Weer over voeding...

Hoi allemaal,

nu eens wat anders over voeding.... Ik krijg het er niet in! Die kleine drinkt gewoon niet wat ze zou moeten drinken. Vanmorgen heeft ze twee keer een halve fles gedronken en de fles van 16.00 uur zat er pas om 18.30 uur in.Dat betekend dat de fles van 19.00 uur nu nog niet eens aan de orde is. Ik denk dat ze dus een hele fles overslaat. Dat betekend meer dan twee flessen minder op een dag en dat gaat nu al weken zo.

Soms heeft ze opeens honger en dan geef ik haar een beetje extra, zo had ze vorige week een keer op een avond 250 cc in een keer, maar in totaal had ze ook die dag nog niet gedronken wat ze moet hebben.

Ik denk dat ze wel groeit, dus ik maak me er niet al te veel zorgen over, maar af en toe heb ik wel eens zoiets van drink nou!!! Als ik blijf aanhouden, laat ze de boel gewoon uit haar mond lopen met een hele lieve glimlach, dus ze is wel tevreden en kennelijk heeft ze er gewoon geen zin in.

Zijn er hier meer babies die daar last van hebben of moeders die hier ervaring mee hebben? Laten jullie het gewoon zo, of doen jullie er iets aan?

Groetjes Ilona

Hoi, hoi,

Hoeveel dronk ze normaal gesproken per fles? Want het maakt natuurlijk wel verschil of ze de helft van 120cc of de helft van 200cc laat staan... Je zou even aan het cb kunnen vragen wat ze minimaal binnen moet krijgen met haar gewicht en kijken of dat ongeveer lukt. Maar ik zou me niet al teveel zorgen maken, hoor. Behalve als ze ziek zijn hongeren ze zichzelf volgens mij niet uit. En als ze het verder goed doet, gaat het prima volgens mij.
Esther begint er nu een beetje mee, vooral bij papa. Alles is interessant om naar te kijken, dus dat gaat dan ten koste van het drinken. Ze draait haar hoofd dan alle kanten op en papa draait de fles dan mee zodat de helft over haar kin naar beneden stroomt... Maar zolang ze nog 2 onderkinnen heeft, maak ik me geen zorgen!

Groetjes,

Eveline

Quinn laat ook wel eens wat staan, maar niet zoveel als jij beschrijft. Hoeveel voedingen van hoeveel cc krijgt je kleine? En hoe oud was ze ook al weer?
Groetjes Veerle

Laura is van 13 januari en moet eigenlijk 6 flessen van 150 cc drinken. Ze mag ook 5 flessen van 180 cc (met 6 schepjes hebben), maar dan laat ze helemaal te veel staan. Ze kan zoveel gewoon nog niet aan.

HOi,
dus dan zou ze vandaag maar 4 flessen krijgen als ze er 2 overslaat. Da's wel veel. Ik snap je ongerustheid. Maar ja, wat doe je eraan? Ik las dat je 2,5 uur bezig bent geweest met voeden. Da's wel heel lang. Gemiddeld staat er ongeveer 30 minuten voor een fles. Misschien ook eens een speen met groter gaatje proberen. Rond de 3 maanden is vaak de overstap naar een grotere speen.  
Geef je voeding op vraag of op vaste tijden? Ik merk dat Quinn beter eet als hij echt zelf om eten vraagt (lees: huilt). Dan heeft hij de fles ook sneller leeg.
Misschien is ze bezig met het opnieuw regelen van de voeding. Ik weet het niet hoor....zit maar mee te denken wat het kan zijn. Het is vaak wel zo dat als er meer tijd tussen de voedingen in zit (bijvoorbeeld als ze 5 voedingen zou krijgen) dat  kinderen meer honger hebben. Tenminste bij Quinn werkte dat wel zo. Meer tijd tussen de voedingen betekende ook meer op kunnen en dus ook geleidelijk qua cc aan voeding omhoog.
Misschien moet je gewoon eens kijken wanneer ze om voeding vraagt en hoeveel ze dan opkan en kijken waar je dan qua schema en cc op uitkomt.
In elk geval succes.
Groetjes Veerle

Tja, mss morgen maar even kijken hoe vaak ze komt en hoe veel ze dan wil drinken. Omdat ze bij de geboorte al klein was en met 8 weken nog steeds ben ik toch maar op een soort schema gaan voeden. Als ze na 4 uur nog slaapt maak ik haar toch maar wakker voor een flesje. Die kleine mop van me deed er gewoon drie weken over om op geboortegewicht te komen, wat wel het geweldige gewicht van 2900 gram was. Eigenlijk wel logisch, want de eerste week had ik antibiotica (en wij allebei dus diarree) en toen mijn kuur net drie dagen op was en dus net uit de bv was, kreeg Laura een kuur. Weer diarree. Het was zelfs zo erg dat Mattijs een keer haar temperatuur opnam en ze over zijn hand, de thermometer en de commode spoot. Het kwam een halve meter ver! Bij 8 weken was ze 4055 gram en over iets minder dan twee weken moet ze weer naar het cb. Dan weet ik of het goed gaat.

Ilona

Hoi Ilona,

Wat Veerle zegt is idd een goed idee. Esther liet op een gegeven moment ook een deel van haar flessen staan en kwam dan een uur te vroeg weer om eten. Omdat ze ook spuugde ging ik toen jbpmeel in haar flessen doen en moest er ee grotere speen op. En waar het aan ligt geen idee, maar vanaf dat moment dronk ze in een mum van tijd haar flessen leeg hoewel de melk nu heel dik was en ze er echt hard voor moet werken. Zou je ook nog kunnen proberen, misschien houdt Laura ook van een stevige hap?

Groetjes,

Eveline

Hoi ilona,

Hier hetzelfde hoor. Mijn mannetje is van 18 januari, hij weegt bijna 6 kilo, dus hij zou 5 flessen van 180 mogen. Dus niet... ik bied het zo vaak aan, maar hij eet soms maar 80, dan weer 120, dan weer 160 en idd, 's avonds rond 6 uur ineens 200 of nog meer.
Ik ben gewoon es gaan tellen wat hij nu eigenlijk drinkt op een dag en hij zit nog onder de 1000 ml, maar hij groeit super, dus ik heb me er bij neergelegd dat hij een eigen eetritme heeft. Maak me er maar geen zorgen meer om. Ook volgens het cb moet ik me er niet te druk over maken, hij laat zelf wel zien wat hij hebben wil, wij eten tenslotte ook niet meer dan we opkunnen...
Groetje van angela, mv chris

Terug
Bovenaan