Weer zwanger en sporten

Dag allemaal!!!

Na twee miskramen plus een hele heftige ziekenhuisopname vanwege een infectie in mijn baarmoeder, ben ik nu weer zwanger!!! Ik ben zo blij!!! Straks komt mijn liefje thuis en ik kan haast niet wachten om het grote nieuws te vertellen!! Ik ben alleen wel een heel klein beetje onzeker, maar ga nu niet weer net zoals de vorige keer bij ieder pijntje denken van: oh jee!!!
Ik ben echt een beetje misselijk, was dat bij mijn vorige zwangerschappen niet en ik hoop en denk dus dat het nu echt wel goed gaat komen!!!!!

Ik was alleen wel begonnen met sporten(2 keer in de week, eerder nooit echt veel bewogen) denken jullie dat dit kwaad kan en moet ik het maar even laten of sommige apparaten maar even niet doen? (ik vind het ook zo stom om naar de instructeurs toe te stappen)

Groetjes
Manky
 
Wat voor sport doe je?
Een hoop kan je gewoon blijven doen als je het maar niet te fanatiek doet.
zwemmen en fietsen kan bijvoorbeeld nog heel lang.

Zelf dans ik nog 1x in de week.
Deed ook spinning maar dat vond ik te intensief (ik was ook heel moe in het begin)

Kijk het aan. Luister naar je lijf.

ENNUHH... GEFELICITEERD NATUURLIJK!

groetjes Bieb.
 
Hoi,
GEFELICITEERD en heel veel plezier straks bij dat moment waarop je het je lief vertelt!!!
Naar wat ik begrepen heb is het echt niet gevaarlijk om te sporten. Ik heb geroeid tot dik in de derde maand, af en toe best fanatiek en boten in/uit water doen incluis.
Na een tijdje (4, 5 mnd.) is het niet meer verstandig je rechte buikspieren te trainen, schuine kan wel.
Natuurlijk hopen we het voor helemaal niemand maar mocht het toch misgaan bij een zwangerschap, dan is sporten nooit een oorzaak, hooguit een katalysator die een miskraam op gang brengt. (net als seks, bijvoorbeeld)
Succes en inderdaad: luister naar je lichaam.
Marielle (27w3d)
 
Hoi Manky,

Ben nu 8,5e week zwanger en was ook net 3x per week begonnen op de sportschool. Vanaf mijn 16e echt helemaal niks meer aan sport gedaan en was hier ook best onzeker over m.b.t. de zwangerschap. De apparaten ben ik blijven doen, alleen wat rustiger aan. En sommige waarvan ik dacht dat ze wel erg belastend voor mijn buik waren sla ik gewoon over. Het wordt ook afgeraden om buikspieroefeningen te doen. Verder hebben ze bij onze sportschool ook een zwembadje en ik zwem nu wat meer. Ook was ik net begonnen met Steps, maar vond dit te actief en vermoeiend. Normaal zou ik wel zijn doorgegaan, maar was snel buiten adem en heb besloten hier lekker mee te stoppen.
Je moet je programma gewoon een beetje aanpassen naar waar jij je prettig bij voelt, maar dat kan best hoor. Lekker blijven sporten en vooral je benen goed blijven trainen om spataderen en van die koude voeten in bed te voorkomen!
Veel succes,

Barbara
 
Gefeliciteerd!

Mijn gyn adviseerde me even niet teveel te sporten. Gewoon lekker zwemmen, wandelen en fietsen, maar niet teveel aan gewichten hangen en heen en weer hupsen.
 
Tuurlijk kan je gewoon sporten!
Maar je moet nooit beginnen met 3 x in de week als je dat al nooit deed!!!
Dat is pas ècht slecht, enj dan kun je inderdaad beter gaan fietsen ofzo.
 
Van harte gefeliciteerd! Gaaf zeg!

Toen ik na een miskraam weer zwanger was heb ik uit voorzorg niet gesport. Je weet maar nooit. Het zal wel meer voor m'n eigen gevoel zijn geweest, maar toch.
 
Dank jullie wel voor de reactes. Ik fitness, dus dat is tien minuutjes steppen, 5 minuten fietsen en 5 minuten op zo'n raar loopding lopen. en wat apparaten, voor de benen, armen en rug. Ik heb het buikspierapparaat maar even overgeslagen, hihi...

Ik denk dat ik het maar bij twee keer in de week fitness ga houden.
Groetjes en jullie natuurlijk ook gefeliciteerd.
Manky
 
Terug
Bovenaan