weet iemand hier iets over wordt nu zo onzeker

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Ik ben ook al een tijdje op het forum. Wij zijn een half jaar bezig om zwanger te worden.
Nu wordt ik helemaal onzeker omdat mijn mannetje toen hij klein was geopereerd is aan zijn teelballen die waren niet ingedaald. Alles werkt verder goed hoor.
Maar ik ben nu zo bang dat hij onvruchtbaar is door die operatie.  Weet iemand hier iets over. Wil niet meteen naar de huisarts rennen maar er spookt nu vanalles door mijn hoofd dat het niet gaat lukken

Bedankt allemaal succes

Hallo,

Mijn man heeft dit vroeger ook gehad, is hieraan op zijn 9de geopereerd. Ik kreeg dit pas te horen van zijn moeder toen wij al een dik jaar aan het "proberen" waren om zwanger te worden. Wij hebben dit direct aan onze gyn. verteld, zei waarschuwde al dat dit inderdaad een probleem kon zijn. Na een zaadonderzoek bleek dus dat mijn man zijn zaad wel goed was maar erg weinig en dat wij op de normalen manier niet zwanger zouden raken. Achteraf ben ik blij dat we dit direct hebben laten onderzoeken omdat ons zo heel wat andere onderzoeken bespaard is gebleven. Daarna zijn wij dus met IVF met ICSI begonnen en ben ik bij de tweede poging zwanger geraakt, mijn zoontje word 18 maart 3 jaar. En daarna is een groot wonder gebeurd ik raakte nogmaals zwanger en dit keer spontaan en mijn tweede zoontje word 4 maart 1 jaar.
Het is niet mijn bedoeling om je schrik op het lijf te jagen, maar ik zou zeggen laat het toch even nakijken, want waarschijnlijk is er niets aan de hand en maak je je bezorgd om niets, is er wel iets aan de hand dan kun je ook gaan bekijken wat je opties zijn, want er is niets zo erg als onzekerheid.
Ik wens je heel veel succes en mocht je vragen hebben of gewoon even iets kwijt willen dan hoor ik het wel.
Heel veel groetjes.

Heel erg bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het bij jullie gelukt is. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat dit een eventueel probleem kan geven in de toekomst. Ik dacht altijd oh hij is toen hij klein was geopereerd   en alles  functioneerd allemaal goed. Maar nu we bezig zijn met onze kinderwens dacht ik hier in een keer aan en vond de allerelei artikelen op het internet dat al mijn goede hoop weg haalde ik schrok me rot.
We willen zo graag een kindje en dan zou het misschien helemaal niet lukken.
Ik dacht nu hij geopereed was op zijn 7e dat er geen schade kon zijn maar blijkbaar wel. Ik durf alleen nog niet zo snel naar de huisarts. Bang dat hij zegt probeer het nog maar een jaartje. Maar in mijn achterhoofd blijft het stemmetje dan zeggen misschien is die hoop voor niks dat we het proberen.
Weet jij of het bij elke operatie een risico met zich meebrengt of is er ook kans dat wij ons geen zorgen hoeven te maken.

Bedankt liefs

hoi,

Zit er maar niet te veel overin hoor das ook niet goed.
Mijn man heeft ook het zelde gehad en is ook geopereerd.
Bij hem is niets mis gegaan want ik ben gestop met de pil en was gelijk zwanger.
Inmiddels is onze zoon al weer een jaar!

Succes ermee en zit er niet te veel over in want zwanger raken kan een jaar duren hoor!
Ook bij mensen die kerngezond zijn en niets mankeren.

Succes

bedankt voor jullie reacties.
ik weet dat ik me niet zo druk moet maken maar wil gewoon graag weten
of alles goed zit anders blijven we zo onzeker.
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit ook hebben.
Na jullie verhalen wordt ik wel positiever.

Bedankt

En mijn man heeft dit ook gehad, we hebben nu 2 kids en ook ik was beide keren snel zwanger!
Hoop dat jullie ook gauw zwanger mogen worden!

Gr.Mirjam

Hallo,

Zoals je bij de andere verhalen leest, hoeft het dus niet altijd een probleem te zijn. Bij ons was dat dus helaas wel zo. Weet ook niet op welke leeftijd de andere mannen eraan geholpen zijn, tegen ons werd gezegd als ze   niet ingedaald zijn zitten ze dus eigenlijk
in je buik en daar zitten ze te warm en dit kan naar loop van tijd dus slecht zijn voor het zaad. Maar het hoeft bij jullie helemaal niet zo te zijn ik bedoelde alleen maar als je je er zo bezorgd over maakt dan zou ik het gewoon even laten testen, want dat stelt dus niets voor en nu blijf je er toch over aan het denken of dat misschien het probleem is. Als je er dan duidelijkheid over hebt kun je zonder zorgen verder gaan "proberen" en weet je tenminste zeker dat dat het probleem niet is. Maar ik weet goed hoe dat is om iedere maand maar weer af te wachten of het gelukt is, en zeker als je wens zo groot is, maar helaas een zwangerschap laat zich niet jagen, dus heb nog een beetje geduld.
Heel veel succes en laat nog iets van je horen.
Groetjes.

hallo,

Wel fijn hoor al die reacties. Ik voel me een stuk beter en mijn mannetje ook.
Maar als ik dit nu wil laten testen moet ik dan nog een jaar wachten weten jullie dit?
Of kan ik nu al naar de huisarts. We zijn pas een half jaar bezig.
Kan het altijd bespreken al hoor ik alleen mar wat de ventuele risico s zijn dan ben ik al een stuk geruster.

Bedankt

Terug
Bovenaan