weer snacht wakker en borstvoeding willen

Mijn dochter is 7mnd en komt nu al 3wkn elke nacht rond 0.23 en 2.30. Ik doe de speen erin en laat haar even door huilen (15 min). Maar na 15 min huilt ze nog en wil ze echt even aan de borst. Als ze 5 min aan de borst ;heeft gelegen is het goed en slaapt ze weer verder.   Voorheen sliep ze wel mooi door. Het enige is dat haar tandjes net zijn doorgekomen.Overdag eet ze harstikke goed. sochtends BV 10.00 fruithap(1 stuk) 12.00 1 boterham +150cc nutrilon. 16.00 warme hap (200gr)+100cc melk 19.00 BV.   Wie heeft er tips? Zal ik maar gewoon stoppen met borstvoeding??

Stoppen met bv... vind je dat niet zonde? Of ben je er "aan toe" om te stoppen? Ik ben nog niet zover (m'n dochter is 4,5 mnd) maar alles fv is volgens mij geen garantie dat je kind doorslaapt, toch? En het kan toch heel goed aan de tandjes liggen, dus zal het binnenkort vast beter gaan.

Succes!
Mandarijn

Hoi. Ik denk dat het ook niks te maken heeft met borst of flesvoeding hoor.. Het za ongetwijfeld aan de tandjes liggen. Ik geef mijn jongste (van 12 juli) ook nog steeds bv, en soms (heel soms ) slaapt hij door, maar meestal word ie rond 5 uur wakker en wil ie ook heel even aan de borst. Dikwijls lig ik na 10 minuten al weer in bed maar hij heeft dat echt ff nodig. En het is niet van de honger hoor, dat weet ik bijna zeker maar gewoon ff die geborgenheid of zo, ik weet het ook niet.. Ik laat hem dan ook niet huilen. Allereerst is dan iedereen wakker, en ten tweede weet ik toch dat ik heel snel weer in bed ligt, en dat hij en ik dan ook weer lekker slapen..
Flesvoeding is echt geen garantie dat ze doorslapen. Toen ik een paar dagen in Engeland was had ik niet genoeg gekolfd en kreeg ie dus fv maaar hij sliep ook niet door..
Als je nog niet toe bent aan het stoppen, zou ik het zeker niet doen omdat hij niet doorslaapt 's  nachts..dat komt vanzelf weer
Gr.   Anne-Marie

nou, ik ben waarschijnelijk een slechte moeder, en mijn man een slecht vader....wij laten (en lieten ons zoontje) ons dochtertje van ruim 7 maanden gewoon brullen als ze de tweede nacht weer komt. Was deze week bij ons ook zo, ze was ziek geweest en had die dag nog weinig gegeten, en gedronken, dus wij dachten: de fles er in om half 4. Toen was het ook goed. De tweede nacht (inmiddels at en dronk ze al weer heel goed ) weer wakker, eerst 20 minuten gezellig babbelen en kletsen, daarna wat jengelen en toen brullen. Nou, dan weet je genoeg: ze proberen je uit...
Wij hebben haar toen gewoon laten huilen, na 45 minuten was het in ineens stil.
En vannacht, niet meer gehoord. Toen ze 14 weken was kwam ze ook ineens weer s nachts, terwijl ze al 5 weken doorsliep, ook toen hebben we haar laten huilen, na twee nachten een uur gehuild te hebben was het klaar, de derde nacht was het nog maar 20 minuten en de 4e nacht was het klaar.
Echt...ze hebben het zo door: 'oh, huilen: dan komt mama en krijg ik de fles, of word ik er uitgetild...ze zijn gewoon geconditioneerd hoor, net als honden. (beetje raar om het zo te zeggen maar het werkt wel zo).
Ik besef wel dat het niet voor iedereen makkelijk is om je kind zo te laten huilen, maar meestal is het toch dé manier.

Succes!

Onze dochter is ook bijna 7 mnd en slaapt ook nog steeds niet door. Ze krijgt alleen 's nachts nog 1x bv. Ik weet dat het nu een gewoonte wordt. Ze wordt altijd rond 4 uur wakker en elke keer denk ik weer, nu gaan we het doorbreken en ga ik een speentje geven maar elke keer als het weer zover is denk ik, ach, kom maar even een slokje drinken. Het is de enige keer per dag dat ik nog bv geef en ik kan er nog geen afscheid van nemen .   Maar ze wil ook geen fruit en groenten eten dus doet ze het ook alleen nog maar op melk (en pap) dus dan heeft ze misschien toch wel echt trek. Ik weet het niet. We moeten er vanaf ja, ik weet het, ze zijn slim, en ik verwen haar misschien maar ik kan het nog niet echt dus. Het is wel zo knus hoor 's nachts met een klein lichtje aan samen in bed onder de dekens. Ze geniet dan zo..... en ik stiekem ook, ook al heb je een gebroken nacht.
Groetjes, Mariska

hoi mariska,
Ach joh, het is voor ieder weer verschillend. Ik vind het wel leuk dat je het omschrijft als iets 'knus', fijn dat je daar ook toch van geniet.
als je het écht op gaat breken, en je bent er zelf écht aan toe om het te doorbreken, dan lukt het je vast ook wel.
Zelf ben ik niet zo de persoon van 'gezellig 'snachts voeden'. Ik heb als het écht moet natuulijk alles over voor mijn kind(eren). Dus ook die eerste twee maanden kom ik 's nachts wel door, heb er dan ook weinig last van.
Ik denk dat ik gewoon blij mag zijn dat mijn zoon nooit een hele moeilijke slaper is geweest (ook mede dankzij onze consequentheid) en onze dochter ook niet.  Want natuurlijk zijn er zat kinderen die gewoon van zichzelf moeilijke slapers zijn, en dat lijkt me best lastig als ouders om daar mee om te gaan en  het  te doorbreken.
Ook mag is zelf  van geluk spreken, dat ik als eigenschap heb dat ik vasthoudend en  consequent ben. Maar desondanks maak ook ik natuurlijk 'fouten' (leermomenten) op vele andere gebieden.
Niemand is perfect, en het komt wel goed met het slapen van jullie kinderen!

Succes!  

Laat ik voor op stellen dat ik niemand aanval op zijn of haar aanpak maar wel een mening heb en die is niet zoals bij sjana (schreef je het zo)

Wij verschillen erg van mening geloof ik hihi. Want ik hem beide kinderen nooit laten huilen s nachts als ze om een voeding vroegen kregen ze die ook. Soms was dat een paar dagen achter elkaar en dan weer weken maanden niet. Misschien dat de oudste daar erg makkelijk in was want na die dagen sliep ze gewoon zonder morren weer door. Dus in mijn ogen had ze mij in die dagen even nodig.
Denk dat ze rond die leeftijd van 7 maanden wat jij aangeeft nog niet bewust uitprobere. Tuurlijk kan je ze er aan laten wennen dat ze altijd bv/fles krijgen in de nacht maar dat is ook per kind verschillen.

De een heeft het nodig bij ziek zijn, tandjes, belanrijke gebeurtenis, groeispeurtje enz.

Groetjes joyce

Hoi Sjana,
het is inderdaad voor iedereen verschillend en iedereen doet wat hij zelf denkt dat het beste is en dat is natuurlijk prima.
Vrijdagnacht werd ze om 5 uur wakker. Toen heb ik een speentje gegeven. Ik dacht, dat moet ze nog wel even redden een paar uurtjes en dat ging prima.
Afgelopen nacht kwam ze al om 1 uur  dus heb ik haar maar even aan de borst gelegd. Toen kwam ze weer om 5 uur  en heb ik een speentje gegeven wat wel weer goed ging tot 7 uur.
Ik vind 1x per nacht okee, maar het moeten er geen 2 worden natuurlijk!!
Gelukkig gaat ze nu wat groenten eten, dus ik hoop dat ze met een wat gevulder buikje naar bed gaat en daardoor door gaat slapen. We zien wel......
Groetjes, Mariska

Terug
Bovenaan