Weetjes om zwanger te worden!

Hey meiden..

"Een eicel is 0,12 mm groot. En dat is maar liefst 85.000 keer groter dan een zaadcel."

Had het nog ff gecontroleerd...   Hihihi... hey Teha... heel vaak als ik jou reacties lees moet ik lachen... je bent zo lekker open in je mening en zet dat zo leuk neer gewoon... haha.. toppie.. lachen op zun tijd is lekker..

liefs.. Bats.

Hi Bats, lees nu pas jou reactie op die van mij. Hihi.
Wist niet dat ik zo grappig was, maar bedankt!

Liefs, TeHa

hallo meiden,

ergens op internet heb ik ook ooit eens gelezen dat zaadcellen 12 tot 24 uur ´houdbaar ´ zijn (ik heb het idee of ik het over een pak melk heb) en ook dat dat afhankelijk is van een mannelijk zaadcelletje of vrouwelijk ????!!!!!
(het schijnt zo: mannetjes zijn langer houdbaar, maar langzamere zwemmers, en vrouwtjes precies andersom)

ik weet niet wat ik ervan moet geloven, vond het niet logisch klinken, want dan zou je toch eigenlijk zelf op een gegeven moment kunnen beinvloeden of je een jongetje of meisje krijgt??
heeft iemand dit ooit eerder gehoord?

groetjes aimee

Hey Aimee,

Het is precies andersom: De mannetjes zijn sneller maar leven korter, en de vrouwtjes zijn trager en leven langer.
Als je vrijt net voor de eisprong zou je theoretisch dus meer kans op een jongetje hebben.
Wat ik trouwens ook gehoord heb is dat gezonde zaadcellen wel 8 dagen kunnen overleven in de baarmoeder!! En dat een zaadcel (mits ie niet teveel obstakels tegenkomt) zelfs binnen een half uur bij de eicel kan komen!
Is de natuur prachtig or what???

Terug
Bovenaan