Weer werken

Poeh ja, verschrikkelijk he?! Ik ben nu mijn tweede week aan het werk en vind t nog steeds verschrikkelijk. Vond het zooo heerlijk thuis alleen met mn mannetje. Ze zeggen allemaal dat het beter wordt, dus ga ervan uit dat dat ook is! En voor je kleintje: je zult merken dat die het beter doen dan jijzef haha! Ik merk hoer wel dat de nacht een stuk onrustiger is, maar ook dat gaat al iets beter. Ik hoor ook alleen maar verhalen om me heen dat mensen zo blij waren om weer te gaan werken... nou dat heb ik dus ook totaal niet!! Zou heel graag thuis blijven, maar financieel is dat niet haalbaar voor oms.

Hoi dames inmiddels is mijn zoontje 1.5,en ik heb ook echt dagen gehuild toen ik weer moest beginnen met werken, gelukkig wende dit redelijk snel, wij hebben wel voor een gastouder toen de tijd gekozen omdat het kleinschaliger is hij krijgt dan veel minder prikkels en hij gaat er nu nog met plezier naartoe en heeft echt vriendjes en vriendinnetjes gemaakt die er dezelfde 2 dagen als hem er zijn.succes meiden het kont echt goed! 

Boh, ik zit ook nogal met een knoop in mijn maag...per 1 febr weer aan de slag ? ik wil haar niet naar kdv brengen, dus dat word mijn schoonmoeder. Mijn eigen ouders wonen te ver weg en werken zowieso. Maar die controle uit handen geven, jemig ik word er misselijk van! Dan hebben we wel een redelijk makkelijke baby tot nu toe, maar dat maakt het niet prettiger. Ik moet denk ik wel opbouwen van te voren, avondje bios of uit eten hier, middagje weg met vrienden daar. En dan dus complete handleiding schrijven voor de schoonmoeder ofzo ?? zal het snel voorbij zijn die angst? Ook werk ik dan direct weer 32u...ik ga proberen 1 dag in het weekend te roosteren, zodat ze die dag gewoon bij de partner thuis is. Maar die andere 3 dagen..jakkes wat een rotgevoel ? ik lees mee mocht er iemand slimme tips hebben of advies. ?

Ik moet over 3 weken weer beginneEn mn zoontje gaat 1 dag kdv en 1 dag omaIk zie vooral op tegen dat dagje kdv . Gewoon het gevoel  dat je hem bij vreemden achterlaat doet me enorm veel pijn vooral omdat die nog zo klein is. Als hij eenmaal  echt kan spelen vind ik het leuk voor hem maar nu die zo klein is vind ik het verschrikkelijk?

Het is misschien moeilijk en we kennen onze eigen kinderen vast het best, maar wat mij geruststelt is dat de mensen zijn opgeleid en mijn zoon zeker niet de eerste baby is die zij verzorgen. Ook onze zoon heeft reflux, zoals zoveel kinderen en daar weten zij wel raad mee. Vertrouw op hun deskundigheid. 

Ik kan je vertellen dat het helemaal goed komt hoor. Een paar maanden geleden had ik precies hetzelfde en wat heb ik ook gejankt toen hij de eerste keren naar het kdv ging. S avonds als hij thuis kwam was hij vaak wat onrustig en huilerig, maar nu zit hij inmiddels 4 maanden op het kdv en het gaat super. De juffen zijn hiervoor opgeleid en zorgen echt goed voor je kindje. Wij nemen zowel s ochtends als s avonds echt even de tijd om een overdragje te doen met zijn juffen. Als hij een keer niet lekker in zijn vel zit vertellen we dat en dan krijg ik s middags foto’s dat hij alleen maar lekker aan het knuffelen is. Ik denk als je zelf ook de moeite neemt om deze informatie met de juffen te delen, ze nog beter met je kindje bezig kunnen zijn. Als ik zie hoeveel plezier hij nu heeft weet ik dat het goed voor hem is. Hij leert nu ook echt om te gaan met andere kindjes en dat begint hij ineens reuze interessant te vinden. Ik dacht op het begin ook echt, mijn zoontje kan dit niet aan en het wordt vast veels te heftig, maar geloof me dat het echt allemaal goed komt. Maar geef het wel even de tijd. De eerste periode sliep hij daar niet goed, maar zijn juffen hebben daar ook echt wel bij mee geholpen en nu slaapt hij daar super. En besef vooral ook dat je moet samenwerken met het kdv. Zij hebben ons ook weleens tips gegeven om dingen thuis anders aan te pakken en dat werkt. Veel succes en lekker janken haha maar daarna vooral ook genieten van het feit dat er goed voor je kindje gezorgd wordt als jij zelf aan het werk bent

Leuk om te lezen!Echter kwam ik op een een ochtend binnen dat ze mijn zoontje de fles gaven. Huilen huilen! Nou Dat doet hij nooit de gulzigaard. Bleek hij verstopt. Ze kende de dr. Brown fles niet en zagen niet dat het ventiel verstopt zat.  Na de tip gaat dit nu wel goed hoor maar dat zijn van die kleine dingetjes waar ik mij dan zorgen om maak.  

Dat snap ik helemaal, maar ik denk altijd maar zo, ook zij kunnen niet alles weten. Daarom is het fijn om ervaringen met elkaar te kunnen delen en uitwisselen. Zo zal je debk ik altijd wel dingen hebben die je misschien anders zou doen en andersom ook. Belangrijkste is om dat met elkaar te delen en dan komt het echt helemaal goed ☺️ 

Terug
Bovenaan