Weer werken...

Bah, vandaag moest ik weer aan het werk! Gisteravond liggen janken in bed omdat ik mezelf een ontaarde moeder vond die haar kind in de steek ging laten.... Maar het is goed gegaan. Eric heeft nog verlof tot woensdag dus is standby voor het geval er iets zou zijn. Vandaag is Anouk de hele dag mijn mijn schoonouders geweest en morgen naar het KDV. Alles is goed gegaan met haar. Ik begon al leuk op mijn werk.
Ik was hartstikke zenuwachtig, god mag weten waarom. In de parkeergarage stond er opeens een betonnen pilaar naast me (echt waar, die stond er vlak van te voren niet.... :). Hele zijkant van mijn autootje gedeukt en bekrast.... Oeps... Hopelijk valt het in mijn verzekering...

Met bibberende pootjes toch maar naar binnen gegaan.
Na uiteraard uitgebreid kweppen met iedereen bleek bij het opstarten van mijn pc dat mijn account disabled was. En wat een toestand om dat in orde te maken.... IT bellen. Ja, dan moet je manager HR bellen. Die moeten hem dan een bevestiging per mail sturen. Je manager moet dat dan weer naar ons sturen en dan kunnen we je account opnieuw aanmaken. Jonge jonge jonge. Gelukkig had mijn manager het snel gefixt nadat ie zelf maar eens met IT ging bellen. Je moet weten dat onze IT afdeling is uitbesteed aan Belgie... Wat je me daar af en toe voor antwoorden krijgt, das echt lachen!

Anyhoe, nadat ik mijn pc eindelijk had opgestart, bleek dat ik 1100 mails had. Jep, 1100.... e eerste 400 kon ik gelukkig in één klap deleten, de rest moest ik stuk voor stuk bekijken. Daar ben ik tot kwart voor 5 mee bezig geweest.... Om 5 uur de deur uitgerend naar mijn prinsesje!!!!!!!

Zo, moest ik even kwijt.

Groetjes Tam

Och meissie, je bent echt geen slechte moeder!!!
Je bent juist een goede mama!! Maar kan het me helemaal voorstellen hoor. En dan ook gedoe op je werk :-(. Had een collega je mail niet kunnen wissen. Is toch geen beginnen!! Ik heb het zelf tijdens mijn verlof maar een beetje bijgehouden...
Maar met je meisje is alles goed gegaan! Welke dag ben je weer vrij? Succes deze week!
Liefs Sonja

Natuurlijk ben je geen slechte moeder. Er moet toch ook brood op de plank komen? Maar ik kan je gevoel wel voorstellen. Ook ik moet straks weer aan het werk en dat schuldgevoel knaagt af en toe wel!!!

Balen van je auto zeg!!!

Fijn zoveel mail :-(. Zou daar helemaal gek van worden.

oww bah werken...als ik eraan denk heb ik helemaal geen zin..ik hoef gelukkig pas half sept..maar toch..en nee je bent geen slechte moeder,ik denk juist dat het goed is om te werken,al is het maar een dagje in de week,even wat anders en voor je kindje is het ook wel goed om ergens anders te zijn dan bij mama..dat zie ik aan onze buren..jongetje is bijna 7 jaar en zn moeder werkt niet en is altijd met hem bezig en als ze nu een avondje weg gaat is hij helemaal over de zeik..wil/durft nergens te logeren..is ook niet goed denk ik..

He zonnetje dat zijn natuurlijk wel uitzonderlijke verhalen he van je buurjongetje.
Ben ondertussen al 6 jaar thuismoeder en mijn kids worden gewoon uit besteed hoor!
Maar ik denk inderdaad dat voor jezelf het best fijn is om 1 dagje even ergens anders te zijn dan thuis want je huishouden gaat natuurlijk altijd door als je thuis bent.
Tammy succes op je werk en hopelijk vergoed de verzekering je schade!

Hoi hoi

Ik heb zondag mijn eerste slaapdienst... Ja, ik werk in de zorg, dus onregelmatig. Dit geeft wel als voordeel dat mijn man (manager die zijn eigen tijd in kan delen) en ik het met zijn tweetjes op kunnen lossen. Ten minste, dat gaan we de komende periode meemaken.
Ik weet nog niet of ik er zin in heb; aan de ene kant wel (even wat anders zijn dan mama Marrigje) en aan de andere kant niet (Tim begint nu net leuk te worden!!!). Het scheelt voor mij dat ik hem dus thuis kan laten en niet weg hoef te brengen, ik denk dat ik dat niet zou kunnen.
Ik ga 24 uur werken, komt op 1 slaapdienst in de week en om het weekend in het weekend werken. We gaan kijken of we dit samen redden. Als het voor 1 van ons niet gaat of we hebben toch te vaak oppas nodig, dan hebben we gelukkig de luxe dat ik nog minder kan gaan werken. Maar ik denk dat ik altijd wel wat zal blijven werken, al is het maar 1 dienst in de week...

Sterkte iedereen die nog moet beginnen!
Ik heb het mooi bekeken: zondag beginnen, dan zijn er maar 3 van de 10 bewoners thuis, er 'moet' niets. 4 weekjes werken en dan ga ik zelf nog 3 weken op vakantie! Hopelijk ben ik er dan klaar voor om in september helemaal 100% ertegen aan te gaan!

Groetjes

Heej Tammy (en alle andere "werkende" moeders)

Succes, is idd erg vervelend om je kindje te moeten "achter laten" Maar het maakt je echt geen slechte moeder hoor!!! Ik ga er tenminste van uit dat je met zorg je opvang hebt uitgekozen! Maar ik kan me goed voorstellen dat je het een heel vervelend moment vind om je kleine de eerste keer ergens heen te moeten brengen. Mijn ervaring (inmiddels vier kids) is echter dat dat niet alleen geldt voor het weer gaan werken, maar ook als je kleine voor het eerst gaat logeren, spelen, naar de PSZ gaat of zelfs naar school gaat! Ikzelf had ook vreselijke krieebels in mijn buik toen mijn oudste voor het eerst naar zwemles ging...
Het blijft het gewoon een vervelend gevoel om je kind ergens te brengen terwijl het voor jou en je kind helemaal nieuw is!

Succes ermee, ik weet zeker dat het gaat wennen...

Groetjes Petra ("niet werkende" moeder)

Terug
Bovenaan