Weer teleurstelling, ik wil zo graag een kindje..

Hallo allemaal,
Het is weer niet gelukt.. Misschien is het nog te vroeg dat nu al verdrietig wordt, maar goed het is nu de 4e maand en nogsteeds niet zwanger. Ik wol zo graag een kleintje erbij, begrijp niet waarom het zo moeilijk gaat. Ik weet dat het normaal is dat het niet gelijk raak is, maar het gevoel dat het niet lukt is echt niet fijn. Ik heb net weer een test gedaan maar nee, en nu zit ik met mijn rotgevoel. Ik weet even niet meer hoe ik ermee moet omgaan.
Me man is krachtiger dan mij op dit gebied, zijn steun heb ik, zelf ben ik ook altijd erg positiefm naar waarom nu niet? Waarom kan ik niet sterk en positief blijven als het niet lukt.. Pfffffffffffffffffffff.

Hallo BetumTetin..

Je bent pas net begonnen..En het kan wel een jaar duren voordat je zwanger bent. Of soms zelfs langer..Dus niet gaan sippen, door klussen.
Hoe meer je zit te stressen om zwanger te raken hoe minder de kans is dat het lukt..

Succes, laat het los..

hoi hoi,
wat jammer dat het weer niet gelukt is!! 4 mnd is idd nog aardig vroeg hoor, maar ik kan me jou telleurstelling ook wel begrijpen..... ik had er elke maand ook weer flink moeite mee dat het weer niet gelukt was, maar mijn hoofd zei wat anders dan mijn hart.... ik wist dat het nog vroeg was, en dat ik op dat moment ook vol met hormonen door de pms zat..... het is even een paar dagen doorbijten en weer gezellig de volgende ronde in gaan..... bij ons duurde het uiteindelijk 11 mnd..... succes ermee!!

en het klopt ook wel dat als je gaat lopen stressen, het ook moeilijker en ongezelliger maakt.... zo stom als het klinkt probeer het rustig aan te doen...

groetjes,
Petra. mv Brenda en Samantha 06-05-2008

4 maanden is nog erg vroeg gemiddeld duurt het een jaar, dus je moet jezelf nog niet zo zorgen maken, ik ben inmiddels al ruim 1 jaar en 10mnd bezig voor ons 2e kindje. Ik weet het iedere maand dat het niet raak is is er 1 teveel. Ik wil je veel succes wensen en ik hoop dat je snel zwanger bent.

Gr WEndy

Ben je aan de pil geweest? Dan kan het ook nofg aan het ontpillen liggen en moet je lijf de eigen cyclus weer oppakken.
Bij mij heeft dat een half jaar geduurd, voordat ik weer een normale eisproing had. Daarna werd ik wel redelijk vlot zwanger.
Succes en probeer je teleurstelling een beetje in te perken, want het kan echt nog wel even duren terwijl alles normaal is.

Meid,

Moeilijk is dat afwachten hè? en je hebt er ook zo weinig invloed op. Als je nou wist dat het aan jullie vruchtbaarheid niet lag dan hoefde je je ook niet zo'n zorgen te maken. Ik ken je perikelen. Ik heb ze ook heel erg gehad. Elke maand huilen huilen huilen. Ik wilde vanaf dag 1 zwanger zijn nadat we gestopt waren met de pil. En het is fijn dat je zo'n groot verlangen hebt, dan is je kindje meer dan welkom! Maar ik moet je ook even op je plek zetten hoor.... dat is goed bedoeld...
We willen tegenwoordig alles zelf in de hand hebben. we stoppen met de pil en we willen gelijk zwanger zijn of weten dat het zeker gaat lukken. We willen gelijk hebben wat we verlangen.... zwanger worden is een kwestie van HEEL VEEL geduld hebben. Want er zijn maar 6 dagen in de maand dat je vruchtbaar bent en daarna is het weer afwachten-menstrueren- weer opnieuw proberen. dan duurt een maand zo lang! Stel je zelf geen einddoelen: rond die en die verjaardag of als het lente is of.... noem maar op! Maar neem dat jaar er ook echt voor! Bijna alle stellen zijn dan echt wel zwanger! 97% wordt binnen een jaar zwanger en 2,5 % wordt binnen 2 jaar zwanger 0,3 % wordt met hulp zwanger en de rest blijft ongewild kinderloos. Als je deze getallen ziet is de kans enorm groot dat je echt zwanger raakt hoor!! En ga van september 2010 uit en niet van deze maand! Als het dan niet is gelukt dan mag je je zorgen gaan maken daarvoor heb je er echt geen reden toe en moet je het ook echt stopzetten. Zeg gewoon tegen jezelf: 'Nee, dat is nu niet nodig.... stop!" En dan ga je gelijk afleiding zoeken, geen aandacht aan besteden, niet piekeren, steeds weer bij rotgedachten gelijk afleiding zoeken!
Natuurlijk mag je even balen als je weer ongie bent geworden! Maar huil een dag en ga dan weer met volle moed verder!
Bij ons duurde het 5 maanden toen ik voor het eerst zwanger raakte! Dat werd helaas een miskraam. Vreselijk vond ik het, weer opnieuw beginnen. We hebben toen 3 maanden rustig aan gedaan... even bijkomen, verwerken en daarna weer flink klussen! Ik was toen na 3 maanden al zwanger (niet verwacht, maar heel blij!) Al met al heeft het een jaar geduurd voordat ik een gezond zwanger was! een jaar is lang hoor.... pfff.... maar achteraf dacht: "wat een zorgen om niks, wat een enrgie om niks!" ik hoop bij een volgende poging iets relaxer in de hele toestand te gaan staan, ook omdat ik weet dat het bij ons al eens gelukt is! Niet dat dat zekerheid biedt, maar toch... meer zekerheid heb je wel!

Tip: ga na je ongie gelijk om de 2/3 dagen vrijen tot je zeker bent dat je je ei hebt gehad.... daarna heeft het geen zin meer.

Hopelijk ben je snel zwanger!

xxxxx

Hallo,
ik kan me je teleurstelling heel erg voorstellen. Ik wil zelf ook graag zwanger worden (ook al heb ik al een eerste kindje), maar na 2 miskramen en vier maanden niet zwanger begin ik een beetje moedeloos te worden, Maar iedereen zegt dat het normaal is dat het was langer duurt en je hebt er toch al een!!! Tja.. dat is waar en daar ben ik dolgelukkig mee, maar als je iets graag wilt en het lukt niet, dan mag je toch wel teleurgesteld zijn.
Ik wens je heel veel succes met de volgende ronde.
groetjes Mir

Terug
Bovenaan