Weet het allemaal even niet meer......

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

We zijn nu een paar dagen verder na ons bezoek aan de gyn en heb nog zoveel vragen...............

Weet eigenlijk amper wat ik heb (pcos) en wat de gevolgen ervan zijn. Ik moet mijn bloed laten testen maar wat kan daar nog uitkomen, wanneer wordt het zaad van mijn man getest en wat als dat niet goed is en ga zo maar door. Hoe groot is de kans op een natuurlijk zwangerschap is een vraag die mij erg bezighoud. Had zaterdag ineens grote slijmdraden dus je zou denken dat mijn vruchtbare dagen eraan kwamen maar dat had de gyn dan toch kunnen zien donderdag en dan had ze het toch wel gezegd.

Ik heb voor vrijdag een belafspraak dus hoop dat ze mij vragen kan beantwoorden tot die tijd maar hard aan het werk!

Groetjesssss

Hai beauty,

Ik begrijp je vragen heel erg goed! Kan me voorstellen dat je daarmee in je maag zit, ik heb hetzelfde gehad maar bij ons hadden we gelijk alle onderzoeken in één keer......Ik zou, als ik jou was alle vragen die je hebt opschrijven zodat je ze vrijdag gelijk kan stellen aan de telefoon. Ik zou ook gelijk vragen of je een vervolg afspraak kan maken bij de gyn voor een persoonlijk gesprek....Dat zal hoogstwaarschijnlijk wat meer duidelijkheid geven!

Wanneer moet je je bloed laten testen? Dan testen ze je namelijk op eventuele soa's die je gehad kan hebben en op hiv.....Bij mij hebben ze later ook nog een bloedtest afgenomen i.v.m de hormoonhuishouding.

Als je denkt dat je vruchtbare dagen nu zijn dan zou ik gewoon lekker aan de klus gaan want zolang je nog niets weet over de kwaliteit van het zaad van je man, moet je hoop blijven houden hoor!!

Sterkte!! Ik denk aan je! Liefs Lynn.

Heb mijn vragen idd opgeschreven en nu maar wachten tot vrijdag.

Ik moet mijn bloed laten testen op de 3e dag van mijn ongi. Ze gaan bij mij naar de hormonen kijken....... Als ik over 3 weken nog niet ongesteld ben dan moet ik het opwekken dmv pillen en dan kan het nog max 2weken duren voordat het doorzet. Dus zit nu heel hard te duimen dat ik gewoon net zoals de vorige 2 cyclussen gewoon bij 35 dagen ongesteld wordt zodat het allemaal wat sneller gaat. Heb 1 maart pas een vervolgafspraak want het zit harstikke vol en het ligt natuurlijk aan mijn cyclus dus zodra ik ongi ben ga im bellen of het eerder kan.

Klussen doen we zeker wie weet!

Wat was bij jullie bij ook alweer het probleem vh moeilijke zwanger worden?

Hoi beauty,

Wel wat slordig dat ze niet meteen uitleggen wat pcos dan is! Zo laten ze jou in onnodige onzekerheid zitten!
Wel fijn dat je deze week nog een belafspraak hebt om je vragen te kunnen stellen.

Als je op een bepaalde cyclusdag blo moet laten prikken, gaat het om de hormoonwaarden. Daar kunnen ze aan zien of deze in orde zijn. Zo niet, dan kunnen ze daar uit afleiden in welke mate jij hulp van hormonen nodig hebt bij het zwanger worden.

Ennuh... Gewoon klussen op de dagen dat je vruchtbaar bent, hoor! Dan heb je er voor jullie gevoel ook alles aan gedaan deze ronde!

Liefs Daisy

Bij ons is het probleem dat het zaad van mijn man niet goed is en wij hebben daardoor een zeer kleine kans op natuurlijke zwangerschap en ondanks dat we proberen positief te blijven, doet het emotioneel heel veel met je, meer dan ik eigenlijk dacht hoor.....

We hebben nu 7 Febr een afspraak voor een 2de test van het zaad (sperma-proef-opwerking) om te kijken of er verschil tussen de laatste test en deze zit en daarna weer een afspraak bij de fertiliteitsarts.... Ik hoop voor het vaststellen van een behandelplan maar dat weet ik nog niet.....Het is zo kl*te dat het allemaal zo lang duurt, je geduld wordt echt enorm op de proef gesteld.

Ik hoop voor je dat je deze cyclus een normale ongi hebt zodat je gelijk verder kan en indd gewoon door klussen en wie weet....

Sterkte meid! Liefs!!

Hoi Lynn,

Het valt idd niet mee zeg dat had ik ook niet verwacht...... En dan denk ik dit is nog maar het begin!

Voor jullie ook spannende tijden maar wat duurt wachten toch lang! Kan de kwalitiet van het zaad per kee verschillen dan?
Hoop dat het zaad van mijn man wel goed is anders wordt het wel heel zielig als we allebei iets hebben :-(

Succes meid hopelijk is het snel 7 febr het kan wat mij betreft ook niet snel genoeg gaan!

Ja, het zaad kan indd per keer verschillen, er kunnen meerdere factoren een rol spelen bij de kwaliteit van het zaad maar ik verwacht niet dat het van 'slecht' naar 'goed' kan gaan.....Ik wil ons ook geen valse hoop geven en bovendien leven we gezond dus ik laat het maar op me afkomen.

Ik hoop echt voor je dat het zaad van je man gewoon goed is, dan heb je daar iig geen omkijken meer naar!! Maar eerst het één en dan het ander.....

Succes!! Laat je vrijdag ff wat weten? Liefs

Terug
Bovenaan