weer over flessen (nutrilon 1 en 2) en bijvoeding, sorry

effe snel voor ik het bed in duik.... kom ik weer met mijn flessen. ik had al veel aan jullie reacties vorige keer over 3 flessen, maar ben nu toch nog onzeker.
ik heb besloten geen 1 meer te kopen en nou ga ik dus morgen over op 2. alleen de groente die nynke eet is niet om over naar huis te schrijven, potjes niet en zelfgemaakt vindt ze ook niet veel soeps... behalve de bruine bonen van olvarit dan.
maar omdat 2 meer vult dan 1 wil ik eigenlijk toch ook maar meteen op 3 flessen overgaan, want dat vult toch meer? en nu gaf ik steeds 210 + 7 schepjes en lees ik overal dat bij 3 flessen ze dus weer 180 + 6 schepjes krjgen, klopt dat bij jullie ook?
en ik dacht misschien gaat ze wel meer eten als ze een fles minder krijgt en in plaats daar van dus rond 15.00 uur wat te drinken + een liga, of rijstewafel of iets dergelijks. ik was op de meeting ook helemaal onder de indruk van laura die al ander drinken uit een drinkbekertje dronk!!!!
ik denk dat ik maar gewoon in het diepe spring (op advies van eveline op de vorige vraag van mij over 3 flessen) en kijken hoe het gaat, want hoelang moet ik nog oefenen met 4 flessen en eten..... nou ja, volgens mij een vaag verhaal maar wat is jullie mening..

alvast bedankt.

groetjes,
daphne

Hoi Daphne,

zit een beetje met hetzelfde hoor! Ilyas krijgt nu nog 4 flessen, nr 1, eet wel fruit en groente gaat ook redelijk goed. maar hij wil nu zijn fles van 20.00 niet meer. Dus leg ik hem maar in bed zonder fles, en maak hem dan nog wakker om 22.00 uur voor zijn 4de fles.  Anders heeft ie vanaf 15.30 geen drinken meer. Kan toch niet?

Anyway, ik ga vandaag ook een pak nr 2 kopen. En beginnen met brood. En dan hem in het volgende schema proberen te krijgen:
5.30/6.00 fles KV
11.30 brood proberen (nog niet gedaan) + fles KV
15.00  fruithapje +  diksap (ook nog nooit gedaan) o.i.d.
17.30  groente
19.30 fles KV + rijstebloem.

Eigenlijk wil ik hem 's ochtends een bordje pap gaan geven, maar hij is altijd zo vroeg wakkker. Als ik hem dan een fles geef, slaapt hij nog lekker door tot 7.00/7.30. Dus daar wacht ik nog maar even mee.

Best lastig allemaal. Bij mijn oudste (nu 2), ben ik met 4 maanden begonnen met fruit en groente. Toen had ik echt het gevoel langzaam elke keer iets nieuws te kunnen introduceren. Nu ik pas met 6 maanden ben begonnen lijkt het of alles in een keer 'moet'. Brood, andere melk, sap etc. Bij mijn oudste ben ik toruwens in een keer overgestapt van kv 1 naar nr. 2. Geen probleem.

Ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken naar je kindje of het allemaal goed gaat. Melk is geloof ik vooralsnog het belangrijkste, de rest is bijvoeding.

Succes!
Mienetje

Hoi Daphne,

Tja, het valt toch niet te voorspellen hoe het gaat lopen, dus ik zou het gewoon lekker uitproberen. Esther was nogal een vreetzak en dronk ook altijd 4x 210+ 7 schepjes en nu nog maar 3x 180+6 schepjes en dat gaat meestal niet op. Fruit gaat echter als de beste en groenten gaan steeds beter. Er valt geen pijl op te trekken en als je denkt dat ze te weinig binnen krijgt, geef je 's avonds toch gewoon nog een extra flesje? Daar gaat ze dan vanzelf steeds minder van drinken als ze meer groenten eet.

Groetjes,

Eveline

Hoi Daphne,

Even iets off-topic maar goed, ik vroeg me af of je ook wil komen op 25 augustus naar de meeting van noord? En wil je dan naar Assen of Heerenveen (ballingo heet het geloof ik)

grt suuz

p.s sorry kan je niet helpen met je topic.... bij bv drink joshua nog steeds even veel, hij heeft de bijvoeding er echt bij...

hoi daphne
ik heb ook geen friso  1 meer gekocht maar friso 2.boas word de 30e een half jaar en friso 1 was uitverkocht.ik heb nog wel wat staan.hij krijgt nu:
smorgens 180+6 met bambix friso 2
fruithapje
tussen de middag 180+6 friso 1
tussendoor rijstwafeltje en wat sap
eind vd middag 180+6 friso 1
groente
half 8 180+6 met bambix friso 2
als de 1 op is krijgt hij alleen nog 2.
boas drinkt dus ook nog 4 flessen,maar laat de laatste tijd veel staan.toen de bijvoeding nog niet echt wou (zoals bij jou nu) dronk boas ook 4 keer 210.maar sinds een week of 2 gaat het eten opeens als een trein en had hij genoeg aan 180+6.de laatste dagen echter wil hij nauwelijks iets hebben.af en toe een fruithapje  of wat groente,maar niet beide op 1 dag.zondag heeft hij het gepresteerd om zn ontbijtfles te half te laten staan,om 11 uur wel een fles te willen,toen om 14 uur een fruithapje en daarna bleef hij de fles weigeren.pas om half 8 nam hij zn papfles voor t naar bed gaan aan.eerst dacht ik;3 flessen vind ik zo weinig,ik blijf lekker 4 flessen geven.maar helft van de tijd hoeft ie ze niet eens,dus dan is de stap ook makkelijker gemaakt.
ik zou zeggen;blijf lekker oefenen en proeven met hapjes en hou nog even 4 flessen erin tot ze het zelf laat staan.van de ene op de andere dag kan de bijvoeding opeens aanslaan en,zoals bij ons,ook weer tijdelijk/deels geweigerd worden.hoort er allemaal bij.we hebben zelf ook weleens minder trek.wat wel grappig is,is dat ik op mn werk regelmatig te maken krijg met weigeraartjes en dan denk ik;hoort erbij,als ze honger krijgen eten ze weer.en nu zit mn zoon in zo'n fase en dan ben ik bezorgd.achja,moedergevoelens he..

oja,en melk is het eerste jaar de belangrijkste voedingsbron.dat zou ik zeker meenemen in je overweging.je kan beter een hapje laten vervallen voor een fles dan andersom.

hoi

ik zat ook met dit dilemma
ik heb net de jgz lijn gebeld en die adviseerde dit:
jens word trouwens 1 aug 6 mnd!

7.30/8.00 pap van nutrix, evt 100 pap en 100 fles
10 uur fruit
12 fles 200 cc
15.30/16.00 fles 150 cc
17.30 18.00 groente
20.00 fles 230 evt nutrix

ik geef nog friso 1, over een week is dat op en ga ik 2 kopen!
dus ongeveer wel rond de 6 mnd

Terug
Bovenaan