Weet het even niet meer...:(

Hoi Zoraida,

Ik lees jou vaker hier op het forum en zie dat je nogal moeite hebt met je zwangerschap en ik herken mezelf daar heel goed in. In het begin heb ik zelfs gedacht dat ik een prenatalie depressie of uitputting had. Ik wil je niet ontmoedigen maar bij mij heeft het zo'n 20 weken geduurd.
Ik dacht dat als ik zwanger zou worden, ik hemel en aarde zou bewegen! Ben altijd een actief persoon en had het gevoel actiever te zijn als ik zwanger zou zijn. Daarentegen deed ik niks meer, voelde me moe (ik had een veel te lage bloeddruk en ik had een flink ijzertekort, Hb was zelfs 5.7), voelde me depri, vond zwanger zijn maar niks! Wilde alleen nog maar slapen tot aan 3 mei (mijn uitgerekende datum) en dan moesten ze me maar wakker maken als ik moest bevallen.

Langzaam leerde ik omgaan met die vermoeidheid en de "depressie" verdween. Daar kreeg ik wel andere dingen voor terug. Mijn vader werd ernstig ziek en ik dacht: als hij zo moet vechten voor zijn ziekte, wie ben ik dan om moeilijk te doen over zwanger zijn? En maakte me sterk. Wel kreeg ik na de 5e maand behoorlijk lichamelijke klachten, maar die vind ik goed te handelen. Pijn is niet fijn, maar alles beter dan de vermoeidheid.

Nu zit ik in mijn verlof en voel ik me beter dan ooit. Ja, ik heb veel pijn, maar dat geeft niet. Ik ben uitgerust! En als ik nu moet bevallen ben ik er eindelijk helemaal klaar voor. Het heeft dus wel even geduurd, maar nu kan ik zeggen: ja, laat hem maar komen. Dat heb ik dus 8 maanden niet gehad.

Dit is mijn persoonlijke verhaal, wellicht gaat het bij jou anders. Dat hoop ik! Ik hoop dat je je snel weer goed gaat voelen en dat je echt kunt genieten van je zwangerschap.

Gr. Tamara.

Hey Zoraida,

Ik sluit me aan...
Ben maandag 12 weken zwanger en voel me echt levenloos.
Heb nergens geen zin in... heb zin om heel de dag in bed te liggen tv te kijken.. ben kei lamlendig... heb geen zin om te poetsen en te koken.
Maar de ene dag is beter dan de andere.. vandaag voel ik me best fit dus ga ik ook iets leuks doen..
Zo doe ik het maar :)

<>

Erg herkenbaar! Zo voelde ik mij ook in de eerste weken van de zwangerschap. Zooo moe, alleen maar zin om op de bank te hangen en tv te kijken. Kende mezelf niet meer terug! Daar had ik best moeite mee. Toch is het beste om hier gewoon aan toe te geven. En goed nieuws: na de eerste drie maanden krijg je langzaam maar zeker je energie wel weer terug!

Veel plezier met relaxen, slapen en hangen ;-)

Groetjes, Line

hahahah ja dat is ook zo ...je voelt je heeeeeeel levenloos!! Best jammer maar jullie hebben gelijk het beste is om gewoon toe tegeven aan je moeheid want je lichaam verandert en dat is even wennen ..
gister zat ik ook lekker in me vel en vandaag is het weer helemaal het tegenovergestelde echt raar dat wij vrouwen zo wispelturig kunnen zijn door hormomen!
en dan heb je ook nog een vent die er nix van begrijpt..pffff maar ik heb er vertrouwen in dat het na 3 mnd iets minder zal zijn ..
kan haast niet wachten trouwens over 1 weeek termijn echo...en dan hoop ik dat alles in orde is..kan echt niet wachten!!

groetjes en succes allemaaal....met de kleine wondertjes

Terug
Bovenaan