Weer zwanger worden? Lang leve de hormonen.....

Bij mij kriebelt het ook al..... Heb met mijn man afgesproken dat ik nog doorga met de pil tot mei juni komend jaar. Zoë is van 13 januari. Hopenlijk is het dan snel raak; misschien krijg ik hem zo ver dat ik nog wat eerder mag stoppen.....
Groetjes Ylona

Heej Sophie!

Wanneer is jouw zoontje/dochtertje geboren? Kan me voorstellen dat je je schuldig zou voelen voor je vriendin. Ik heb een vriendin die al meer dan een jaar bezig was met zwanger worden. Ik stop met de pil en een maand later was ik zwanger! Gelukkig reageerde ze echt super en was ze enorm blij voor me. Uiteindelijk is het bij haar ook gelukt, want ze is nu zelf ook zwanger!
Maargoed, terug naar de essentie..... Mijn vriend gaat het voornamelijk om praktische dingen. Zoals: dan moet je 2 ledikantjes hebben en 2 dezelfde autostoeltjes enz. enz. Maar volgens mij valt het allemaal wel mee... Ach, misschien denkt hij er straks in de zomer wel anders over :).

groetjes,
Kipling26

He hallo,

Hoe herkenbaar! Wij hebben het er al uitgebreid over gehad en mijn man riep de dag van de geboorte al: wanneer zullen we aan een tweede beginnen, haha. Toen hield ik nog de boot af, vond het best vermoeiend in het begin en moest echt even mijn draai vinden. Maar nu loopt alles op rolletjes en ik voel me harstikke goed. Dus bij ons overheerst het gevoel: waarom niet? Dus wees maar niet verbaasd als ik binnenkort aankondig dat er een tweede aankomt!

Groeten Carina

Ja, ik ken het gevoel! Mijn dochtertje is op 16 oktober geboren, en ik schijn tijdens de bevalling geroepen te hheb geroepen "dit nooit meer!!!!!!!"... Nou, het kriebelt bij mij ook wel weer erg hoor! Ik zit alleen in dubio, aan de ene kant zou ik er graag nog eentje bij willen, maar aan de andere kant wil ik lekker mijn volledige aandacht aan ons moppie geven.. Alleen maar met haar bezig zijn.. en dat gaat natuurlijk niet als er nog een kleintje bij komt (nu in ieder geval..) Ik denk    dat wij gewoon wachten tot ze een jaar of 2 2 1/2 is... Dan  is ze ook bewust dat mama weer zwanger is, en als dan de 2e komt is ze rond de drie jaar, en kan ze mooi 'helpen"...

Maar het kriebelt echt wel hoor! Ik moet ook zeggen dat ik een voorbeeldige zwangerschap, bevalling en kraamtijd heb gehad.. Dat scheelt dnek ik ook wel erg.

Groetjes,

mama16102006

Ik herken mezelef helemaal niet in jullie verhalen... En als ik die lees denk ik: ben ik nou zo raar? Ik had echt een zware zwangerschap en bevalling. Ik ben blij dat alles nu lekker loopt en begin net een beetje bij te komen. Maar ik moet niet denken aan een volgende.
Ik zou dat echt nog niet aan kunnen.
Alhoewel ik nog wel een tweede wil maar ik moet nog niet denken aan zwangerschap en bevalling.
Ik hoop dat het nog goed komt.

Wij zijn toen m'n oudste 4 mnd was ook weer begonnen voor een 2e, maar meer om de reden dat het bij ons lang duurt. De oudste is nu 4 jaar (na 3 jaar zwanger)  en de jongste 4 mnd (na ±2,5 jaar via ivf). Om wat voor reden iemand het ook wil, doe het weer als je het zelf wilt. Voor ieder leeftijdsverschil tussen de kindjes is wat te zeggen.

Voor Sophie, geloof het van iemand die het zelfde schuitje heeft gezeten als je vriendin. Ga niet op haar wachten, daar maak je haar alleen maar ongelukkiger van. Ik vond het altijd moeilijk om te horen dat iemand zwanger was, maar ik gunde het ze altijd. En die medische molen duurt erg lang, ligt er natuurlijk aan waardoor ze niet zwanger kan   worden, maar ze zal het waarschijnlijk niet snel weten, of er moet iets uit het bloedonderzoek of het zaadonderzoek van d'r vriend/man komen.

Groetjes Sandra

mijn meisje is van 21 dec.
Het is niet zo dat ik op mijn vriendin wil wachten, al hoopten we vroeger wel op een gezamenlijke zwangerschap. Er is in een maand tijd teveel in haar leven gebeurd.
De eerste keer was ik gelijk zwanger, daarom wil ik daar zo voorzichtig mogelijk mee omgaan. En ik kan het erg slecht verbergen als het zover is, aangezien we zo close zijn.

sophie

Hoi,

Ik ben in januari bevallen van ons 2e kindje. Mijn oudste dochter is nu 5 en ik ben blij dat er zo'n leeftijdsverschil tussen zit. Ze begrijpt het zo goed en het is zo leuk om te zien hoe ze met Donna om gaat. Ze kan me ook al echt helpen. Met Donna ging het in begin niet zo lekker omdat ze een koemelkeiwitallergie heeft. Ze was toen heel erg aan het huilen omdat ze niet lekker was. Dat was natuurlijk niet zo leuk voor mn oudste dochter maar ik heb het haar wel kunnen uitleggen. Als je nog zo'n kleintje in de rondte hebt lopen dan is dat een stuk moeilijker. Want die wil op dat moment de aandacht van jou terwijl je dat op dat moment niet kunt geven. Vergeet ook niet dat ze met een jaar gaan lopen en dan heb je echt je handen vol als je nog een baby thebt. Maar ieder zn keus natuurlijk.

Groetjes Niekie

Terug
Bovenaan