Weer werken na verlof

Bij mijn werkgever is het zo dat er tegen het eind vh verlof sws een gesprek plaatvind hoe het gaat en of je in staat bent om te werken. Zo niet dan vragen ze een ziektewet uitkering voor je aan bij het UWV aansluitend op je verlof die de werkgever dus vergoed krijgt
Ik zou dus het gesprek zelf aangaan en daarin aangeven waar je tegen aanloopt. Je mag dan ook aangeven dat je een gesprek wilt met de bedrijfsarts zodat die mee kan denken. Waarschijnlijk zal die wel adviseren dat je nog niet in staat bent om te werken

Wat ik zo lees is dat je werkgever je contact mag stopzetten als je ziek bent maar hij moet je dan ziek uit dienst melden waardoor je max 2 jaar recht hebt op een ziektewet uitkering van het UWV.

Dus ook daar zou ik me niet door laten tegen houden, zodra jij je beter voelt is er werk genoeg om weer aan de slag te kunnen

Ja ik denk dat ik het gesprek open aan ga en wacht waar me leidinggevende mee komt! En anders ga ik me toch ziekmelden.. 
ik kan ook niet goed functioneren met slaap van 3/4 uur per nacht en als ik ga werken dan stort ik straks helemaal in ben ik bang

Terug
Bovenaan