Want ik had waarschijnlijk op 17 mei mijn ei, dus veel eerder testen heeft dan toch geen zin.   Alvast bedankt!!

Groetjes Mariska

Hey Mariska,

Hoe is 't nu met jou? Is je temp nog steeds hoog of is ie weer gedaald?
Mijn temp is nog steeds hoog, Ook ik had op 16 en 17 mei een positieve ovutest en kan dus a.s. weekend testen. Wilde 1st zondag testen, maar (ongeduldige ik die ik ben) heb toch besloten om zaterdagmorgen te gaan testen met ochtendurine. Ben benieuwd heb wel veel last gehad van een zeurende pijn in m'n onderbuik de afgelopen week en m'n borsten zijn zo nu en dan wat gevoelig, ben wat moe, maar verder niet echt typische zwangerschapskwaaltjes. Het kan dus beide kanten nog op. Laat je even wat van je horen? Ik duim voor je! Als ik wat meer weet (goed of slecht nieuws) dan laat ik het horen okay. Succes met afwachten!

Groetjes!

hallo meiden,

bij mij klopt het temperaturen helemaal niet. ik heb een hele lange cyclus en ben daarom gaan tempe. Alleen ik heb al 2 keer gehad dat 2 dagen mijn temp 36.8 en 36.9 was en daarna weeer en dag 36.5 echt zo stom ik snap er helemaal niks van. Heb ik dan wel een eisprong gehad of niet? Mijn gemiddelde temp is 36.6!!
groetjes

Hoi Waantje,

Wat vreemd. Maar je temperatuurt wel elke dag op hetzelfde moment? Ook kan het soms zijn dat als je een dag wat later naar bed bent geweest dat je temperatuur dan s' morgens anders is. Ik weet dan ook niet of je ervan uit kan gaan of je je eisprong gehad hebt of niet.

Nou, afgelopen week was mijn temperatuur ook heel raar, dan weer laag, dan weer hoog. Maar ik had al zo'n kramp, het gevoel dat de rd's zouden komen. En idd ze zijn er weer! Dus deze ronde niet. Jammer, maar we gaan gewoon weer door. Hoe gaat het verder bij jullie?

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan