weg zwangerschaps gevoel :(

Bij mij zijn de kwaaltjes ook heel wisselend. De ene dag supermisselijk, moe en pijnlijke borsten. De andere dag heb ik nauwelijks ergens last van. Dus misschien is alles nog in orde. Hopelijk lukt het om niet al te ongerust te zijn.

@frannie: Ik wil je niet nodeloos ongerust maken, maar de Angelsound en dopplers in het algemeen zijn zeer omstreden. Ze zenden geluidsgolven uit om het hartje van je baby te registreren en veel verloskundigen raden af om het apparaat in een vroeg stadium (voor 12 weken) te gebruiken. Ook later wordt geadviseerd het niet te vaak te gebruiken, omdat het op zijn minst hinderlijk is voor je baby.
@oosterhof: ik snap je onzekerheid helemaal. Ik moet ook pas de 28e en houd mezelf maar voor dat de echo niets verandert aan hoe het met de zwangerschap staat... Al zou ik het natuurlijk ook graag zsm willen weten als het mis is, maar ja, er zijn verder ook geen tekenen die daarop wijzen, dus ik wacht nog even in spanning af! Sterkte!

Hi Kaatje..ik las ook al dat soort dingen over de angelsound dus weet ook niet zo goed of ik daar aan wil beginnen, ik denk dat ik ook gewoon moet wachten tot de echo nog 9 dagen en proberen me niet zo druk te maken er zijn indd geen tekenen waardoor het fout zou zitten pff Nouja lekker slapen en op naar de 28 ste!

Jeetje, dat is wel spannend zeg. Ik heb ook de ene dag meer klachten dan de andere dag. Ik maak me dan ook meteen druk. Maar probeer mezelf ook weer op te peppen met het feit dat zolang ik geen buikpijn en bloedverlies heb gehad dat het wel goed zal zijn.
Probeer de komende dagen leuke dingen doen om jezelf af te leiden en dan zijn de 9 dagen zo om!

Sterkte

Toen ik mijn termijn echo had ander halve week geleden heb ik gevraagd aan de gene die de echo deed maken of hun het deden aanraden zo angelsound. In het ziekenhuis zeiden ze dat je het beter niet kan doen, omdat het je ook heel erg onzeker kan maken ipv gerust gesteld. Hoe jammer ik het aan de ene kant ook vind, ik heb daardoor wel besloten om hem niet aan te schaffen.

Hoe gaat het nu met je?

Ik heb ook van de vk gehoord dat die angelsound niet goed is voor het kindje.

Ik weet dus niet of dat zo'n goed idee is.

Laat je even weten wat de vk gezegd heeft als je vandaag aan bellen?

Succes hoop dat je iets eerder kan.

Het ineens over zijn van je klachten zegt helemaal niks over hoe het met de zwangerschap gaat. Meestal zie vanaf een aantal weken dat klachten gewoon verdwijnen. Ik heb al heel vroeg in de zwangerschap ontzettend pijnlijke en gespannen borsten gehad wat alleen maar erger werd. Vanaf 9 weken is het ineens over. Dit hoort gewoon bij sommige periodes. Ik hoop dat je het nog 9 dagen vol kunt houden en anders moet je de ongerustheid uitspreken naar je verloskundige.
Het gebruik van een angelsound kan ook veel onrust met zich meebrengen... Helemaal bij deze termijn. Het kan nl best zo zijn dat je het hartje niet kunt horen omdat het kindje nog lekker verstopt zit, dit betekend niet dat het niet goed is. Het luisteren van het hartje kun je het beste overlaten aan je verloskundige. En als je je zorgen maakt kan je altijd vaker terecht. Succes!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik ben helemaal blij want ik mag as donderdag om 16:45 komen voor de eerste echo!!! Dus toch lekker 5 dagen eerder dan gepland! Ben nog steeds wel een beetje zenuwachtig en kan alleen maar hopen op een geweldige echo donderdag! Ik zou dan 9 wk en 4 dgn moeten zijn spannend maar deze 4 dagen kom ik zeker wel door omdat het er geen 9 zijn! Jehhhh! En de angelsound doe ik ook niet omdat ik daar was alleen maar onzekerder van word...ti's ook ons eerste kindje dus ik vind eigenlijk alles spannend :)

Terug
Bovenaan