Weer zwanger worden? Lang leve de hormonen.....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.....

Moet even m'n hart luchten: mijn zoontje is nu bijna 6 maanden oud en het gaat helemaal geweldig met hem. Hij is altijd supervrolijk en huilt bijna nooit. Elke dag word ik weer een beetje meer verliefd op 'm. Geen probleem natuurlijk, MAAR: ik zit de hele dag te dagdromen over weer zwanger worden. Het liefst zou ik nu alweer met de pil stoppen. Mijn vriend wil nog zeker een jaar wachten en mijn verstand zegt hetzelfde (zwangerschap en bevalling waren erg zwaar), maar m'n gevoel niet. Het is zo vermoeiend om er elke dag mee bezig te zijn! Ik droom erover en ook overdag flitst het heel vaak door m'n hoofd. Krijg het gewoon niet voor elkaar om die knop om te zetten. Ik probeer telkens weer argumenten te bedenken waarom het WEL leuk zou zijn om nu alweer zwanger te worden, maar eigenlijk kan ik ze niet bedenken. Volgens mij zijn het de hormonen? Wie o wie kan hierover meepraten en heeft tips voor me? Ik voel me nu soms ook schuldig, alsof m'n zoontje niet genoeg is ofzo. Maar dat is absoluut niet zo; elke keer als ik naar 'm kijk smelt ik gewoon.

Groetjes,
Kipling26

Hahahaha, wat herkenbaar! Heb ik ook. Mijn zoontje is net 5 maanden en ook zo'n schatje. Hij is lief, grappig, knap, slim en helemaal niet lastig. Je hoort het al; hier spreekt een verliefde mama. En net als jij kan ik niet wachten op nog zo'n kanjer erbij. Ik heb geen zware zwangerschap gehad, (wel een zware bevalling) en dus zie ik er juist naar uit nog een keertje met zo'n mooie dikke buik rond te lopen. En vervolgens nog een keer zo'n nieuw, gliberig lijfje op mijn borst gelegd te krijgen. En dan weer al die kleine kleertjes, de borstvoeding die ik zo speciaal vond...alles nogmaals beleven....Nog zo'n kindje van ons samen. Heerlijk. Ben nu al namen aan het bedenken. Maar inderdaad....het is beter nog even te wachten. Eerst alle aandacht naar deze kleine...en lichamelijk herstellen. Maar van mij kan het niet snel genoeg gaan hoor ;-).
Tis toch niet erg om lekker te dromen....Heerlijk juist die voorpret. Des te leuker als je straks echt weer met die pil mag stoppen ;-)
Dus droom lekker verder meid...
Liefs, een verliefde mama

hallo
ik kan eingelijk geen enkele reden verzinnen waarom we zouden wachten voor een 2de dus bij ons hebben we al vrij vroeg beslist om rap aan een volgend kindje te beginnen we willen zeker 2 of 3 kinderen en ik zou ze graag rap na elkaar hebben.
ik en mijn oudere zus schelen 3 jaar en in het opgroeien is het eindelijk al teveel nu we ouder zijn zijn we elkaars best vriendinnen maar niet toen we nog jong waren
ons zoontje Ash is 2 november 2006 geboren en ik hoop dat ik rap terug zwanger ben
groetjes tess

Hallo,

Ik had die kriebels ook na de geboorte van de eerste, toch hebben we gewacht met het stoppen  met de pil dat de oudste 1 was.  Drie maanden later waren we zwanger van de tweede. Ze schelen ze op 16 dagen  na 2 jaar. Yoeri vind zijn kleine broertje helemaal geweldig.

groetjes mama van Yoeri en Jesper

Ik begrijp je helemaal hoor. Mijn dochtertje is nu 7 maanden maar ik hoop gauw weer zwanger te worden. Misschien komt het bij mij ook door mijn leeftijd ben 35. Maar heb een lange en zware bevalling van bijna 37 uur doorstaan en toch voel ik me alweer klaar voor een tweede.
groetjes Manuela mama van Eilish

Hoi Kipling26,

ook hier weer een dromend moedertje...en vadertje hihi. Ian is van begin december en hij is zo'n zoet, lief, vrolijk  mannetje. Wij zijn ook helemaal verliefd.  
De zwangerschap en  bevalling waren niet zwaar, dus dat houdt ons ook niet tegen.
Dat ze zeggen dat je beter 9 maanden kan wachten is misschien wel waar, maar omdat ik me alweer helemaal top voel kan ik me dat voor mijzelf niet zo voorstellen.
En dat je hoort dat je baby nu nog alle aandacht kan geven; nu zou Ian meteen leren delen (aandacht en liefde), en misschien vindt hij dat wel moeilijker als hij wat ouder is. En wij hebben nog liefde genoeg over voor een 2e of 3e kindje  Ook wij zouden 3 kinderen helemaal geweldig vinden, en dan de leeftijden een beetje achter elkaar is ook erg leuk.
Ik beschouw mijn moederschap nu ook niet als zwaar, mijn man en ik doen alles samen in het huishouden, dus dat scheelt. Ik werk 17 uur in de week en mijn moeder past anderhalve dag in de week op en mijn man de zaterdagochtend.
Wat mij nou  een beetje tegenhoud is het feit dat mijn moeder oppast en ik mij afvraag of zij het wel aankan, 2 kleintjes. Maar een kind van 2 of 3jaar en een baby is ook druk... nou je leest het al een beetje, alles positief over nog een zwangerschap...volgens mij zijn wij al over de streep...jij???
succes meid en ik hoor  jullie beslissing graag van je

liefs Brigit mvIan 6dec2006

P.S sorry voor het lange verhaal

Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen! Dat van die namen verzinnen herken ik ook enorm; heb m'n lijstje voor de volgende al klaar.... Erg he?? Er valt helaas niet zoveel te beslissen, want manlief wil ECHT nog een jaar wachten en tsja, je moet natuurlijk wel SAMEN snel een tweede willen. Zucht....

Groetjes,
Kipling26

Ik sluit me helemaal bij het voorgaande aan. Het scheelt dat mijn man er net zo over denkt. Hij is dat gedoe met die rubbertjes alweer helemaal zat (ik geef nog bv, dus geen pil voor mij) Hij heeft nu voorgesteld dat we voor het zingen de kerk uit gaan en als het dan toch 'mis' gaat, is het ook prima. Ikzelf kan ook haast niet wachten op de volgende. Mijn zwangerschap ging top, mijn bevalling veel minder, maar ook dat gaat weer over.

Wat mij tegenhoudt zijn 2 dingen: Mijn vriendin kan tot nu toe  niet zwanger raken en heeft het nu heel moeilijk omdat er van alles in haar leven gebeurd. Ze heeft heel snel een afspraak om meer duidelijkheid te krijgen en ik wil in ieder geval daar op wachten, anders voel ik me te schuldig. (ze weet wel dat ik graag een tweede wil)
Daarnaast ben ik nu gedetacheerd en vind ik mijn werksituatie even te onzeker. We zijn er niet afhankelijk van, maar ik vind het niet zo heel positief om net voor mijn contractonderhandelingen alweer uit te dijen.

Toch denk ik dat we niet lang wachten. Ikzelf denk aan enkele weken, hoe manlief dat ziet, weet ik niet precies. Het ene moment wil hij 3 keer op vakantie dit jaar. Het andere moment wil hij gewoon nog een kindje en mag ik stoppen met werken als ik dat zou willen en dan maar geen vakantie.

Misschien dat jouw man over een paar maandjes er alweer anders over denkt en niet perse meer een jaar wil wachten.

groetjes Sophie

Terug
Bovenaan