weet niet wat het is!

Hoi,

Mijn zoontje slaapt eigenlijk al vanaf dat hij 10 weken oud was door van 10 tot 7 en dat is door de maanden steeds langer geworden,
Nu gaat hij voor half 8 naar bed en slaapt dan tot de andere ochtend 8 uur,
sinds een week of 2 komt hij iedere nacht weer,
Altijd tussen 3/4 uur,  en dan huilt hij behoorlijk, soms wel wakker, maar vaak  in zijn slaap, althans hij heeft zijn oogjes dicht en doet die niet open, en reageert  dan ook niet echt op mij.
Ik  weet echt niet wat het is!!n
Ik probeer hem eigenlijk steeds te laten liggen, niet te praten tegen hem, doe het licht niet aan, en wrijf hem dan over zijn ruggetje, hij is dan vaak wel gelijk redelijk stil, maar duurt wel 10 minuten voordat ik echt weg kan gaan.
Als ik eerder wegga en denk hij is stil, begint hij 5 min later weer te huilen.
dus sta daar 10 minuten te wrijven.

Moet zeggen, dat het me best beetje breekt om er weer iedere nacht uit te moeten en dat mn nachten onderbroken zijn.
Doe het uit liefde, maar vind het wel wat minder!

Herkent iemand dit?
Weet iemand wat dit kan zijn?

liefs marina

Hoi,

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar Myrthe heeft dit ook. Dan gaat het een paar nachten goed en dan is het weer een week raak. Ook ik weet niet wat het is.
Soms huilt ze in haar slaap en dan wordt ze uit zichzelf ook rustig dus hoef ik mn bed niet uit. Jammer genoeg gebeurt dit dan wel 4x in de nacht, waardoor ik dus wel wakker ben.
Andere nachten is het inderdaad vanaf 4u raak. Ze kan dan ook echt heel overstuur zijn en een speen erin en weer weggaan heeft vaak weinig nut. Dus dan zit ik met haar in de schommelstoel. Ik kikjk haar niet aan, licht is uit maar ze wordt dan rustig en als ze op het randje van slapen is leg ik haar weer terug in haar bed. Doe ik dit te snel dan kan ik weer overnieuw beginnen.
Laat ik haar liggen dan blijft ze overstuur huilen en krijsen, dus dat werkt ook niet.
Helaas heb ik ook geen idee wat het is. We geven al minder in haar laatste fles en houden haar schema strak aan.
Ik weet het helaas ook niet.

Heel veel sterkte

Liefs van een zeer vermoeide Reneke (het was vannacht weer raak )

Ik denk dat het te maken heeft met een sprong in de ontwikkeling of groei en het verwerken van alle indrukken overdag. Dus dan zou het inprincipe ´erger ´ moeten zijn bij een drukkere dag, veel andere gezichten of ondernemende dingen gedaan. En dus ook dat ze na die tijd ineens weer wat meer kunnen, kleine motorische verschillen of grotere ontwikkelingen als kruipen.
Tijn had dit ook regelmatig, dan had hij er weer een paar weken tussen zitten dat hij (bijna) elke nacht wakker was, huilen etc. Dat ik zelfs weleens naast zijn bedje ben gaan ligge slapen. Emma ( 7 1/2 maand) heeft dit nog nooit gehad, gelukkig maar!
Je doet er gewoon niks aan, ik heb me bij Tijn toendertijd maar aangewend dat ik er maar gewoon niet vanuit ging dat ik een lekkere lange nachtrust zou hebben, dat werkte goed, want ik was een stuk minder vermoeid door me erop in te stellen.

Groetjes
Kirsten

Toevallig heeft Renske het net achter de rug. Na een paar weken slecht slapen, slaapt ze nu weer lekker door!!!! Gelukkig, want het begon me echt op te breken, onze oudste heeft het ook wel eens gehad, maar altijd maar een paar nachten. Nu gelukkig weer rust 's nachts. Nu de kringen onder mijn ogen nog...........

hoi marina

mijn zoontje rosco is gisteren 8 maanden geworden en
heeft het ook hoor. al moet ik zeggen dat hij eigenlijk vaker nier dan wel door
slaapt. Meestal geen drama's maar toch zeker wel bijna iedere avond op om even speen te geven, opnieuw instoppen,kusje aaitje en weer weg.
Ik probeer er  zo min mogelijk aandacht aan te geven zodat het niet te gezellig wordt
en inderdaad je instellen op een gebroken nacht helpt,eens gaat het over.
Oja mijn vriend en ik gaan 1 avond per week rond 9 uur naar bed. Het is ten eerste heel gezellig hihi maar daardoor slapen we 1 avond in de week ook echt langer, dit helpt ook.
trouwens ook goed voor je relatie!

hoi reisa,
bedankt voor je belangstelling,
het gaat hier al wel weer wat beter, heb het idee dat het voornamelijk door de medicijnen komt hor, anti depr voor de depr en de pil om mn hormonen in balans te brengen, en dat werkt wel, probeer nu iedere dag wat leuks voor mezelf te doen, zoals scrappen / kaarten maken, als mn zoontje smiddags ligt te slapen.
Alleen die gebroken nachten breken me een beetje op inmiddels....

Verder effe over dit topic, mijn zoontje is nu 8 maanden oud.
Laten jullie je kindjes dan huilen en liggen en moeten ze er maar effe doorheen bijten?

Moet zeggen dat ik me dan aan het opvreten ben als mn kleintje zo aan het huilen is, en heb dan het gevoel dat ik een zeer slechte moeder ben, en mn kleintje geen veilig gevoel omdat ik hem zo aan zn eigen over laat,
maarja als het helpt is het, het proberen waard!

ik zal eens bijhouden of hij overdag veel indrukken enzo gehad heeft en hoe het dan snachts gaat.

liefs marina

Terug
Bovenaan