Fijn he dat het allemaal zo herkenbaar is .
Je wilt jezelf ook niet gaan vergelijken met anderen, want dat schiet toch niet op.
Ik ben al ruim een jaar geleden met de pil gestopt, dus dat ontpillen denk ik wel achter de rug te hebben. Toen we 5 maanden geleden 'voor het echie' gingen hoopte ik dus wel dat ik snel zwanger zou zijn, omdat ik al een tijdje met de pil gestopt was. Aan de andere kant: wat is nu 5 maanden bezig zijn (waarvan mijn vriend ook nog een keer in het buitenland zat, dus het zijn maar vier pogingen...)?
Op mijn werk is een vakantiekracht komen werken van 17 jaar. Zij is op haar 15e moeder geworden. Haar ouders voeden het kind op, zij denkt ook dat als ze over een paar het huis uit gaat dat haar zoontje bij haar ouders blijft. Ik betrap mezelf er gewoon op dat ik denk: waarom worden dat soort meiden nu zomaar zwanger, en ik niet. En dat sláát dus nergens op, want ze vraagt zich zelf het zelfde af. Je moet dus niet gaan vergelijken, maar onwillekeurig schieten dit soort gedachten dan toch door mijn hoofd.
En wat die ongesteldheid betreft: dat heb ik dus echt nooooooit leuk gevonden. Ik heb er niet heel veel last van, maar voel me altijd toch een beetje viezig, en wil altijd dat het snel achter de rug is..