weer zwanger.....na 11 weken

He Anouk,

gefeliciteerd met je zoontje en met je zwangerschap. Je zegt dat je het niet wel wilt laten halen, dus ook niet doen hoor!! Veels te bijzonder, een kindje!
Nu praktisch, ja het is natuurlijk wel lastig, maar een tweede kindje kost over het algemeen minder in vergelijking tot de eerste, je kunt de spullen  van de eerste gebruiken, helemaal als ze in hetzelfde seizoen geboren worden, dus dat is dan juist makkelijk, zou helemaal mooi zijn als de tweede ook een jongen is! En ook wat verder verzorgingsproducten betreft heb je vast veel dingen die je voor beide kinderen straks kunt gebruiken. Ook luiers kun je 'groot' inkopen want als de eerste ze niet meer past kun je ze na verloop van tijd mooi voor te tweede gaan gebruiken, dus lekker op die aanbiedingen af zou ik zeggen!
een vriend van mij heeft ook twee zoontjes waar maar een jaartje tussen zit en ze hebben het financieel en wat ruimte betreft ook niet erg breed maar ze zijn erg happy met hun twee kids, ookal slaapt er nu eentje op de gang omdat ze elkaar wakker hielden op de gedeelde slaapkamer! Het kan dus best hoor! Maak je er vooral niet te druk over   en probeer te genieten van je kindje en van je zwangerschap! Heel vele succes!

liefs Klarie
40w1d

wow... ik kan me echt voorstellen dat je in shock bent nu. Ik ben nu 11 weken zwanger en heb een dochter van 10 maanden, en ik was al volledig de weg kwijt (je begrijpt, deze zwangerschap was zeker niet gepland!!). Mijn man en ik vinden abortus geen optie. Kijk eens om je heen, zoveel vrouwen willen zo graag een kindje en kunnen niet zwanger worden! Ik voel me dus bevoorrecht. Ik denk dat het ontzettend zwaar gaat worden, maar uiteindelijk ook super leuk. Mijn man is leraar (4 dagen per week, dus absoluut geen vetpot), en ik ben sinds twee weken pas weer aan het werk (op de dag dat we erachter kwamen dat ik weer zwanger ben kreeg ik ook te horen dat ik was aangenomen bij mijn nieuwe baan!!). Ik ben 9 maanden thuisgeweest bij Lior en heb daar geen moment spijt van gehad. Toch moest er gewoon geld komen, zeker nu nummer twee onderweg is! En eerlijk gezegd, ik vind het heerlijk om weer aan het werk te zijn. Ik ben ook leraar dus op de drie dagen die ik nu werk ben ik ook nog om een lekkere tijd thuis. Lior gaat nu 2 dagen per week naar de creche en is op vrijdag lekker met papa thuis. Op maandag en woensdag ben ik met haar en in het weekend genieten we met z'n allen. MIjn punt is dus (sorry, lang verhaal) dat je misschien toch aan het werk zal moeten, maar daar is helemaal niets mis mee. 2 kinderen zijn maar heel iets duurder dan 1 kind en ondanks dat het erg zwaar zal worden (als je het houdt), denk maar aan de voordelen! Wat zullen ze het leuk hebben met z'n tweeen straks!!
Ik wens je heel erg veel succes met je keuze!!!
Liefs Stephanie

Terug
Bovenaan