weer terug van de gyn...

Hoi meiden,

Ik ben weer terug van de gyn,,,en heb clomid gekregen! Ik heb net mijn eerte pil naar binnen gewerkt! Ik heb nog wel heel veel vragen hoor, want ik werd zo raar behandeld voor mijn gevoel,,dus meiden met ervaring met clomid opgelet!!

Hij vertelde dus dat ik bijna helemaal geen hormoon in mijn bloed had een waarde van 0,9 hij vertelde ook wat de waarde dan wel moest zijn, maar dat ben ik even kwijt! Hij zei wel 3 x mmmm dat is wel héél laag! Dat is duidelijk je moet aan de clomid! Geen verder onderzoek niks,,, Hij adviseerde ons om de eerste maand veilig te vrijen rond de vruchtbare dagen, want zo vertelde hij,,,een tweeling is echt niet leuk hoor!! Het lijkt allemaal wel leuk, maar dat is het zeer zeker niet en je hebt meer kans op complicaties tijdens de zwangerschap!! Ik had echt zoiets van...wat lul je nou,,,een maand veilig vrijen daar zit je toch ook niet op te wachten!! Ook heb ik dit nog niet eerder van iemand gelezen!! Wij doen het dus echt niet!! We gaan er voor hoor!! Ik vind het zo stom hoe hij dat zei!! Verder heb ik dus 15 pillen gekregen...deze maand moeten we dus overslaan,,,(dus niet) en dan nog voor 2 maanden mits ik natuurlijk zwanger ben! Het zijn 5 pillen,,vandaag heb ik de eerste geslikt,,en vrijdag de laatste!!

Nou weet ik dus niet wannneer mijn vruchtbare dagen zijn,,volgens mij tussen de 12 en 14 dagen na mijn eerste pil??

Ook moet ik niet terug om te kijken of mijn eitje wel rijpt en de behandeling dus aanslaat! Hij zei je moet nu binnen een maand een menstruatie krijgen en dan weet je of het medicijn werkt..ook makkelijk gezegd toch? Ik ga vanaf morgen dus beginnen met tempen, zodat ik weet of ik nu wel een eisprong heb!! Als ik over 3 maanden nog niet zwanger ben moet ik terug komen!

Ik vind dit wel heel raar allemaal en heb er niet zo'n goed gevoel over!! Bij jullie (de meiden met clomid) verliep dit toch anders??

Maar goed ik heb nu clomid,,,en we gaan er voor 2-ling of niet!! Ik wil echt niet wachten hoor!!

El,,,hoe staat het ervoor??Ik ben zo nieuwsgierig!! Ik hoop dat je temp nog hoog is en je ongi weg blijft!!!

Liefs moi xxxx

Met overslaan bedoel ik,,,deze maand wel clomid slikken, maar dan veilig vrijen, omdat je bij de eerste x clomid gebruik meer kans heb voor meerlingen, dan bij de 2e 3e ect...

Liefs moi xxx

Hoi Moi,

Ben weer even illegaal hier hoor, maar wil toch even reageren.
Wat vreselijk vervelend als een arts je zo te woord staat he! Daar krijg je alleen maar meer vragen door. Vooral als je weg ben daar!
En daar betalen we ons dan scheel aan!

Wat je zou kunnen doen is al je vragen opschrijven en zijn assistent bellen en alles aan haar gaan vragen, dan zegt ze vaak bel dan en dan terug, dan kan ze je doorverbinden.
Bij mij heeft dit al een aantal keer gewerkt.

Heel veel succes!

Liefs Nienepien

Hoi Moi,

bedanktje voor je berichtje net. Tja het is allemaal ff vervelend, vooral die vieze bloedingen die ik nu heb.
Maar voor jou best goed nieuws! Eindelijk aan de clomid. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, alleen van lezen op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat je een 2-ling geen probleem zou vinden. Ik ook niet!

Nou heel veel succes deze week, en hopen dat het gelijk resultaat boekt!

Liefs,
Anne

Huh??een maand veilig sexen?? nou ja zeg! dat heb ik nog nooit gehoord! ik ben ook met chlomid bezig (zit nu in de wachtfase) en wij mochten meteen voor het echie sexen hoor! Ik vind het wel raar dat je niet hoeft te komen voor een follikelecho op de 10e, 11e of 12e dag! wat iedereen die clomid gebruikt moet dat die ik ken! ze moeten namelijk kijken of de clomid zijn werk doet, en zo niet dan zou je de volgende maand een verhoging krijgen van 2 tabletten per dag! Ik zou daar toch even voor bellen!

En een tweeling echt niet leuk! hoe kan die gyneacoloog nou voor jou bepalen of je dat wel of niet leuk vind???

Ik zou gewoon bellen en aan de telefoniste vragen of je een afspraak mag maken voor een follikel echo op de 11e dag! en dan vragen of je bij een andere gyn mag, dat moet geen probleem zijn (bij ons tenminste niet)

Succes meis en laat effe weten wat je gaat doen!

Dikke kus Steffie!

Hoi Steffie,

Ja, echt heel gek toch!! Een maand veilig vrijen,,,echt niet!! Dat verzin je toch niet!! Ik vroeg wel aan mijn gyn of ik niet terug moest voor een echo om te kijken of het medicijn aanslaat,,hij zei als je binnen een maand een menstruatie hebt, dan slaat het medicijn aan, maar ik vertelde hem ook dat ik nu ook een menstruatie zonder eisprong heb, maar dat is een hele andere menstruatie vertelde hij,,nu is het heel licht en weinig en dan heftig en veel, maar ik hou mijn temp bij en als ik aan mijn temp-lijst zie dat ik geen eisprong heb, maak ik weer een afspraak voor een hogere dosis! Eerst maar even kijken wat dit voor mij doet ja, toch!!Die man zit toch al jaren in het vak en heeft er voor geleerd, dus ga er maar vanuit dat hij het wel weet, maar hij heeft er waarschijnlijk een andere kijk op??

Weet jij wanneer ik nu mijn vruchtbare dagen heb>>14 dagen vanaf de eerste dag clomid,,,of de eerste dag van je cycles?

Hoeveel mg heb jij gekregen ik 50mg..

denk je dat het raak is???Ik hoop het voor jullie!!!

Ik ga zo werken, dus vavond ben ik op msn te vinden !!!!

Liefs moi xx

hoi Moi,

wat ik je wil aanraden is om direct een ander gyn aan te vragen, deze gyn helpt je NIET op de goede weg naar mijn idee.
ikzelf gebruik ook Clomid,ik ben nu met de 6e kuur bezig. mijn gyn laat op de 13-15e dag een echo maken, en vlak daarvoor bloedprikken, en dan tussen de 25e en 30e dag weer een consult.
Verder is een begripvolle gyn zeer belangrijk, je bent immers "overgeleverd" aan hem/haar,want wat hij zei over een tweeling, dat is te belachelijk voor woorden, echt een gyn die denkt daar heb je er weer een, en daar heb je absoluut niets aan. Dus kortom, lekker erop los klussen hoor.
En een tempcurve bijhouden is ook erg belangrijk, daaraan kun je zien of je een eisprong hebt gehad. je moet dan je temp opmeten voordat je opstaat, maar als je s'nachts naar de wc bent geweest, moet er zeker een uur tussen zitten voordat je kunt tempen.
je tempcurve is een belangrijk hulpmiddel om inzicht te krijgen in je cyclus. ook handig om te weten is dat wanneer je je eisprong hebt gehad, je er 14 dagen bijop moet tellen voor de NOD (niet ongi dag)

ik weet precies wat je nu doormaakt, ik had zelf geen eisprong en met Clomid merk ik nu dat mijn eisprong zo rond de 19e dag ligt. Met clomid krijg je je eisprong ongeveer vanaf de 17-18e dag. Bij mij is het ook voorgekomen dat er helemaal geen eitjes groeien en dat het op een gegeven moment de 50 mg niet meer aansloeg, en nu 100 mg gebruik, maar laat je hierdoor niet ontmoedigen hoor!
Verder hebben ze ook een samenlevingstest gedaan, dan kijken ze of de zaadjes van je man/vriend goed kunnen zwemmen in jouw slijm (sorry een beetje smerig verhaal). Dat is ook een belangrijk gegeven om zwanger te worden.

ik hoop dat ik je hiermee een beetje op de goede weg geholpen heb en veel succes.

groetjes, Patricia

oh ja,

ik ben nog iets vergeten, je hoeft dus NIET op een vast tijdstip te tempen zolang je het maar doet voordat je opstaat en voor het klussen.

groetjes, patricia

Terug
Bovenaan