Weet iemand of een miskraam in de familie zit,of dat het iedereen kan overkomen?

Hoi,

Ik heb een zoon van 9 en ben sinds vorig jaar bezig om zwanger te raken. Ik heb vorig jaar in jan. een miskraam gehad en werd in aug. weer zwanger en heb een buitenbaarmoedlijke zwangerschap gehad waarvan 1 eileider eruit is gehaald en ben toch weer in nov. zwanger geraakt en ben nu 11wk en ben wel blij dat het tot nu toe wel goed gaat. Ik heb wel een echo gehad toen ik 6 wk was en heb het hartje zien kloppen dus dat was wel een hele geruststelling. Moet dond. weer maar ben toch nog een beetje zenuwachtig. Ik ben ook de enige in de familie die dit is overkomen.   erfelijk is het niet.

Gr.Lucy

Er zijn erfelijke oorzaken te bedenken waardoor een miskraam kan ontstaan (bepaalde stollingsafwijkingen), maar in de meeste gevallen is het gewoon domme pech en hefet de miskraam niets met een erfelijke afwijking te maken. Helaas je weet van te voren nooit of het jou ook ooit een keer gaat overkomen. Mara bedenk wel de meeste zwnagerschappen gaan gewoon goed. Richt je daar op.

Miep

Terug
Bovenaan