weer over flessen (nutrilon 1 en 2) en bijvoeding, sorry

Wij doen hier nu:
8 uur 180 cc fles
10 uur fruithapje (heel potje)
12 uur 180 cc fles
16 uur 180 cc fles
18 uur groente en zo dadelijk groente/aardappel/vlees (half potje van die grotere potjes)
20 uur 100 cc pap en 100 cc fles. Dadelijk alleen nog maar pap als hij 200 cc pap opkrijgt.

Bij de oudsten gaf ik altijd na de groentenhap een "toetje" in de vorm van een halve fles/BV. Dan hebben ze meteen wat te drinken gehad. En dan ging vanzelf die laatste fles er af een keertje. Oftewel: één fles werd een groentenhap gevolgd door een halve fles. De fruithap deed ik dan 's ochtends, de groente als wij zo ongeveer aten, of iets eerder, hangt er van af. De halve fles kan later worden vervangen door een echt toetje.
En als ze dan in het begin nog niet zo goed eten, hebben ze in elk geval die halve fles nog erna.
Ik denk dat ik het met Marieke straks ook zo ga doen.

groetjes,
Sabine

hoi
nou vandaag hebben we het anders gedaan
15.30 fles van 165
17.30 groente met toetje
en 19.30 was meneer nog op, en doodmoe, dus een fles pap gemaakt en in bed.

na zn groente wil hij niet slapen, hij slaapt net als zn zus toen, alleen op een fles
vind het allemaal best veel zo achter elkaar
we willen liever 18 uur groente doen en tegen 19 uur op bed, en dan later wakker maken
voor een fles, maar ja hij wil dus op groente niet slapen

dat idee om als toetje wat melk te geven is wel wat voor ons denk ik
kan me herinneren dat ik dat bij mn oudste ook deed
weet jij het schema nog van je oudste?

groetjes riana

he bedankt allemaal! ik heb er wat aan gehad weer hoor, en dat je idd toch een beetje je eigen plan moet trekken. heb het vandaag zo gedaan:
7.00 uur fles
10.00 uur fruithapje
11.30 fles
15.00 uur liga + diksap
17.30 uur groente (ze at het helemaal op voor het eerst! (worteltjes +appel))
19.30 papfles nutrix

lijkt jullie dit wel een goed schema?
en binnenkort ga ik dan 's morgens bambix proberen.

groetjes,
daphne

Pfoeeaaah, nee... Ik ben ook niet zo van schema's, ik doe het meer zoals het uitkomt. Gewoon 's ochtends fles, 's middags fles (later boterham met halve fles), eind van de middag groente met halve fles en dan 's avonds nog een fles. Halverweg de ochtend en halverwege de middag deed ik dan een "hapje" , fruit of een koekje met diksap. Ik had toen een erg fijn boekje van het bureau, ik gebruik het nu nog steeds?!

Eens even kijken of ik de eet pagina vanaf 6 mnd.  kan toevoegen...

Is ie leesbaar?

groetjes,
Sabine

Nee helaas, bedankt voor alle moeite, maar ik kan het echt niet lezen. Sorry.
Daphne, lijkt me een prima schema toch? Als Nynke het hier goed op doet, lekker doen. Hier voeren we de pap (ipv de laatste fles) langzaam op. Zal morgen of overmorgen wel alleen nog maar pap worden.
Ik geef Quinn trouwens ook wel eens gewoon water uit een bekertje tussendoor. Hij vindt het drinken uit een beker helemaal fantastisch. Als hij bij mij op schoot zat en ik dronk uit mijn glas dan wilde hij het ook hebben. Toen zijn eigen bekertje ingevoerd en dat werkt goed.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan