Weer zwanger, weer een spanndende tijd...

Na twee miskramen (missed abortions) ben ik bevallen van een gezonde zoon van inmiddels anderhalf. Heel graag wilden we nog een kindje. Afgelopen mei was ik weer in verwachting. Omdat het met mn zoon goed was gegaan, had ik goede hoop, maar helaas.... weer bleek bij de echo dat het gestopt was met groeien bij 7 weken. Na afwachten, een curretage en 1 menstruatie ben ik weer zwanger! Net getest. Maar de onzekerheid slaat toe. Als ik aan de eerste echo denk, ga ik al bijna hyperventileren. Ik probeer positief te zijn, maar het is zo moeilijk om niet te weten of het goed is en te weten dat je er zelf ook geen invloed op hebt. Herkennen jullie dit ook?

Hoi Alexandra,

Ik weet precies hoe je je voelt.
Ik heb ook twee miskramen gehad en nu na drie rondes toch weer een positieve test in mijn handen. Ik vind het onzettend moeilijk om te geloven dat deze zwangerschap wel goed zal gaan.Ik heb een afspraak op 23 september maar weet niet hoe ik die tijd door moet komen. Ik ga ontzettend vaak naar het toilet om te kijken of ik nog geen bloed verlies. Ik herken dus heel goed wat je bedoeld, ik wou dat ik tips kon geven om er beter mee om te gaan maar ik kan je niet gerust stellen. Misschien dat we hier inderdaad een beetje steun kunnen vinden.

Heel veel succes en ik hoop op het beste.

Groetjes

Dank voor je reactie. Bij de vorige drie miskramen bleek pas op de echo dat het niet goed was en duurde het nog een aantal weken voordat het bloedverlies kwam. Doordat je niet bloedt, krijg je dus valse hoop. Ik sta ook nog eens onder grote spanning, waardoor het helemaal moeilijk te geloven is dat het goed zal gaan. Ik moet de 29e voor een echo. Jij weet dus al iets eerder iets. Ik zal voor je duimen. Jammer dat je op deze manier niet kunt genieten he?

Gr. Alexandra

Sterkte meid, hopelijk heb je straks een goede echo! Het lijkt me vreselijk moeilijk als je al 3 miskramen hebt gehad. Ik had het al moeilijk na één.... ik kan het me dus wel een beetje voorstellen. Zet m op!!!

Hey meiden,

Van harte gefeliciteerd!!! Ik hoop me snel bij jullie zwangeren te mogen voegen, maar ik kan me jullie reacties zo goed voorstellen. Ik heb nu net 2 miskramen achter de rug en toch gaan we er weer voor, de wens voor een 2de blijft!

Mogen jullie nu ook eerder komen van jullie vk? Onze vk heeft ons er keer op keer door gesleept en zal dat een volgende keer weer doen, die gedachte geeft me nu wel rust.

Liefs grote broer

Hoi allemaal,

Ik sta direct onder controle van een gynaecoloog. Dit geeft me wel een iets rustiger gevoel. Ik mocht ook altijd bellen op het moment dat ik me niet prettig voel of een vraag heb.
Ik heb alle uitslagen van de onderzoeken naar mijn miskraam binnen behalve het chromosomen onderzoek, hier gaan ze nu spoed achter zetten. Ik kan de klok wel vooruit kijken zodat de aankomende twee weken snel verlopen, maar helaas er zit waarschijnlijk niks anders op dan wachten.
Ik voel me nu wel iets anders dan bij de vorige twee zwangerschappen, maar ja dat geeft natuurlijk geen garantie.

Alexandra ik blijf voor je duimen!!!! en grote broer hopen dat je je snel bij ons kunt voegen.

toy toy toy

Ook ik sta direct onder controle van een gynaecoloog en kan dus met 7 weken komen voor een echo. Soms komt het nog wel eens kan dat je door een iets latere eisprong een paar dagen minder ver bent, en dat er dan nog geen hartactiviteit is. Dan moet je na een paar dagen/week weer terug komen. Daarom ga ik pas tegen de 8 weken. Als er dan geen hartactiviteit is, dan weet ik zeker dat het echt fout is. Wij hebben ook een chromosomenonderzoek laten doen; daar kwam niets uit. Je kunt er gewoon niets van zeggen, dat maakt het zo moeilijk. De ene keer was ik misselijk en was het niet goed. De andere keer niet misselijk, was het ook niet goed. Ook met erg zere borsten was het niet goed, maar toen ik niets voelde ook niet. Om hopeloos van te worden. Je probeert toch houvast te krijgen.

Laten we inderdaad duimen voor elkaar!

Hallo meidden, wat een herkenbare verhalen. Ik ben op het moment ook zwanger en heb in jan een mk gehad. Ik ben nu zo bang dat het niet goed gaat. Ik mag de 15e naar de gyn, maar kan haast niet wachten. Ik voel me wel wat moe en af en toe wat rillerig maar verder heb ik gelukkig geen klachten. Zit nu iedere keer te bedenken of de klachten niet verminderen. Heb al verschillende testen gedaan om dat ik er vorige keer achter kwam toen de dame van mvm kwam en dat mn urine toe negatief was.Maar bij de zwangerschap van mn 1e en toen ik de mk kreeg vloeide ik wat bij de 1e zw heel af en toe een veegje bij de 2e wat uiteindelijk mk werd dagelijks(heb haast de hele periode dat ik zwanger was wat gevloeid)
Ik hou jullie opde hoogte

Terug
Bovenaan