weer zwanger na miskraam.... zenuwachtig of angstig??

hallo,
Afgelopen oud en nieuw hebben we met 6 weken een miskraam gehad... dit heeft natuurlijk veel te weeg gebracht....nu op dit moment weer zwanger....5 weken en 6 dagen!! we zijn natuurlijk super blij maar ik ben ook zo bang...
18 mei hebben we de eerste echo...ik ben zooo hard aan het duimen dat we deze keer de echo halen... Iemand tips om die zenuwen en angst te onderdrukken???
En is iemand verder bekend met klachten in de lies en schaamstreek..heb er last van met lopen en slapen.... is dit een goed teken???

er zit ook een mooi iets aan het hele miskraam verhaal...we zijn nu uitgerekent op de dag dat het de vorige keer mis ging.... zou het zo moeten zijn dan??

 
Hoi,

Ten eerste gefelicteerd met deze zwangerschap.
Ik snap heel goed da je nu de angst heb dat het weer fout kan gaan. Zelf heb ik vorig jaar 2 keer een miskraam gehad dus toen ik eind december weer zwanger bleek te zijn, was ik ook heel erg bang dat het weer fout ging. Omdat ik een medisch geval ben en 2 miskramen had gehad, mocht ik met 6 weken al voor de eerste echo. Ondanks dat we toen het hartje hadden gezien bleef ik toch in de angst zitten en was erg blij toen ik 3 maanden was.

Echte tips om de tijd door te komen heb ik niet, want iedereen kan zeggen het komt wel goed, maar het is toch een gevoel die je niet ineens op zij kan zetten.

Succes en een goede zwangerschap
 
dank je wel!
ben maar even op internet gaan zoeken naar wat ontspanningsoefeningen...

zo vervelend want ik wil niet gaan stressen nu..
.en dat terwijl we: eind deze maand moeten we verhuizen en mn vriend nu net onverwachts naar t buitenland moest voor werk en ondertussen moet er flink geklust worden int nieuwe huis en ingepakt int oude huis pfff.....
straks maar even een bad nemen ofzo....
 
Heel veel afleiding zoeken en het uit handen geven. Je hebt er geen controle over en je angstig maken zorgt er niet voor dat je geen miskraam krijgt (als dat er in zou zitten). Makkelijk gezegd allemaal natuurlijk maar ik weet wat je voelt. Heb zelf bij mijn eerste zwangerschap ook een miskraam gehad. Daarna 2 gezonde kids gekregen maar ik zat toch tot die echo in spanning, bij beide zwangerschappen. Vooral als de klachten vaag of minder werden. Bij de tweede had ik bijna helemaal geen klachten dus ik was er van overtuigd dat dat wel mis zou zijn... nou alles gezond.

Probeer dus te relativeren... het helpt je niet als je je zo bang maakt... als het komt zoals het komt! En de kans is groter dat het allemaal goed gaat... laat die gedachte je motiveren tot positievere gedachten. Schrijf die anders op en hang ze op op een plek waar je vaak komt... kun je je elke keer weer opladen! En ga lekker wat blaadjes kopen en genieten...
 
Ps. En wees niet bang dat angst en stress een miskraam veroorzaken... mijn vk zei dat dat echt geen invloed heeft. Ieder mens heeft periodes van stress en drukte... als die periodes kort duren (een paar weken) dan heeft dat helemaal geen invloed. Maar bewust rust nemen en ontspanning zoeken is geen slechte zaak natuurlijk!
 
afleiding zoeken is waarschijnlijk inderdaad het beste. Je heb er zelf geen invloed op en het wachten duurt altijd erg lang. Ik hoop toch dat de tijd een beetje snel om gaat voor je.
 
Je angst kan ik heel goed begrijpen. Wij hebben op 25-10-11 te horen gekregen dat ons kleintje niet meer leefde en 5-1-12 hadden wij weer een positieve test. In het begin was ik ook heel bang en heb 2 vroege echo's gehad en toen nog de gewone termijn echo. Daarna ben ik gaan genieten. Als we naar de verloskundige moesten was ik wel bang dat we het hartje misschien niet zouden horen. Zij gaf ook aan dat dit niet gek is en dat je dat waarschijnlijk niet meer hebt als je de kleine voelt. Ze had gelijk ben nu niet meer bang om bij de VK te komen. Probeer inderdaad wat afleiding te zoeken en vraag anders om een vroege echo hier heeft elke vrouw recht op bij een eerdere miskraam. Succes en probeer er van te genieten. Gefeliciteerd
 
Dank jullie wel! Altijd fijn om ervaringen van andere en opbeurende woorden te lezen!
Vandaag ochtend druk iin het nieuwe huis geweest en druk met telefoontjes plegen dus deze dag ging al weer snel! Voel me al wel iets rustiger vandaag. Niet piekeren maar genieten!

Zijn jullie trouwens bekend met de pijn in je lies/schaamstreek-bot? Hoort dit erbij?

Groetjes


 
Terug
Bovenaan