weer nachtvoedingen...

hoi, met 3 maanden sliep Karina lekker door van 23.00u tot 6.30uur. al heel snel ging de avondvoeding er ook vanaf en ging ze om 19.00uur naar bed tot de volgende morgen. maar sinds ze 5,5 maand is komt ze weer voor een avond en soms ook 2 keer voor een nachtvoeding. hebben jullie tips???
ben zo bang dat ze niet genoeg heeft aan de BV. maar helaas reageert ze op alle bijvoeding heel erg met exceem:(

groetjes Gean

Hoihoi!
Ook ik geef nog BV. De laatste tijd is onze dame ook erg aan het schuiven gegaan met voedings tijden. Heb tijd om de 4uur gevoed(rond 3 maand) en nu weer om de 3 uur. Ws werd ze ouder en had ze meer nodig om de dag door te komen. Dus vaker drinken omdat ze te weinig had aan wat ik gaf.
Ik denk dat ze honger heeft en overdag te weinig drinkt (onvoldoende energie eruit haalt) om de nacht door te komen. Door overdag te beginnen met groenten/ fruit heb je kans dat ze snacht weer gaat doorslapen. (of kreeg ze daar exceem van??)
Ik zelf geef altijd eerst BV en gelijk erna groente/ fruit blijft je BV ook op pijl zeggen ze.
Of toch overdag vaker te gaan voeden wel weer helaas.. een avond voeding.
Rond de 5-6 maand hebben ze toch meer nodig dan BV.
Sterkte hoor! En voor allergie misschien langs de dokter voor eet advies??

He bah, wat vervelend zeg.... denk je die nachtvoedingen gehad te hebben.

Ik heb helaas geen advies (Jasmijn is een flesvoedingsmeisje), maar bij ons is het de laatste tijd ook weer prut. Je bent dus niet de enige die 's nachts weer het bed uit moet :-s (schrale troost ;-)

(Jasmijn - 28 feb)

Wat vervelend is dat he! Wilde er net een topic aan wijden omdat wij al vier weken 's nachts aan het tobben zijn. Om de anderhalf uur wakker is heel normaal. We redden het ook niet met een speen, maar er moet echt gedronken worden. Ik ga proberen om hem overdag vaker aan te leggen (ik geef nog borstvoeding) in de hoop dat hij meer verzadigd is voor de nacht. Overigens lijkt hij ook weer te clusteren 's avonds... we zijn er blij mee....

Overdag meer aanleggen om zo een buffer voor de nacht de krijgen? Helaas is het wel zo dat nachtvoedingen voor babietjes heel normaal zijn. Het is niet altijd maatschappelijk geaccepteerd (de eerste vraag die je als ouders krijgt is: slaapt hij door???) maar het is dus wel normaal.

fleur is sinds dat ze ziek is ook s nachts wakker maar gelukkig hoeft ze nog geen voeding en is een speentje voldoende.
Als je idd denkt dat je kind het niet genoeg voeding krijgt uit je bv, moet je misschien vaker aanleggen zodat je weer voldoende bv hebt.
Je kan ook de laatste voeding afkolven en met rijstebloem geven? of krijgt ze ook een reactie op rijstebloem?

Nou succes hoop dat het snel beter gaat!! en je weer lekker de nachtjes door kan slapen!!

Liefs liesbeth en Fleur 25 weken

Terug
Bovenaan