weer zwanger na miskraam nu onzeker...

hallo lieve lezers,

na een  miskraam begin juni ben ik nu opnieuw in verwachting maar voel me zo onzeker. De vorige zw eindigde  8 weken  en nu laat het idee me niet meer los of het nu wel goed zal gaan.
ik hoop dat deze volgende twee weken heel snel voorbij zijn dan kan ik aan de verloskundige vragen of ze middels een inwendige echo het hartje ziet knipperen.

Nou dit wilde ik even kwijt.

gelukkige maar onzekere Marinte

Hi Marinte,

Allereerst: van harte met je zwangerschap meid!!!
Herkenbaar die onzekerheid! Ik heb medio juni een miskraam gehad en ben gelukkig meteen zwanger geraakt. Leuk maar was enorm onzeker! Ben nu 14 weken en 3 dagen en kan sinds de laatste echo (toen was ik 12 weken en 3 dagen) pas echt goed genieten. Moeheid is minder en heb meer zekerheid.
Jouw onzekerheid is goed te verklaren en ik leefde van echo naar echo. Ik had echo's bij:
- 5 weken en 3 dagen: heel klein vruchtzakje, verder niks te zien (inw echo)
- 6 weken en 3 dagen: vruchtzakje was gegroeid en.... een kloppend hartje! (inw echo)
- 8 weken en 3 dagen: klein wezentje met mini-armpjes en beentjes (inw echo)
- 12 weken en 3 dagen: super-echo! (uitw echo)

Kan je aanraden om medio - einde 6e week een echo te plannen, dan is er hartactie te zien en dat is belangrijk moment. Ik vond 2 weken tussen de echo's goed te doen, de laatste keer zaten er 4 weken tussen en dat was beetje lang...

Meid: probeer beetje te genieten maar met een beetje mazzel mag je regelmatig komen voor een echo. Dan is het redelijk goed te doen.

Veel succes!

groetjes Janneke

hoi

ja ken dat gevoel ik heb inmiddels 2 miskramen gehad me laatst miskraam was
in maart weet nu vanaf dinsdag dat ik weer zwanger ben en bennu ook heel onzeker
de laatst keer was ik er ook zo van over tuigt dat alles goed zalde gaan het hartje klopte
en werd gerust gesteld door me gynecoloog tot de pijn weer op kwam zetten en me bloed verlies me wereld storte in het leek wel een nachtmerrie en kon niet wachten dat ik weer wakker werd
nu ook ben ik ook heel onzeker en erg prikkelig wil er niet over inzitten maar gaat heel moeilijk
ik heb wel testen gedaan in het ziekenhuis en gromoxonen test en alles was goed   bij mij en me vriend de gynecoloog zei dat het pech was en gwoon door moest gaan
en nu is het dan zover maar ben zo bang

Hey hallo,
Ja, als je zwanger wordt terwijl je 1 of meerdere miskramen hebt gehad kun je de eerste tijd niet echt genieten van je zwangerschap en logisch dat je dan bang bent. Ik herken dat zelf ook. Mijn 2e miskraam is nu 2 weken geleden en ik moet nog even wachten tot we kunnen beginnen met de chromosoomonderzoeken enzo. Hoe graag je ook een kindje wilt en hoe zeer je die angst er voor over hebt, het is niet leuk en flink balen dat de eerste maanden nooit meer onbezorgd zullen zijn. Heel veel succes met jullie zwangerschappen!

Hi ladies,

Logisch dat je na 1 of 2 miskramen niet meer kan genieten, tijdens de eerste periode vooral. Ik had dat na 1 miskraam al: de eerste 13 weken duurden een eeuwigheid en het liefste had ik een lange winterslaap gehouden.
Hopelijk gaat alles voorspoedig vanaf nu en hoeven we / jullie niet meer die vreselijke periode door!  
Succes meiden!  

Groetjes janneke  

Wat ontzettend herkenbaar!

Ik heb in mei een miskraam gehad met 11 weken.

M'n eerste zwangerschap is probleemloos geweest en ik heb nu een lieve dochter van bijna 2.
De tweede zwangerschap voelde zo goed, ik heb er geen moment aan gedacht dat het mis zou kunnen gaan. Tot we met 10 weken de eerste echo kregen en er een niet meer levend vruchtje met een grootte van 6 weken te zien was...wat een klap was dat...een week later volgende alsnog spontaan de miskraam (had zelf gekozen voor afwachten, wilde echt (nog) niet ingrijpen).

Deze zomer bleek ik gelukkig al weer zwanger, maar wat was ik onzeker...ik wilde ook liefst in bed kruipen en pas na 3 maanden wakker worden...
Eerste echo had ik nu met 9 weken, die eerste weken duurden echt eeuwen...
Wat waren we blij een kloppend hartje te zien!
Helaas was de blijdschap van korte duur toen de dag erna bleek dat m'n dochter de vijfde ziekte had. Ik was meteen weer in paniek want die kan een miskraam veroorzaken. Mocht meteen bloedprikken om te kijken of ik het ook had, maar de uitslag duurde twee hele lange weken. Met 11 weken hoorde ik dat ik het vroeger al gehad heb en er dus niks aan de hand was, ik ben er levenslang voor beschermd.
Heel blij was ik toen ik met ruim 12 weken nog een echo kreeg. We zagen een heerlijk spartelend ukkie dat goed gegroeid was! Pas daarna is de rust gekomen. Ik ben nu ruim 14 weken en kan eindelijk genieten van deze zwangerschap!

Heel veel sterkte de eerste weken!

Karin mv Hannah (20-11-2006) en 14 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

hoi hoi

ben eg blij met de reacties
me vrienden en familie begrijpen me niet
maar ben blij dat er wel mensen zijn wie mij begrijpen
het is spannend
hoop eg dat het goed gaat snap er anders eg niks van
maar jah weer afwachten
want jou de chromosonen test van mij en me vriend waren goed
als het weer mis zalde gaan weet ik me eigen eg geen raad
de gynecoloog wou wel inwendige echo doen
maar ik heb nu weer zoiets van ik wacht wel de vorige keer was daar ook
alles goed op en ging het nog mis