Weer ongerust!

Hoe later in de zwangerschao de groei wordt gemeten hoe onbetrouwbaarder deze is. Met 34 weken kunnen ze het nog aardig zien en zal er een afwijking zijn van max 10 procentjes ofzo (best veel al). Maar aan het einde van de zwangerschap kan de afwijking inderdaad een kilo zijn en zegt de groeimeting dus eigenlijk NIETS meer! Daarom wordt een groeiecho vaan gemaakt met 30-32 weken.

Fijn dat je navelstrengdoorbloeding goed was! Die heeft het bij ons laten afweten de laatste weken. Ben 11-02-11 bevallen van een hartstikke gezonde jongen va 2170 gram! ;-) Maar de laatste anderhalve maand zal ik niet graag nog een keer beleven (groeiachterstand, navelstrengdoorbloeding niet goed en dat ook nog dipjes in zijn hartslag...)
 
Bedankt voor jullie reacties en ook fijn om te lezen dat ze er vaak naast zitten. Ik wist dit al wel maar bevestigt toch opnieuw mijn gevoel dat die gewichtsschatting toch niet altijd in de goede richting zit. Dat wachten we dus maar gewoon af. Zo lang er in mijn buik flink getrappeld wordt gaan wij er vanuit dat de kleine energie over heeft om te bewegen en dus ook heus wel zal groeien. En een kleintje... dat is alleen maar heel schattig.

Lois was trouwens na een maand al meer dan 4 kg.... En nu is ze groot voor haar leeftijd... ze halen de schade dus echt wel in.
 
Terug
Bovenaan