weer zwanger.....na 11 weken

hoi allemaal
ik zie het even niet meer zitten mijn zoontje is net 11 weken oud en   ik ben weer zwanger (denk een week of 3)   stom ik weet het maar gezien de financiale kant weet ik echt   niet wat ik moet ik werk niet en mijn vriend is ook geen grootverdiener   dat niet alleen kan ik het ook aan om opeens voor twee kindjes te zorgen die nog geen jaar van elkaar verschillen in leeftijd...
heeft iemand hier ook mee te maken gehad??
hoe hebben jullie dat dan gedaan??
help want ik wil het eigenlijk niet weg laten halen

Hoi anouk,

tja een dilemma, ik zou het wel weten, ieder kindje is bij ons welkom en desnoods eet ik zelf minder!!

Ik zou kiezen wat je hart je in geeft, je krijgt er zoveel voor terug en waar plaats is voor 1 kindje kan er ook een 2e. Denk er goed over na want als je er voor kiest om het niet te houden kan je er voor altijd spijt van houden. Praat erover en neem er de tijd voor en neem dan je beslissing en bedenk dat ze over 2 jaar al beginnen met zindleijkheid enzo en eten ze met de pot mee enz. Nu lijkt het allemaal duur maar meestal komt het vanzelf allemaal rond.

Succes met je keuze

groetjes carreen
mv sebastiaan en caithlyn

Hai Anouk,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
Ja dat is wel balen zeg dat je ondekt dat je al zo snel weer zwanger bent.
Begrijp me niet verkeerd hoor, tuurijk is het leuk dat je weer zwanger bent, maar in deze situatie is het niet handig.
Ik heb hier geen ervaring mee, en vind het ook echt te moeilijk om je advies te geven.
Ik hoop voor je dat er andere dames zijn die dat wel kunnen of er ervaring mee hebben.
Veel sterkte!
AW 40+1

hoi hoi
ik herken het wel want zelf was ik ook 8weken na de bevalling van mijn eerste weer zwanger.
was toen ook echt wel even geschrokken,maar het kindje was welkom.
helaas eindigde dit in een miskraam maar twee maanden na de miskraam was ik alweer zwanger en tussen mijn dochter en m,n zoon zit 15maanden.
dit hoeft trouwens niet te beteken dat het bij jou mis gaat hoor,wil je niet bang maken.
mijn zus heeft precies hetzelfde en zij is vrijdag uitgeteld van de tweede.
weet je lichamelijk is het zwaarder omdat je lichaam nog niet hersteld is van de eerste zwangerschap maar ben het inderdaad met de rest eens dat waar er een eet er ook twee kunnen eten.
voor de kids is het heel erg leuk want ze hebben erg veel aan elkaar.
maare ff een vraagje ben je dan niet verder,omdat je nu al weet dat je zwanger bent en dat kun je toch niet zien met drie weken?
liefs sil

hallo

ook ik ben nu zwanger, 17 weken om precies te zijn en mijn zoontje word volgende week 6 maanden.
er zit straks 11 maanden tussen hun, ook snel dus.
bij ons was het absoluut ook niet gepland maar na de 1e schrik meer dan welkom.
het is natuurlijk voor iedereen anders en ieder zijn eigen keuze maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om dit kindje niet te houden ookal was het niet mijn keus om weer zwanger te raken.

ik hoop dat je het even kan laten bezinken en er goed over na denkt wat je gaat doen!
heel veel sterkte en succes.

liefs marlies

Hoi Anoek,

Beetje snel achter elkaar he? Je kan moeilijk zeggen dat het erg is, want het is toch een kindje die je in je buik hebt, maar ik begrijp wel helemaal wat je bedoelt hoor! In principe ben je nog aan het ontzwangeren van je eerste! Ikzelf ben nu ruim overtijd en verlang er echt naar om mn kindje eindelijk eens in mijn armen te kunnen nemen en dan eindelijk eens verlost te zijn van alle kwaaltjes. Ik moet er idd ook niet aan denken om over een paar weken weer zwanger te worden en alles vanaf het begin af aan weer mee te maken.
Maar ja, feit is, je hebt nu een kindje in je buik en hoewel het je even niet uitkomt zal je er toch op een gegeven moment wel van gaan houden. Misschien kan je over een aantal weken een echo maken en raak je er op die manier aan gewend.
Nou meid, sterkte maar zeker ook gefeliciteerd! Er zijn genoeg vrouwen die geen tweede of helemaal geen kinderen kunnen krijgen!

groetjes, Karin (41wk2d)

Hoi,

Gefeliciteerd met je zoon!  

Ik geloof dat je best even schrikt ja. Ik ben nu zwanger van de 4e en de oudste is 3 en half. Ook allemaal heel snel achter elkaar. En elke keer was ik het meeste bang voor de reacties van andere mensen. Is dat het ook bij jou?  

Ik heb gewoon tegen de kraamvisite gezegd die wat laat kwam, je kunt ook bij de volgende komen hoor. Dan reageerde ze best wel raar maar als je zelf over komt als dat je het leuk vind, dan is de reactie ook vaak anders.   Tuurlijk. Er zijn er echt wel bij die het horen en zeggen, Oooooooooooh wat erg voor je, nog drukker, nog meer luiers, nog langer in de luiers en die zien geen enkel leuk iets.  
Ik zou gewoon allemaal positieve dingen proberen te zoeken.   Als 1 en 2 jaar zijn, spelen ze al met elkaar. Je kunt samen met ze naar een speeltuin, ze kunnen elkaars kleren misschien aan, in een dubbele buggy, ook handig. Als je een kind van 4 en van 1 hebt, stop je die van 4 niet meer in een buggy. Als ze naar school gaan kunt je de andere vertellen wat grote zus of broer gaat doen en dat hij of zij ook al bijna mag. Er zijn zoveel leuke dingen jo...  

Wen er nog een paar weken aan, praat met je verloskundige er over en mensen die goede antwoorden kunnen geven op jou vragen.   Het gaat echt goed komen hoor. Bij mij ook en ik ben nog best jong. (22 jaar). Ik geniet echt van deze zwangerschap omdat ik gehoopt had dat mijn vorige in een miskraam zou eindigen, en het is een lief jongentje... je houd er dan al een schuld gevoel op na. Moet je nagaan als je abortus doet....   Maar, het blijft jou keuze.

Succes en geniet lekker van je kleintje..
Gerdientje

Terug
Bovenaan