weer zwanger na twee miskramen, erg spannend weer

Hoi,

In augustus 08 en maart 09 heb ik miskramen gehad. Beide keren is het hartje niet gaan kloppen.
Nu ben ik weer zwanger, bijna 6 weken, en vind het heel spannend. Nu zou het hartje ongeveer weer moeten gaan kloppen... Gelukkig mag ik een vroege echo om te kijken of het goed gaat. Maar ik wil de echo pas na de 7e week, zodat ik zeker weet dat er een hartje moet zijn. Het lijkt me niet fijn om geen hartje te zien, en dan de twijfel te hebben of je te vroeg bent...of dat het mis is.
Bij mijn tweede miskraam behoorde ik 7,5 week te zijn, maar er was maar een zwangerschap van een week of 5 te zien, zonder hartje. Ik wist toen dat het definitief fout was. De echoscopiste vond dat ik daar niet vanuit mocht gaan, ik had ook een langere cyclus kunnen hebben. Tja, met een week verschil had ik dat wellicht nog kunnen denken, maar niet met twee en een halve week...Ik kreeg gelijk, want dezelfde dag nog begon de miskraam.

Maar nu heel snel weer zwanger, dat vind ik erg fijn, vorige keer vond ik 8 rondes wachten niet niet meer leuk, want ik wilde zo graag meteen weer zwanger worden na die miskraam. Ik weet 8 rondes is nog niet lang, maar mijn geduld raakte op.

Als het goed is ben ik eind januari uitgeteld, rond de 23e. Zijn er nog meer mensen weer zwanger na meerdere miskramen?

Aanstaande dinsdag naar de VK, en dan een afspraak maken voor de echo, de week erna. Ik vind het heel spannend allemaal, hoop zo dat het deze keer wel goed gaat. Ik zal na een hartje op een echo te hebben gezien wel heel opgelucht zijn. Al verwacht ik wel dat het nooit meer een zorgenloze zwangerschap wordt zoals mijn eerste zwangerschap drie jaar geleden (waar een heerlijk gezonde zoon uit voort is gekomen). Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Kim

Hoi Kim,

zag je berichtje, wat goed dat je weer zwanger bent! Ik ken je nog van het andere forum.  
Van harte meid!

Kan me voorstellen dat je heeeel onzeker bent, maar hopelijk heb je straks een mooie echo en kan je van echo naar echo leven en zo de eerste 13 weken doorkomen totdat de kritieke weken voorbij zijn! Ik duim voor je!

Groetjes Janneke

Hoi Kim

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik begrijp je angst heel goed!
Ik heb zelf ook een gezonde zoon van ruim 2 en half jaar.
Heb daarna ook 2x een miskraam gehad.
Ben nu weer zwanger, bijna 14 weken.
Vooral de eerste 12 weken waren erg spannend.
Ik heb met 6,5 week een echo gehad, die zag er goed uit.
Met 11,5 week weer een echo en die was ook goed.
Na die tijd begon ik pas te genieten, was steeds zo bang dat het weer mis zou gaan.
Sterkte de komende periode!

groetjes karin

Ook ik begrijp je angst. Ik heb ook 2 miskramen gehad, beide keer kwamen wij bij de verloskundige en klopte er geen hartje.

Nu ben ik 11,5 week zwanger. Ook ik wilde pas bij 7,5 week voor het eerst gaan, maar moet wel zeggen dat ik nu toch meer verschijnselen had dan mijn vorige 2 zwangerschappen, dat gaf mij wel moed.

Maar goed, desondanks was het erg spannend, vervolgens met 9 en 11 weken nog echo gehad. Het langzaam wil ik het gaan geloven, maar op dit moment overheerst de angst.

Ik hoop dat de angst niet meer blijft overheersen, want wil er g graag de roze wolk die ik bij mijn 1e zoontje had.

Maar ik denk dat het ook wel logisch is dat wij angstiger zijn toch, we hebben toch rot momenten mee gemaakt.

Sterkte ermee, wanneer mag je voor de echo?

Hoi Kim,

Wat een herkenbaar verhaal zeg. In december en maart heb ik een MK gehad. De eerste met 4,5 tweede met 5 weken ongeveer. Ik ben momenteel 5,5 week zwanger.

Heel blij natuurlijk, maar toch vol angst. Elke keer heb ik het idee dat ik iets voel, ren dan naar de wc om te kijken of ik geen bloedverlies heb.
Tot op heden  gaat het goed, voel me ook "meer" zwanger als de vorige keren. Maar ben blij als ik 2 weken verder ben en hopelijk op de echo een knipperend hartje zie. Hoop dan dat de ergste angst weg is bij mij.

Heel gek, maar durf me nog steeds niet op het zwanger zijn forum aan te melden, vorige keren wel gedaan, maar zo rot als je je dan weer afmeld.

Laat je weten hoe het verder gaat?

Liefs Milou

Hoi Kim,
Van harte meid, wat super dat je alweer zo snel zwanger bent!
Begrijp je onzekerheid en hoop dat de weken snel voorbij gaan en dat je snel een goeie echo mag hebben!!
Groet, Laura

Hoi dames,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

De spaning omtrent mijn zwangerschap is nu weer hoog opgelopen: afgelopen dinsdag nml beetje bloedverlies gehad. Schrok enorm, en heb de volgende morgen meteen de vk gebeld. Ik mocht meteen naar het ziekenhuis voor een echo. Maar werd van te voren al gewaarschuwd dat met mijn termijn (6 weken, 4 dagen dinsdag) niet een hartje hoeft te zijn. Maar ik wilde erg graag de echo, dus dat mocht.

En tja, daar werden we niet blijer van. Er was alleen een zwangerschapsring te zien, wat duidde op een veel kortere zwangerschap(5 weken) of op een beginnende miskraam.....

Ik hoop natuurlijk op de veel kortere zwangerschap, maar dan heb ik met drie weken zwangerschap al een positieve test gehad... en dat lijkt me raar. Ook mijn ei heb ik op een hele andere datum gehad, dan dat nu zou moeten.....anderhalve week verschil is wel heel veel. Maar we zullen zien.

Het bloeden is sinds woensdag weer uitgebleven, dus dat is erg positief.

Dus je merkt ik probeer rationeel heel positief te blijven, maar gevoelsmatig ga ik af en toe ook door diepe dalen en geloof ik er niet meer in.

Het zullen lange dagen worden tot aanstaande donderdag, want dan krijg ik weer een nieuwe echo om te kijken of er een vruchtje is, en wie weet een kloppend hartje, daar hopen we zo op.

Ik houd jullie op de hoogte!
Kim

Mijn echo was niet goed vandaag. In 8 dagen tijd maar twee mm gegroeid,
dat is extreem weinig, en er zou nu met een kleine 8 weken toch echt
een hartje moeten zijn. De gyn gaf aan dat we er maar vanuit moeten
gaan dat het een miskraam wordt. De kans op nu nog een goede
zwangerschap is heel klein. Maar dat laatste maakt me nu juist weer zo
onzeker. Heel klein is niet nul, denk ik dan. Het was makkelijker af te
sluiten geweest als er geen kans meer was, want dan kon ik het een
plekje geven en afsluiten. Nu nog niet.

Terug
Bovenaan