weer zwanger na miskraam nu onzeker...

poeh wat fijn dat ik dit forum heb gevonden! Het doet me goed te lezen dat meerdere mensen in hetzelfde schuitje zitten als ik...

Ik heb 19 september een miskraam gehad. We hadden behoorlijk wat rondes erop zitten voor het raak was, dus het was wel een klap. De miskraam was echter al vrij snel, (6e week) dus het idee dat ik een kindje kwijtraakte had ik niet echt.

Na de miskraam hebben we alles op zijn beloop gelaten. Gewoon niet nadenken en eerst eens lekker ongesteld worden. Dat werd ik alleen niet! Dus heb ik een test gedaan vorige week en nu ben ik toch weer direct zwanger! Maar genieten kan ik niet... Ik voel alle krampjes en  pijntjes en wordt er helemaal gestoord van...

Ik rijd paard en heb gebeld met de verloskundigepraktijk of dit kwaad kon. Daar kreeg ik het advies om mezelf niet te gek te maken en gewoon mocht doen wat ik normaal deed. Maar eenmaal op het paard had ik totaal geen rust... Voelde niet goed, waardoor ik ging stressen en weer buikpijn kreeg. Ergens in mijn hoofd roept er dan een stemmetje 'zie je wel, gaat toch weer mis'... Maar dan roept een ander stemmetje 'niet aan denken, positief blijven!'

Over drie weken heb ik gesprek bij de verloskundigepraktijk. Dus voor mij is het nog drie weken afwachten... Ik vind het ontzettend moeilijk!!!

Ha, herkenning!! Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger, na 2 eerdere miskramen met 13 ( hartje gestopt met 9 weken) en  9 weken. De laatste had ik na een bloeding met 7 weken een echo gehad waarop het hartje mooi klopte, maar helaas was het 2 weken later met de echo helemaal mis. Blijkbaar was het vlak na de echo mis gegaan. Ik bleef ook kleine beetjes bloed verliezen en mijn symptomen namen af.Gelukkig heb ik tussendoor wel een mooie dochter gekregen.Inmiddels heb ik een nieuwe vriend, waar ik graag een kindje mee zou krijgen.  
Mijn menstruaties zijn na de laatste miskraam erg onregelmatig geweest, dus nu ik overtijd was, durfde ik bijna niet te testen. Ik was wel erg moe steeds en mijn borsten zijn pijnlijk en groter. Afgelopen zaterdag toch maar eens getest en...zwanger!!
Nu heb ik al een afspraak staan bij de gyn voor as maandag ( dat was het snelste dat kon) en ik ben zo supernerveus. Mijn vriend zegt steeds: maak je nu niet zo druk, we zien het wel, maar ik zie het gewoon erg duister inook al wil ik graag positief zijn. En natuurlijk zijn mijn borsten nu minder gevoelig ( paniek!) En 2 keer gebloed na sex ( nog meer paniek!!) Wat duurt die week  nog lang. Ik weet dat ik dan een echo krijg, die staat al gepland, ben zo bang voor wat ik misschien ga zien. Mijn vriend kan geen vrij krijgen , dus moet ik er alleen naartoe en ik ben zoooo bang...
liefs smartie

Allereerst gefeliciteerd.
Heb zelf in mei een miskraam gehad maar het lukt me tot op heden nog niet zwanger te worden. Dit is soms best wel frustrerend omdat je weet dat je zwanger kan worden. De vorige keer was het al binnen twee maand raak. Blijf geduld houden en hoop binnenkort ook te kunnen melden dat ik eindelijk weer zwanger ben.

groetjes

Hoi,

Marinte, hoe gaat het nu met je??
Ik ben nog steeds erg onzeker.Zeker nu ik vanmiddag een klein beetje slijmerig bloed had. De moed is me nu helemaal in de schoenen gezakt. Bij mijn vorige miskramen begon het ook zo. Verder voel ik me absoluut niet zwanger. Niet misselijk en de pijnlijke borsten voel ik ook al bijna niet meer. Ik bereid me alweer op het ergste voor.
Ik geloof niet dat ik dit nog een keer aankanMoet ik echt nog tot maandag wachten op iets wat ik eigenlijk al weet?
liefs een heel verdrietige smartie

Hallo iedereen!

Ik heb vorig jaar rond de kerst een mk gehad.. En dacht dat, dat mijn enige kans was om een kindje te krijgen!!
Iedereen om me heen leek zwanger te raken terwijl ik het gevoel had dat ik het nooit meer zou kunnen worden.. Ik ben naar het ziekenhuis geweest en daar vertelde mijn arts me dat ik al eens zwanger ben geweest en dat, dat betekent dat ik dat weer kan worden!  Dat is vandaag  4 weken geleden dat ik bij haar was..
Ik had een geruststelling nodig omdat ik er al vanaf mijn mk hele dagen over zat te piekeren kon geen buikjes en baby zien omdat ik daxht zo jad ik er nu ook bij kunnen lopen! Ze vertelde me ook dat ik er te veel   mee bezig was en dat, dat ook niet goed is! Ik heb dus die gerustselling gekregen die ik wou en ben er inderdaad minder mee bezig geweest! En dat heeft geholpen want ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben!!!!!!!
Heeft wel  dik 10  maanden geduurd maar ik ben het..
Iedereen heeft het me altijd wel verteld dat ik er te veel mee bezig was maar ik wou dat kindje zo graag.. En dan zeiden ze dat ze het wel snapten maar dat deden ze niet want ze hebben zelf nooit een mk gehad!

Natuurlijk ben ik de komende weken wel een beetje bang voor nog een teleurstelling maar ik hou goede moed...

Groetjes

Terug
Bovenaan