Weerstand baby

<p>Hoi, </p><p>Begrijp me niet verkeerd maar begin het flink zat te worden dat mijn zoontje van 8 maanden bijna z’n hele leventje al ziekjes is. Ik zorg met alle liefde voor hem en probeer het hem zo comfortabel mogelijk te maken maar begin me af te vragen of het normaal is. </p><p>Steeds gaat het een weekje, soms 2, goed en dan is het weer raak. Verkouden, hoesten, verhoging soms koorts. Al regelmatig bij de dokter gezeten omdat hij alles wat hij binnen krijgt weer uit spuugt. Naar zn longetjes laten luisteren. Alles is steeds goed. Ik heb 1x een kuurtje gekregen omdat hij toen ook een hele nare hoest had. Dit ging over en na een weekje was het weer terug. Op donderdagochtend ga ik altijd met hem naar babyzwemmen. Ik kijk hier altijd zo naar uit en baal dan ook zo enorm als joj op maandag al weer wat snotterig word, vaak is dit dus geen goed teken. Vind het heerlijk zo’n momentje samen in het water. Afgelopen 2 weken ben ik voor het eerst 2x achter elkaar geweest in al die tijd dat we al gaan.  Andere keren was hij altijd ziek. </p><p>Weet zelf soms ook niet meer wat ik er mee aan moet. Kan hem ook niet altijd maar volstoppen met zetpillen. Is dit normaal voor een baby? Zo ja, dan ben ik alsnog blij dat ik even mijn frustratie van me af heb kunnen schrijven.  </p><p>Mijn zoontje krijgt trouw elke dag zijn vitamine d druppels, bestaat dit ook in vitamine c? Heb ik zelf altijd wel veel baat bij maar vind het nergens voor baby’s.. </p>

Hoi!
Wat naar hè, als je kleintje steeds ziek is... hier nu een ziek meisje, maar pas voor het eerst (bijna 6 maanden) en ik merk dat ik het al moeilijk vind. Slaaptekort doet ook geen goed... 
Helaas hebben sommige kinderen er veel last van, mijn middelste had het ook. Elke keer ben je er weer een paar dagen zoet mee... 
Persoonlijk zou ik denk ik het zwemmen laten voor wat het is, ook al is het nog zo leuk. Oortjes zijn gevoelig voor die nattigheid, chloor is ook niet het beste...
Maar meer dan een hart onder de riem kan ik je niet geven... je doet het goed en je beebje wordt steeds sterker. ♡

Misschien allergie? Huisstofmijt of huisdieren? Verkouden kan tot wel 10x per jaar bij babys. Maar hier lijkt me toch meer aan de hand hoor.

Wat vervelend! Onze zoon is nu ruim 1,5 maar ook altijd verkouden, beetje een rocheltje en dan gaat het zo een weekje goed en dan is het weer hommeles. De kinderarts zei ons vorige winter; op deze leeftijd mogen en kunnen ze 4x per maand 7 dagen achter elkaar ziekig/ snotterig/ sloerig zijn en dat kan zo maar 10x per jaar zijn. 
Iedere keer als mijn vriend met onze zoon gaat zwemmen weet ik dat we daarna een sloerig kind hebben. We zijn ermee gestopt en het gaat echt stukken beter. Niet alleen de oortjes en het chloor, maar ook van warm naar kou en het tocht altijd wel ergens in zo’n zwembad. 

Het hoort erbij, narigheid, maar zolang een huisarts niks medisch vindt, vertrouw er dan op dat get goed is. 

Hoi, 
Huisdieren hebben we niet. Ja vissen, huisstofmijt zou kunnen. Maar wat is daar tegen te doen. Op zoveel mogelijk schoon houden uiteraard. Maar daar kom ik met een ziek en hangerig mannetje ook niet echt aan toe. Sinds kort weten we dat hij koemelkallergie heeft, met de voeding die we nu gebruiken gaat dit erg goed. Verder zou ik het echt niet weten ook. ? 
als mijn zoontje alleen verkouden is ga ik vaak wel even zwemmen. Het is een half uurtje. Vaak komt het dan goed los. Als hij koortsig is dan blijven we thuis. 
Misschien toch de huisarts maar weer eens bellen maar ben bang dat ik toch zo weer op straat sta... 

Hoi Babetje,
hm misschien het zwemmen dan toch maar skippen. Jammer, ik vond het altijd erg leuk en zag de kleine ook genieten in het water. 
Ik kan het een tijdje aan zien om niet te gaan en kijken hoe het dan met hem is

Onze zoon was in zn eerste jaar zo’n beetje continue verkouden. Heel vervelend natuurlijk maar hoort er een beetje bij. Nu in zn tweede jaar is hij veeeel minder verkouden. 

mijn zoon is ook heel vaak verkouden geweest zijn 1e jaar.
maar tel maar uit: ze zijn zo idd 10x per jaar verkouden, wat 3 weken mag duren. Dan nog een andere (kinder) ziekte eroverheen, buikgriep, je bent zo een jaar voorbij. 
hij wordt zondag 1, ik hoop dat wij het ergste gehad hebben. 
Mijn dochter was het 1e jaar bijna niet ziek, maar kreeg ik de volle laag tussen de 1 en 2 jaar terwijl ik zwanger was en beviel van haar broertje?. 
Kan je niet een keertje extra naar het consultatiebureau? inloopuurtje? misschien dat de jeugdarts je daar gerust kan stellen of jou beter uit kunt leggen hoe het werkt bij de kleintjes, en wat je wel of niet kan doen 
succes! het wordt beter?

Terug
Bovenaan