Weer naar het cb...

Hi dames,

Nou het was weer zover, Warren is nu 8,5 maand en we mochten weer naar het cb.
Ik had zelf al het gevoel dat hij niet veel is gegroeid, hij is vooral hard bezig mentaal te groeien. En inderdaad, hij zit voor het allereerst onder de curve. Hij was altijd heel lang en vrij dun, nu is hij wat dikker (maar nog steeds niet heel zwaar) en weer is het niet goed...

Hij is 71 cm en 8500 gram, inderdaad wat onder de dikke lijn in het midden, maar hallo? Ik kan 'm moeilijk Pokon voeren... ;-)

Ik maakte me nergens zorgen over want hij is blij, gezond (ok, wel waterpokken gehad, maar dat hoort er ook bij) eet goed, slaapt goed en hij is motorisch best ver.
Hij kan zichzelf tot staan optrekken en zo schuifelend langs de box en bank 'lopen', hij kan helemaal uit zichzelf gaan zitten, met duim en wijsvinger allerhande pluisjes pakken (en in z'n mond stoppen...) en zo nog meer. En hij kletst ons
de oren van 't hoofd....

Ik vind dus dat ik geen reden heb om me zorgen te maken, nou, dat verbaasde de dame van het cb wel hoor. "Die curve wijkt wel echt af hoor'. Mevrouw, hij zit 1 cm onder het gemiddelde!!! Hij zat er altijd 2 boven, en toen was-ie weer te dun!!!"

Het is ook nooit goed, bén je eens een nuchtere ouder is dat ook weer niet ok.

Aaaaaarrrgghh!

Zo, hè, moest ik even kwijt, sorry hoor!
Jullie nog 'leuke' cb ervaringen?

X
Evje

Heey,

Jip ik ken het..je wordt er gek van!
Ik heb het idee dat ze iedere keer ook maar iets zoeken....
Mij hebben ze ook van alles aangepraat ik mag over 2 weken weer, een maand geleden was ze 72cm en 8500 gram, volgens mij nu ook niet veel aangekomen.
Ik vind het wel schelen of dat ik bij de vk of bij de arts moet komen, die arts.....pffff...

Die van jouw is idd al behoorlijk ver zeg!
Wel super!

Die van ons begint een beetje te tijgeren.
Kan ff zelfstandig zitten, maar is met de handen weer heel goed, klappen in de handjes en zwaaien en hiep hiep hoera vind ze het einde.
En ook wij hebben een kleinde stofzuiger, geen pluisje blijft ongemerkt of ze pakt hem met haar kleine vingertjes aan en ze kan er minuten lang zoet mee zijn..geweldig om te zien...

Ik zou zeggen niet aan storen.
Ik heb voor mezelf besloten om er de dingen uit te pikken die ik denk dat ECHT belangrijk zijn en waar ik iets mee kan en de rest gaat de ene oor in de andere oor uit.
Wij kennen onze kleintjes zelf het beste,
Hun zien ze 5 minuten in de maand.
En als ze het verders goed doen dan is het toch prima!

En idd er bestaat nog steeds geen kinder pokon...

Succes en trek het je niet aan.

Pff...wat een hoop zeikers bij iedereen op het cb.hier ken ik het echt niet gelukkig,Kyandro was met 7,5 mnd ook ruim 70 cm en 8500 gram.prima in verhouding en op de middellijn zeiden ze hier.en het gaf ook niet dat hij wat minder hard groeiden dan eerst,zelfs goed gaven ze aan,anders heb je straks een mega kind haha.zo verschillend overal he.en hier vragen ze ook nooit wat hij al kan,wel wat hij ongeveer eet en drinkt,ook nooit commentaar op gehad,
maar Evje wees maar lekker trots op je ventje hoor,hij is wel heel snel met alles he!leuk jo.hier begin Kyandro op zn knieen te staan haha,verder nog niet,maar zo te zien duurt niet lang meer.ha zegt nu ineens ook dadada.en eerst alleen huh huh.
ziiten kan hij een paar minuten,gaat bijna zelf zitten,gaat zo snel allemaal...zucht
liefs jootje

Ben gister ook geweest ...verschrikkelijk weer.

w.verp. is erg overdreven en heel veel kletsen oo. wat goed, oo .. wat leuk . jaja zal wel. Leuk zeg een tweeling, maar ondertussen vond ik dat ze niet goed naar hen gekeken heeft. Over het gewicht heeft ze niks gezegd en ze zijn nu net 8 maanden en bijna 70 cm en wegen 7400gr en 7470gr Dus zoveel is het niet en helemaal niet gevraagd wat ze allemaal te eten krijgen. Tuurlijk het zijn niet de eerste maar het is allemaal toch weer nieuw voor mij hoor. En ze zijn niet actief, hebben nog geen tanden, maar het was allemaal goed en geweldig en blablabla
Had het echt weer even gehad ermee.
Volgende maand weer...

sorry voor m'n klaagzang..

pfff...

zoals mijn buurvrouw zegt: het consternatie bureau.

lekker naar je eigen kindje luisteren. Als hij toch voor de rest alles goed doet?

ik heb juist laatst hele positieve ervaring gehad. In januari had ik hele slechte (ter herinnering: kon niet zelf, mijn schoonmoeder ging, had gevraagd of ik van hypoallergene kunstvoeding naar gewone moest afbouwen, of dat ik in een keer kon stoppen, kreeg als antwoord: borstvoeding is het beste voor je kindje en kun je tot 6 maanden blijven geven).

Nu heb ik een tijdje terug in de ouders van nu gestaan met mijn verhaal (ging over dat ik floor niet zlef kon voeden, omdat ze niet aan de borst wilde drinken, op de voorkant stond: het voelt als falen dat ik mijn kindje nite zelf kan voeden). Ik heb die ouders van nu in de winkel extra gekocht en op het cb gebracht, met de mededeling dat dit mijn verhaal was, en dat zij dit allemaal moesten lezen, omdat ze behoorlijk ongevoelig uit de hoek konden komen betreffende dit onderwerp, niet alleen naar mij, maar ook naar twee van mijn iets later bevallen vriendinnetjes.

Ongeveer 2 weken voor mijn vorige afspraak werd ik dus op gebeld door de verpleegster die in januari de afspraak had met mijn schoonmoeder, zij wilde haar excuus aanbieden. Helemaal uitgepraat en ga echt weer met een goed gevoel ernaar toe.

De afspraak erna was bij de andere verpleegster, en ook zij begon er nog over. Heb dus heel goed duidelijk kunnen maken hoe veel pijn ze iemand kunnen doen met zo'n opmerking, en zij hebben het ook echt als een leermoment ervaren.

liefs,

T

Zo te lezen ben ik echt de enige die naar een heel leuk consultatiebureau ga!

Ze zijn hier heel relexed en absoluut niet dwingend. Toen Ik met 6,5 maand moest, doen gaf de arts aan dat ik de 4e fles most afbouwen. Maar dat gaat dan op een manier van "nou als ze goed brood eet hoeft dat pas hoor, kijk zelf maar hoe het gaat". Heel fijn allemaal. Ook de wijkverpleekgundige is top! Ze kijkt kritisch hoe het met Julia gaat. Maar is ook een luisterd oor Wat fijn is, want julia is mijn eeste kind.

Het heeft er misschien wel mee te maken dat dit concultatiebureau in een achterstandswijk staat. Dus ze maken zoveel mee. Er komen veel buitenlandse kindjes, maar ook tiendermoeders of kinderen uit probleem-gezinnen. Dus ze moeten wel een relexte houding hebben.

En ze zeggen soms wel dingen waar ik het niet meteen mee eens ben, maar dat heb je altijd wel.
Verder niks dan lof!

Groetjes Maartje

oh en ter aanvulling: Bij ons bureau doen ze ook heel relexed over borstvoeding. Natuurlijk stimuleren ze het wel. Ik had wat problemen met de BV, want Julia kwam niit aan. En ze hebben me toen heel goed begeleid. En toen Julia nog steeds niet genoeg aankwam. Gaven ze ook aan, "nou dan geef jij maar lekker de fles." Ik heb nog wel tot 3 maanden 2 voedingen zelf BV gegeven en de rest KV. Nou dat vonden ze helemaal prima.
Ik denk dat er heel veel artsen en wijkverpleegkundige van dit consultatiebureau kunnen leren!

Nou dan heb ik ook een relaxed buro zeg! Toen ze inderdaad boven de curve uit kwam met gewicht adviseerde ze alleen Nutriton (johannesbroodpitmeel) toe te voegen aan de voeding. En dit was duidelijk een advies, ik ben de moeder, en ik maak de beslissing of ik er wat mee doe. Ik vond inderdaad ook dat ze veel was aangekomen en dat ze steeds meer wou drinken. Ze heeft en had haar fles altijd super snel op. Was dus heel blij met dit advies.
Ze hebben hier gelukkig een goed luisterd oor, en toen ik van de borst over ging (met 7 weken) naar kunst voeding, lieten ze me weten dat ik altijd kon bellen voor vragen of iets dergelijks.
Als ik er heen ga vragen ze altijd wat ik op dat moment geef, en geven ze aan wat de volgende stap is. Heel fijn gelukkig allemaal!
Maar om even terug te komen op 't verhaal van Evje, jij ziet je kindje elke dag, en weet toch zelf wel of 't goed gaat of wat minder! Raar hoor, dat er zo'n verschil is tussen de buro's!
Liefs

Terug
Bovenaan