Weer ongerust!

Afgelopen donderdag mochten we weer naar de verloskundige. Ik ging er vanuit dat alles goed zou zijn natuurlijk. Zegt ze: "Ja, ik vind het kindje wel aan de kleine kant!" Help! Wat nu weer. We mochten die middag gelijk bij de verloskundige voor een echo. Bleek het buikje achter te lopen bij de rest. En nu? Kon vanalles betekenen. Bijvoorbeeld dat de placenta niet genoeg bloed naar de baby toevoert.... help help!
We moesten dan vrijdag voor een echo bij de gynecoloog in het Sophia in Zwolle. Je snapt wel, op van de zenuwen. Welke donkere wolk staat ons nu weer te wachten. Zou het allemaal wel goed zijn met ons kleine ukkie en zullen we het echt wel in onze armen houden straks??

Vandaag was het om half 12 dan zover. We hadden opnieuw een verloskundige. Ik vroeg wat ze ging doen. Ze zei: "ja niet heel veel meer dan gisteren!" Nou ja, waarvoor komen we dan? Ik zei dat mijn verloskundige het over de de doorbloeding in de navelstreng en placenta had gehad. Ze zei dat zij dat niet kon en dat ik daarvoor iemand anders moest hebben. Nou daar kwamen de waterlanders. Ik wilde niet weg met alleen een echo met daarop de bevestiging dat het inderdaad een klein kindje was. We wilden graag alles uitsluiten. Ze zei dat het goed zou komen.

Ze nam de echo af en bevestigde inderdaad dat de groei van het buikje iets achterlag. Verder zei ze dat het kindje nog wel binnen de goede marge groeide! Eerdere echo's ivm met de laagliggende placenta hadden uitgewezen dat ons kindje toen al onder de gemiddelde lijn groeide. Wisten wij dus niet! Uiteindelijk heeft de gynecoloog ons echt gerust gesteld. Het wordt gewoon een kleintje waarschijnlijk. 6 pondertje! Net als Loïs dus.... niks vreemds voor ons. Pff... had ik me daar zo druk over gemaakt? De navelstreng zag er goed doorbloed uit en het kindje krijgt genoeg. Alleen zal het gewoon een kleintje zijn.
Daarnaast heeft hij nog even naar de ligging van de placenta gekeken en die was mooi omhoog gegroeid! Ik mag dus gewoon vaginaal en thuis bevallen. De vlag gaat hier uit hoor!

Wij opgelucht!! En we kunnen de groei behoorlijk relativeren. Want vrienden van ons zouden een kindje van 2500 gram krijgen volgens de echo. Een echte kleine dus... hij werd met 38 weken gehaald en was 3500 gram... Hoe betrouwbaar zijn die metingen dus??! We zien het wel. We zijn allang opgelucht dat ons kleintje er goed uitziet, al oefent met zijn ademhaling, maag- en blaasinhoud heeft... zo op het eerste gezicht een gezond kindje! En ja... een kleine baby in de wieg vind ik zelf stiekem toch het schattigste... dat vinden we helemaal niet erg.

xxx
 
Gelukkig dat het gewoon goed is en dat jullie zijn gerustgesteld. Het klinkt mij een beetje domme vd andere VK in de oren...zij had toch ook kunnen zien dat jullie kind gewoon keurig in de curve groeit?!

Gefeliciteerd, kunnen jullie met een fijn gevoel het weekend vieren!

Groetjes Judith
 
Dat groeigebeuren, ik neem het voortaan met een korreltje zout. Die van mij zou een ruime achtponder worden en wat bleek: net 6 pond en een beetje. Dat scheelt 1 kilo!!! Ik vind het wel schandalig dat ze je zo ongerust heeft gemaakt om niets...
 
Mooi dat alles goed was! ze schatten mijn ukje rond de 8 pond... persoonlijk vind ik dat wel fijn een klein dikkertje... mijn beeb loopt qua lengte namelijk ook wat achter maar goed... we zullen zien. ben morgen 39 week dus mag van mij wel komen....

Geniet nog van je laatste weken meid!!

 
Ik hoorde van de gyn bij onze tweede dat ze ongeveer 8 pond zou zijn (ik vond dat klein de eerste was ruim 9) en wat bleek: op 100 gram na was ze 10 pond.

toevallig las ik pas ergens dat ze er ruim een kilo naast kunnen zitten.... ik zou de prematuurpakjes dus nog niet in overvloed aanschaffen :D misschien valt het allemaal mee en idd wel schattig zo klein!

die van mij pasten met hun 57cm niet eens meer in maatje 56.... ik hoop stiekem dat deze zich nou eens op tijd laat zien en voor de grap eens lijkt op een echte baby

gr Liesbeth 25w3d
 
Gelukkig dat het toch goed is, maar naar gewicht schattingen zal ik niet luisteren.
Onze eerste zou rond de 6,5 pond zijn.
Groot was mijn verbazing toen hij na de geboorte ruim 8 pond was.

Succes verder
 
Terug
Bovenaan