nou, ik ben waarschijnelijk een slechte moeder, en mijn man een slecht vader....wij laten (en lieten ons zoontje) ons dochtertje van ruim 7 maanden gewoon brullen als ze de tweede nacht weer komt. Was deze week bij ons ook zo, ze was ziek geweest en had die dag nog weinig gegeten, en gedronken, dus wij dachten: de fles er in om half 4. Toen was het ook goed. De tweede nacht (inmiddels at en dronk ze al weer heel goed ) weer wakker, eerst 20 minuten gezellig babbelen en kletsen, daarna wat jengelen en toen brullen. Nou, dan weet je genoeg: ze proberen je uit...
Wij hebben haar toen gewoon laten huilen, na 45 minuten was het in ineens stil.
En vannacht, niet meer gehoord. Toen ze 14 weken was kwam ze ook ineens weer s nachts, terwijl ze al 5 weken doorsliep, ook toen hebben we haar laten huilen, na twee nachten een uur gehuild te hebben was het klaar, de derde nacht was het nog maar 20 minuten en de 4e nacht was het klaar.
Echt...ze hebben het zo door: 'oh, huilen: dan komt mama en krijg ik de fles, of word ik er uitgetild...ze zijn gewoon geconditioneerd hoor, net als honden. (beetje raar om het zo te zeggen maar het werkt wel zo).
Ik besef wel dat het niet voor iedereen makkelijk is om je kind zo te laten huilen, maar meestal is het toch dé manier.
Succes!