Weet niet wat ik moet doen.....

Hoi allemaal,
Ik durf het eigenlijk niet te melden maar moet het met jullie delen.

Ik ben nu 11wk en 5 dagen zwanger en heb gisteren 1 prachtige echo gehad...Alles was goed godzijdank...

Ik ben maandag avond weggegaan bij me vriend,omdat ik ben vastgepakt bij me kraag en aan me haar heeft getrokken.
De aanleiding hier voor was dat ik was gaan slapen nadat ik gebroken was.... Was al 3 dagen aan het schoon maken (ALLEEN) in huis omdat de kozijnen waren vervangen. Had geen eten klaar gemaakt...
Heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet voor mijn plezier was gaan slapen.En dat mocht blijkbaar niet.
Dit is niet de eerste keer dat ik geslagen ben nu totaal 3 keer tijdens mijn zwangerschap....

Hij is de laatste paar mnd erg gestrest,de reden hier voor is dat hij al 8 mnd zijn kinderen niet ziet,geen werk,en zijn moeder heeft kanker....
Ik mag niks tegen hem zeggen,alles wat ik in huis doe is fout hij heeft op alles kritiek....
Hij is eerder niet zo erg geweest als nu..
Maar ondanks alles vind ik zelf dat hij geen recht heeft om mij te slaan..

Mijn kinderwens is altijd enorm groot geweest.heb in 2002 zwangerschapsafbreking gehad was uit mijn huwelijk.
En dit jaar in mei 1 miskraam...

Sorry dat het zo lang is geworden..Ik weet echt niet wat ik moet doen wat ik wel weet is dat ik mezelf en mijn baby niet ongelukkig ga maken....

Liefs....

och jho dat is ook wat.
Het is heel goed dat je het van je af schrijft dat mag hier ook hoor!!!

Maar wat een schrik, het is denk ik heel goed dat je weg bent gegaan ook al is dat ook niet makkelijk maar hij mag jou niet slaan ben je mal!!!

Jij moet kiezen voor jezelf en je kindje, dat staad boven aan en als hij niet gaat veranderen ga je er niet gelukkig van worden.

Kun je er met een goede vriendin of je ouders over praten??
Ga anders langs bij het maatschappelijk werk, zei kunnen je handvaten geven over de stappen die je zou kunnen nemen.

Maar ga het zeker niet opkroppen, zoek een veilige plek voor jezelf meid wantr hoe gek jullie van elkaar zijn, dit mag nooit gebeuren!!!!

heel veel sterkte, en blijf hier maar komen hoor

liefs

Zo, wat heftig! In eerste instantie goed dat je voor jezelf en de baby hebt gekozen.
En nu is het aan jou welke stappen je verder wilt ondernemen. Je kunt zelf professionele hulp zoeken, maar je kunt bij de politie ook aangifte doen van huiselijk geweld. Het voordeel van het laatste is dat er een hulverleningstraject voor jullie wordt uitgestippeld. Zou jouw vriend openstaan voor professionele hulpverlening? Zo nee, dan is het doen van aangifte een goede optie. Hij kan dan verplicht worden om hulp te accepteren.
Ik kan me voorstellen dat je geen aangifte wilt doen tegen je eigen vriend, maar uit ervaring weet ik dat het wel een effectieve manier is.
Zonder hulp gaat het geweld vaak van kwaad naar erger. Al zul je ook de hele dag in je bed liggen, hij moet met zijn handen van jou (en de baby) afblijven!

Ik hoop dat je iemand hebt om mee te praten, zodat je helder krijgt hoe verder te gaan.

Veel sterkte en liefs!

Wat moeilijk zeg, ik vind het ten eerste heel erg knap dat je bent weggegaan en voor jezelf en de baby hebt gekozen, veel mensen durven dat soms al niet eens dus echt respect voor jou!!

Ik vind dit zelf een moeilijke situatie, hij hoort je natuurlijk nooit te slaan laat dat voorop staan nou heeft die het al een paar keer gedaan in de zwangerschap ik kan me voorstellen dat je je niet veilig voelt. Je geeft ook bepaalde redens, maar geen reden is goed genoeg om te slaan. Ik zag dat je zei dat hij zijn kinderen niet mag zien, weet je waarom is er daar misschien iets van een zelfde situatie geweest? Mensen veranderen is heel moeilijk en lukt echt niet zomaar.

Ik denk idd zoals ivfmama zegt praat met maatschappelijk werk kijk wat hun je aanbieden wat je zou kunnen doen, praat verder met mensen die je vertrouwd je hoeft je echt niet te schamen want je hebt niks verkeerds gedaan. Je bent zwanger je lijf vraagt veel van je dus je mag gerust slapen etc er is nooit een excuus goed genoeg om je te laten slaan als je dat maar weet.

Verder kan ik je niks aanraden helaas, alleen dat je voor jezelf moet kiezen en de baby en gelukkig heb je dat nu gedaan echt super goed van je hoor!! Wat je moet doen is aan jezelf. En vertel het ons gerust wij zijn eigenlijk vreemden en zien de zaak vaak anders dan bekenden. Je bent welkom hier als je dat maar onthoud!!

Verder wens ik je heel veel sterkte en nogmaals toppie dat je voor jou en de baby hebt gekozen je komt er zowie zo wel wat je ook gaat doen in de toekomst.

xxx

Ik zit met tranen nu achter de laptop...Hij heeft mij 1 uur geleden gebeld..Ik heb tegen hem gezegd dat ik onder deze toestanden niet van plan was terug te komen.We gaan erover praten vertelde hij.Ik ben daar niet klaar voor heb ik tegen hem gezegd.Ik ga je bellen heb ik gezegd,en meer ook niet.Was emotioneel gesprek moet ik zeggen.

ivfmama@Mijn ouders zijn op de hoogte,en mijn zus en goede vriendin...En momenteel slaap ik ook bij me zus.Heb gewoon een eigen woning maar wil daar niet zijn ivm verleden....Ik heb het er erg moeite mee,het is niet niks wat er gebeurt is....
Ik heb professioneel hulp via het ziekenhuis vanaf me miskraam...

Ger82@Heb hier nog nooit van gehoort over hulpverleningtraject,ik zal hier achteraan gaan..
En ik ben het helemaal met je eens......

bietje1984@De reden dat hij zijn kinderen niet meer ziet komt door zijn ex.Hij heeft een omgangs regeling via de rechter maar ondanks dit stuurt ze de kinderen niet.Zijn ex is enorm jaloers en doet er echt alles aan om hem kapot te maken,wat ik ook heb meegemaakt..En alleen maar om te treuteren..
Ik denk zelf als mensen 'echt' willen veranderen ze dat wel kunnen...Zal niet makkelijk zijn maar het kan.

Ik schaam me er echt voor, en voel me enorm ongelukkig.
Dank je wel voor de steun meiden,dit lucht me echt op...
xxxxxx

Hej meid,
jeee, wat heftig zeg! wat moet dit verschrikkelijk voor je zijn! ook ik heb echt bewondering voor je dat je bent weggegaan!
Hoeveel stress je vriend ook heeft, of wat jij ook gedaan hebt (of in dit geval niet gedaan hebt.. in mijn ogen trouwens helemaal terecht dat je bent gaan slapen!), er is nooit, maar dan ook NOOIT een reden om te slaan!!! echt waar, onthou dit alsjeblieft!!
Ik hoop dat je uit je omgeving de steun en hulp krijgt die je nu zo nodig hebt, en dat je goed kunt nadenken over wat je nu wilt. Neem geen overhaaste beslissingen en laat je vooral door niemand iets aanpraten! Ik weet het, dit klinkt veel makkelijker dan het is, maar het is denk ik wel heel belangrijk. Probeer eerlijk te zijn naar je zelf toe, denk je dat hij kan veranderen?
sjeee, wat moet jij het moeilijk hebben nu!
Ik wens je heel veel sterkte en je mag altijd je hart luchten! misschien juist fijn zo anoniem!
sterkte meid!

Ik kon niet slapen en dacht zal is kijken of je nog hebt gereageerd en gelukkig wel.

Ik vind het echt knap van je hoor dat je nu ook weer aan jezelf hebt gedacht met het telefoon gesprek. Vind het ook fijn voor je dat je hulp hebt van je ouders, zus, vriendin. Zo zie je je staat er niet alleen voor. Begrijp ook dat je nu bij je zus slaapt is dan toch een veiliger gevoel. Goed hoor. Ondanks dat het moeilijk is voor jou en vast ook voor hem allemaal hoop ik voor je dat hij idd veranderd. Ik bedoelde dat niet negatief ofzo, het is mijn ervaring met een ex vriend in het verleden die ook veel bagage had en losse handjes kreeg ineens.
Ik vind trouwens niet dat je je hoeft te schamen ik begrijp het wel vanuit jou maar jij kan er niks aan doen jij bent het slachtoffer om maar zo te zeggen.

Ik hoop dat je/jullie hulp gaat hebben bij de hulpverlening of dergelijk zoals ger82 aangaf.
Wens je veel sterkte nogmaals!!! En vind dat je het echt goed doet hoor zo voor jezelf opkomen.

xxx

hier geef je zelf al antwoord op je vraag:
Hij is de laatste paar mnd erg gestrest,de reden hier voor is dat hij al 8 mnd zijn kinderen niet ziet,geen werk,en zijn moeder heeft kanker....
Ik mag niks tegen hem zeggen,alles wat ik in huis doe is fout hij heeft op alles kritiek....
Hij is eerder niet zo erg geweest als nu..
Maar ondanks alles vind ik zelf dat hij geen recht heeft om mij te slaan..

ik heb er ervaring mee & mijn motto is als een man je slaat...
bij de eerste klap heb je een keuze om weg te gaan bij de 2e kies je ervoor,
& wat hij met jou kan dat kan hij ook met je kindje doen! & als hij het erop gooit dat het ook zijn kindje is om medelijden te wekken niks van aantrekken want een goeie super papa slaat niet! ook niet de moeder van het kindje.

& als je ouders of zus zeggen pak je spulle doe dit dan ook want die hebben altijd gelijk! het zal je zeker pijn doen maar dan moet je heel goed onthouden een vent die mij slaat is mij niet waard je wordt er alleen maar sterker van

groetjes Indry

Terug
Bovenaan