weghalen of niet???...

Ik zit met een probleem... ik ben onverwacht zwanger geraakt. Maar mijn vriend wil dat ik het weg laat halen...
Ik ben 21 jaar en mijn vriend 23 jaar. We zouden dit jaar gaan samenwonen...
Eigenlijk ben ik heel blij met de zwangerschap...het klinkt raar, maar ik houd nu al van dat kleine wezentje in mijn buik... Wat moet ik nu toch doen? Moet ik bij hem weggaan? maar ik houd ook van mijn vriend... En ik wil dat babytje niet kwijt...

Lieve mama's geef me raad en advies....
 
Beste Moon,

Wat een dilema zeg.! ik kan me voorstellen dat je even in een moeilijk pakket zit. Maar je geeft duidelijk al zelf aan dat je heel blij bent met je zwangerschap en de baby. Waarom wil je vriend het weg laten halen dan? Als jullie toch al wilde gaan samenwonen is het toch een vrij serieuze relatie.
Ik ben zelf ook onverwacht zwanger geworden en daar kwam ik achter toen mijn relatie al over was. Ik heb heel even in dubio gezeten maar was veel te blij met de baby. En volgens mij krijg je zoveel spijt van als je het weg laat halen.

Nou ik ben benieuwd naar je reactie, laat me het nog even weten.

Sterkte,

Shelley
 
Dat is heel moeilijk te zeggen. Het is jouw keuze. Ik vind dat je vriend je niet mag dwingen tot zo'n drastische keuze. En ik zou het zeker niet doen als je er zelf niet achterstaat. Ik begrijp dat je van je vriend houd, maar het is niet niks wat hij van je vraagt. Denk er goed over na. Je kunt ook een gesprek aanvragen met bv. een psycholoog (samen met je vriend) of met je huisarts ofzo. Laat je in ieder geval over alles zo goed mogelijk informeren. En denk vooral goed na. Is het je echt waard om dit kleine mensje waar je nu al van zegt te houden op te geven? Begrijp me niet verkeerd. Ik ben absoluut pro-choice. Maar dat is precies wat het is: JOUW KEUZE!!! Laat je niet dwingen als je het niet wilt!

Helaas kan ik je niet meer advies geven. Ik hoop dat je een beslissing kan nemen waar je zelf gelukkig mee bent!
 
Als je je kindje weghaalt, dan kun je dat nooit meer veranderen! Met je vriend kun je nog een hoop praten e.d. om te proberen de relatie toch te behouden of weer goed te laten komen. Wie weet draait hij volledig bij gaande weg je zwangerschap. En misschien niet. Maar dan is hij misschien gewoon niet de ware voor jou. Precies wat Shelley ook al zei: jullie gaan samenwonen, dan ben je dus al serieus samen. DENK GOED NA!!!!!
 
Tjee, moeilijke situatie, maar als ik jouw eigen gevoel zo lees zeg ik niet weg laten halen. Volgens mij weet je met je hart al dat je het kindje wilt houden, maar wil je alleen nog bevestiging van ons. Kan ik me heel goed voorstellen hoor, het is ook niet niets de situatie waarin jij zit. Net als hierboven staat zal ik inderdaad eens gaan praten bij de huisarts of zo met z'tweetjes. Geef ook je vriend even de tijd om aan het idee te wennen. Misschien was het voor jou al eerder (onbewust)duidelijk en heb je je beter voor kunnen bereiden. Je hebt kans gezien het serieuze karakter van jullie relatie (je gaat niet zomaar samenwonen neem ik aan) dat hij toch nog bijdraait.

Heel veel sterkte met alles!
groetjes Karin
 
Lieve meid,

Het is echt moeilijk ja. Nou ja het was niet zo moeilijk geweest als je vriend had gezegd 'oke we gaan ervoor'. Maar dat is nu anders. 1 ding zeg ik je wel: HET KINDJE NOOIT WEG LATEN HALEN!
Probeer hoe dan ook een andere oplossing te vinden. Misschien met hulp van familie/vrienden. Bespreek het probleem, en wie weet zijn er mensen die jullie door dik en dun willen steunen bijvoorbeeld om op te passen op jullie kindje wanneer nodig is.

VAN WEGHALEN krijg je spijt... vooral omdat je nu al aan geeft dat je dat eigelijk niet wilt.... !!!!!!!!!!!!!!!

sterkte, en laat nog iets van je horen!
 
Dag dames! Tjonge wat een reacties! dat had ik niet verwacht.
Vanavond wil ik ze aan mijn vriend laten lezen... ik hoop dat hij er anders over gaat denken. Hij vindt zichzelf nog zo jong, en hij heeft veel plannen om te reizen(met ons tweeen) en nu komt daar ineens wat tussen... Hij zegt dat we nog genoeg tijd hebben om kinderen te krijgen...
Ik hoop nadat hij dit gelezen heeft, hij toch ook graag dat kleine kindje wil... ik wil het graag houden, ik houd jullie nog op de hoogte...
 
Terug
Bovenaan