weer ellende

heb al 2 topics geschreven over dat mijn werkgever zo moeilijk doet over dat ik moet stoppen met werken. hele discussie gehad, bond gebeld en personeelsconsulent moet nu naar de arbo van hun. dus ga ik daar even vertellen wat de arbo en personeelsconsulent er van gezegd hebben.
nu heb ik vanmorgen van de verloskundige een verklaring gekregen voor het stoppen. zit ik hem te lezen staat er ivm harde buiken advies tijdelijk te stoppen! zegt ze straks dat ik later weer terug moet komen... hoe werkt dit? heeft iemand hier ervaring mee? ik moet om 14 uur op me werk zijn voor gesprek.

wat een gezeur voor je joh !! jeetje mina, daar word je echt niet vrolijk van ! Mijn haren gaan overeind staan als ik dit lees.
Een aantal jaar geleden heb ik te kampen gehad met enorme buikpijnen. Moest ook allerlei onderzoeken doen in het ziekenhuis. Uiteindelijk is daar niets uitgekomen, maar werken lukte toen echt niet bij mij.
Ik kreeg van de arbo te horen dat ik tijdelijk even rust moest nemen en zeker een week of 2 thuis moest blijven. Na die tijd mocht ik 3 x een half dagje werken.. nou mijn bazin was daar absoluut niet mee eens !!!!!!!!!! Zij met de arbo bellen om te kijken of er niets anders geregeld kon worden. Ik heb het even volgehouden maar op den duur toch me weer ziek moeten melden. Het ging niet... weer naar de arbo.... alleen kreeg ik nu een ander omdat de vorige overspannen was..
ik alles weer opnieuw uitgelegd.. hij vragen wat voor werk ik deed en zei veel met de computer.. Toen vroeg hij: kan je thuis computeren? Tja natuurlijk kan dat...."nou dan kan je ook werken"....
dus ik moest weer aan de bak... pffffffff wat was ik kwaad zeg ! Ongelofelijk !!!
Ik moest !! Maar mijn lichaam zei dat het echt niet ging !! Ik ben niet zo gauw een zeur omdat ik al snel kwaaltjes heb.. ben altijd iemand die door gaat (tot ik echt niet meer kan..) en nu was mijn grens bereikt. Was trots opmezelf dat ik dat zo kon zeggen.. maar dan moest ik toch weer de volle bak werken !! pff ben nog nooit zo kwaad geweest. Ik heb toen de directeur opgebeld om te zeggen dat ik niet kwam.. hij zou dat moeten behandelen als werkweigering... toen heb ik per direct ontslag genomen !!
Ik was er helemaal klaar mee !! Pff je meld je toch niet zomaar ziek !? het ging gewoon echt niet meer.

Sommige werkgevers zijn zulke (@&*^#@*^zakken !!! Die willen jouw mankementen niet zien.
Denk aan jezelf meid.. vraag je af of je dit werk wilt blijven doen..bekijk eens of je het misschien kan redden zonder werk een tijdje.. misschien kan je op zoek gaan naar een andere baan na de bevalling. Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken... maar wij hebben besloten datik zou stoppen met werk.. financieel gaan we er uiteraard op achteruit.. we houden amper iets over.. maar mijn gezondheid is zoveel belangrijker dan geld. We wonen in een goedkoop huurhuis en zouden dolgraag iets kopen, maar tja dat kan op dit moment niet.. en daar heb ik vrede mee. Ik ben blij dat ik tijd voor me zelf heb. Als ik iets koop waardeer ik dat des te meer, omdat ik weet dat we niet veel overhouden ! Het is niet anders ! Ik ben blij dat we het zo doen.. aan de andere kant heb je soms ook wel weer financiele voordeeltjes en je zit niet met oppas..

Op een gegeven moment zou ik wel weer iets willen doen hoor.. voor je geest is het wel fijn om bezig te zijn !!! maar voor nu concentreer ik me lekker op de zwwangerschap en straks op de kleine :)

je zal niets aan mijn verhaal hebben.. ik hoop alleen voor je dat het op zijn pootjes terecht komt.. weet alleen dat jij zelf het aller belangrijkste bent !! en dan draag je ook nog een kindje bij je waar je verantwoordelijk voor bent ! Al die stress is niet gezond voor de baby en voor jou !!! Probeer het of te accepteren of kies voor jou en je baby !!
Maak in ieder geval een keuze.. zodat je niet steeds weer die stress hoeft te voelen.. als je weer zo'n sneer krijgt van je werk probeer het te relativeren en laat het van je afgleiden.. of ga de verandering aan en laat ze in hun sop gaar koken ! het is een enge stap, maar wie weet wel een hele goede !!!

Nou meid.. heeeeeeeeeel veel sterkte !! ik weet hoe vervelend het is om zo ongewaardeerd te worden.. het is super frustrerend ! maar probeer het naar iets positief om te buigen ! Als het niet gaat kwa gezondheid, dan gaat het gewoonweg niet !!!
Niemand zal voor je zorgen !! Jij bent de enige die het kan !!!!!!!!!!!!!!!!!

(ooit een mooi tekst van iemand gehoord: als iedereen voor zichzelf zorgt dan is er zorg voor iedereen !)

Sterkte !

Liefs !

Jeetje wat kunnen sommigen mensen toch moeilijk doen! Denk lekker aan jezelf zou ik zeggen en anders verklaar je jezelf tot overspannen! Neem rust en de tijd voor jezelf!

Joh wat doen ze moeilijk zeg bij jullie!zit zelf ook in de zorg en bij ons gaat ook een beetje zo maar niet zo erg hoor als bij jullie,denk dat je heel duidelijk moet zijn....ze krijgen er geld voor hoor als zwangeren ziek zijn,ze vragen niet voor niks al zo vroeg om een zwangerschapsverklaring.
succes en blijf bij jezelf meid!
liefs jootje

Terug
Bovenaan