Hier ook zo'n fase dat ze heel slecht slaapt, terwijl ze vanaf 8 weken eignelijk al de nacht doorsliep. Nu ineens niet mee. Ze wordt vaak huilend wakker. Ik denk dat ze in de fase van verlatingsangst komt, en dan werkt laten huilen denk ik averechts. Jodi slaapt nog bij ons in bed (of eigenlijk in haar ledikantje wat tegen ons bed aan staat), dus ik hoef er niet echt uit gelukkig. Ik vind het wel heel belangrijk dat ze weet dat wij er zijn als ze zo huilt. Deze tijd is de tijd die zo enorm belangrijk is voor hun hechting, en ik zou ze niet willen laten huilen in de hoop dat ze weer in slaap valt, als dat ten koste gaat van een veilig gevoel bij mijn kind.
En ach, ik weet dat het ook wel weer overgaat. En dat je eigen houding inderdaad veel uitmaakt: als je ervan uit gaat dat je een paar keer op moet is het lang niet zo erg als dat je ervan uit gaat dat je door kunt slapen
Gr. Ellen
En ach, ik weet dat het ook wel weer overgaat. En dat je eigen houding inderdaad veel uitmaakt: als je ervan uit gaat dat je een paar keer op moet is het lang niet zo erg als dat je ervan uit gaat dat je door kunt slapen
Gr. Ellen