wegwerp of wasbare luiers?

Hoi allemaal,

Ik heb het ook al op het forum gevraagd, maar misschien is hier ook nog iemand die antwoord kan geven...

Heeft iemand ook ervaring met wasbare luiers? Ik heb er wat over gelezen en het spreekt mij wel aan. Via kaatjekatoen.nl kun je ze bijvoorbeeld bestellen. Ze zijn vrij duur in aanschaf, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit geloof ik.
Het schijnt ook beter te zijn voor het milieu omdat wegwerp luiers moeilijk afbreekbaar zijn. Hoewel je natuurlijk ook de productie en het extra wassen mee moet rekenen.

Mij lijkt het wel wat om wasbare luiers te gebruiken en dan op dagen dat we weg gaan wegwerp luiers. Anders loop je de heel dag met de gebruikte wasluiers in je tas...

Maar goed, iemand ervaringen??
Over lekken, luieruitslag, gebruiksgemak etc.?

Groetjes, Tes

daar kan ik je helaas niet aan helpen ik zelf ga voor wegwerp heb ik bij de eerste ook gedaan en beviel me goed zie het niet zo zitten om met die vieze luier te zitten
succes

als het zo goed voor het milieu moet zijn waarom moeten die luiers wel op kookwas gewassen geworden om schoon te worden. Dus dan kom je toch op hetzelfde neer als wegwerpluiers. En die waren ook nog gerecyceld.
Dus zou gewoon de wegwerp kiezen!

Ik heb zelf geen ervaring met wasbare luiers, wassen is niet echt mn hobby.
Wegwerp luiers kunnen overigens gerecycled worden. Met speciale luierzakken kun je het in luiercontainers kwijt en worden ze gerecycled, op sommige kinderdagverblijven kun je die vuilniszakken verkrijgen en daar ook de luiers in de containers deponeren.

ik zelf kies ook voor wegwerp en als je die inlevert bij inzamelpunt naar te gaan bij de gemeenten
van de luiers word groenen stroom opgewekt
dus goed voor het milieu
en de poep in het wasmachien zie ik ook niet zitten lijkt me niet fris
groetjes

Ik ben een sept 2010 mama van een tweeling.
Het zijn mijn 4 en 5 de kindje. En ik heb altijd wasbare luiers gebruikt.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de luiers allemaal heb gekregen van zussen en kennissen. Dus ik heb het aanschaf bedrag niet hoeven betalen. Maar misschien wil jij nog meer kindjes en dan kom je volgens mij wel goedkoper uit. Ik was de luiers gewoon op 75 graden en heel afentoe op 95. Met de plastic strikslips erover zal het niet zomaar lekken, maar zorg dat alle randjes goed bedekt zijn.
Ik ben heel tevreden en gebruik als ik wegga en in de nacht wel wegwerp.
Als je de luiers na het wassen ziet hangen en je vouwt ze daarna op is het echt een heerlijk gezicht.

succes en als je nog vragen hebt hoorik het wel

Ik ga zelf voor de wegwerpluiers. Gewoon omdat ik te lui ben om meer te wassen. :)
Volgens mij is een groot voordeel van wegwerpluiers dat de baby's minder kans op luieruitslag hebben.
wasbare luiers zijn natter en misschien zijn de kinderen daardoor wel eerder zindelijk.

Terug
Bovenaan