Weer zwanger worden na een miskraam?

Dag allemaal,
Wat een herkenbare berichten allemaal. Ik was ook vrij snel zwanger van onze derde. Bij 11 weken kreeg ik de eerste echo en toen bleek het kindje rond 9,5 weken al gestorven te zijn. Heel naar om het kind zo stilletjes te zien liggen op het echo-beeldscherm. Na de curretage werd me geadviseerd te wachten tot mijn eerstvolgende spontane menstruatie (kwam na 5 weken). Ben nu in de eerste ronde voor de nieuwe poging! Vind het reuze-spannend allemaal.

Hoi,

Ik heb helaas ook een miskraam gekregen.Dit was de tweede keer.Eerste keer met 6 weken toen heb ik een gezonde zoon gekregen ilja en nu afgelopen keer(nu 4 maanden terug) is het met 12 weken fout gegaan.Heb ook een curretage ondergaan.
ik vond en vind het nog steeds heel zwaar en moeilijk.
Mij werd verteld dat je meteen wel weer voor de volgende kon gaan.Wij hebben bewust de eerste menstruatie afgewacht omdat ik wilde weten of dat weer goed was.En natuurlijk moet je er geestelijk ook weer klaar voor zijn.We zijn nu wel weer begonnen en ik hoop snel weer zwanger te zijn ook voor de verwerking.
Dus mijn advies is luister naar je zelf,wat je zelf voelt en voor je partner ook natuurlijk.
Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger   en dat dan alles wel goed mag gaan.

groetjes Karin

Hi,
Even wat anders.Trekken jullie het een beetje om andere zwangeren te zien? Ik merk dat ik het zelf wel heel lastig vind. Ik gun natuurlijk iedereen z'n kind, daar gaat het verder niet om. Maar ik heb toch moeite met het zien van een dikke buik. Vooral van de mensen die ongeveer net zo ver zijn als ik nu zou zijn. In mijn omgeving zijn er heel veel zwangeren en ik wil graag interesse tonen en gezellig mee-babbelen over zwangerschap en baby's, maar ik vind dat soms zo moeilijk. Ik krijg het soms gewoon m'n mond niet uit om luchtigjes te vragen hoe het nou met ze is. Hebben jullie dat ook?
Ik heb ook veel dubbele gevoelens. Aan de ene kant nog het verdriet over het kindje dat niet gekomen is en aan de andere kant de hoop en voorpret over een nieuwe zwangerschap.
Herkent iemand dit?
Groeten, Barbara

Hoi Barbara,

Ik herken het helemaal. In mijn omgeving zijn veel mensen zwanger, en tuurlijk gun ik het ze, maar ik ben ook echt wel jaloers... vooral omdat het ook bij iedereen zo makkelijk schijnt te gaan, 1x pil vergeten, zwanger en het gaat helemaal goed etc.

Overal om me heen zie ik dikke buiken (op vakantie ook echt heel erg) en dat vind ik erg moeilijk. Ik zit nu weer in de derde ronde na de miskrama en soms heb ik het gevoel dat het nooit gaat lukken., En als je dan ook nog al die dikke buiken ziet...ja ook ik heb het daar echt wel moeilijk mee!!!

Liefs Marjolein

quote: XYXYXY reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-09-2007 10:52:49'));

Hoi Barbara,

Ik herken het helemaal. In mijn omgeving zijn veel mensen zwanger, en tuurlijk gun ik het ze, maar ik ben ook echt wel jaloers... vooral omdat het ook bij iedereen zo makkelijk schijnt te gaan, 1x pil vergeten, zwanger en het gaat helemaal goed etc.

Overal om me heen zie ik dikke buiken (op vakantie ook echt heel erg) en dat vind ik erg moeilijk. Ik zit nu weer in de derde ronde na de miskrama en soms heb ik het gevoel dat het nooit gaat lukken., En als je dan ook nog al die dikke buiken ziet...ja ook ik heb het daar echt wel moeilijk mee!!!

Liefs Merel

Hoi Faye,

Ik wilde even vragen hoe het nu met je gaat???

Om te reageren op bar28:

In mijn omgeving waren we met vieren tegelijk zwanger. Met mijn vriendin die
inmiddels een zoontje van 10 weken heeft heb ik erg goed over mijn miskramen
kunnen praten. Met mijn schoonzusje absoluut niet, die heeft geen woord tegen
me gezegd totdat we op kraamvisite gingen (uit fatsoen) voor haar zoontje, en
toen had ze het alleen over wat zij allemaal wel hebben (kind en materiële
zaken) en wij niet. Met mijn collega die drie dagen later uitgerekend is als ik
voor mijn 2e zwangerschap zou zijn kan ik gelukkig goed praten en er
goed mee omgaan dat zij zwanger is en ik niet meer.

Maar het blijft ontzettend moeilijk nu ik in ronde 2 ben na
de 2e miskraam wil ik zo graag weer snel zwanger zijn. Ik zie al die
kindjes en dikke buiken (en hoor al het gezeur over kindjes die niet slapen of
niet willen eten, of zwangerschapskwaaltjes) maar wat zal ik blij zijn als ik
het zelf goed mee maak!

Succes aan alle meiden.

Shanaz

Dag allemaal,

Ik kan het bijna niet geloven, maar.... ik ben weer ZWANGER!!! Ik vind het allemaal erg spannend, en durf er nog niet al te veel in te geloven, maar het is echt weer raak. Ik hoop voor jullie allemaal dat het bij jullie ook snel weer raak is!
Zet 'm op.
Barbara

Ik heb vorig jaar een miskraam gehad toen ik acht weken zwanger was. Volgens de huisarts mocht ik meteen weer proberen zwanger te worden, al was het beter eerst een menstruatie af te wachten ivm het bepalen van je eventuele volgende zwangerschapsduur.
Na de miskraam werd ik na ca 4 weken weer ongesteld, en daarna was ik weer zwanger (gelukkig!!)
Ik vond het heel spannend en was behoorlijk gestressed of het weer mis zou gaan. Gelukkig ging alles goed en inmiddels ben ik bevallen van een gezonde baby.
Overigens heb ik ook wel gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar zou zijn, maar weet niet of dit (medisch gezien) waar is.

Terug
Bovenaan